Mikä on etiketti Tinder-tapaamisessa?
Siis jos käydään ihan vain kahvilla. Kuuluuko tapaamisen jälkeen kertoa toiselle haluaako tavata uudestaan vai ei?
Ensimmäiset treffit nyt takana, ihan vain kohteliaisuudesta sanoin miehelle että olisi ihan kiva tavata uudestaankin. Niin tämä vähän hämmentyi ja kysyi, ihastunko nopeasti. No, en ihastunut enkä edes tiedä mitä haluan, muitakin treffejä jo sovittu, mutta luulin että oli kohteliasta sanoa noin.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla aiheeseen protokollaa. 😁 Sinähän siinä olit paikalla joten tiedät parhaiten mltä tapahtui. Tuon kertomasi perusteella tuo kuulostaa hyvin söpöltä: mies hämmentyi ja mietti että mahdoitko jopa ihastua häneen.
Kerro nyt tuliko toisia treffejä?
Mitä söpöä siinä on, että mies kehittelee äpässään psykooseja, että olisin ihastunut häneen? Ties mitä muitakin valheita keksii ja levittelee totuuksina.
No ainahan se on söpöä nähdä kun ihastunut mies menee vaikeaksi ja takeltelee sanoissaan. 🌺
Läheiset ihmissuhteet nyt ylipäätään on hallittua riskinottoa. Jos on tuollaisia pelkotiloja että ties mitä muitakin valheita keksii ja levittelee totuutksina, silloin ei varmasti pysty läheisiin ihmissuhteisiin. Toki omalle psyykelle on helpompaa pro
Mitä söpöä tuossa on? Ennemminkin viesti siitä, että hei tämä tyyppi on sitten ujostleva riippakivi koko suhteen ajan ja itse saat lähinä odotella ja johtaa häntä, kuin taaperoa.
No, tuo kenelle vastasit en ollut minä.
ap
Näin oletinkin. Mutta kerro ihmeessä tuliko toiset treffit. 😁
Ja itse ainakin kysyisin suoraan että mitäs olet mieltä, haluatko tavata uudestaan. Siinähän näkee kyllä eleistä ja ilmeistä missä mennään eikä tarvitse mietiskellä. Tai sitten sanoisin suoraan että oli kiva tavata mutta valitettavasti en oikein näe meillä yhteistä tulevaisuutta koska x.
Eikä varmasti mitään vikaa muissakaan toimintatavoissa, mutta itse ainakin tähtäisin reiluuteen ja läpinäkyvyyteen tässäkin. Jos joku lähtee treffeille ja sen psyyke ei kestä sitä, että treffikumppani kohteliaasti kieltäytyy toisista treffeistä, niin se ei enää ole treffikumppanin vika.
Sopiiko kertoa omista perversioistaan ja kysyä mitkä ovat vastapuolella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole muuta etikettiä kuin, että älä ghostaa. Sano suoraan, jos et halua jatkaa tapailua.
Ghostaaminen on nimenomaan se normaali tapa päättää tapailu, jota ei halua jatkaa.
Pakkiensietokyky on miehillä niin huono, että jokainen avoin "ei" johtaa raivoihin. Siksi on turvallisempaa ja normaalimpaa vaan antaa olla.
Itse olen vienyt tämän vielä pidemmälle ja nykyään vaan vittuilen meihelle sen aikaa, että hän ghostaa minut. En anna kusipäille mitään aseita käsiin.
Miehet (osa) käyttäytyvät huonosti, joten tästä syystä käyttäydyt huonosti (kaikkia miehiä kohtaan). Oletatko tällä neuvolla sivistyksen etenevän ja typerämpien veljieni käyttäytyvän paremmin vai huonommin tulevaisuudessa?
Naisten toksinen käytös lisää miesten toksista käyttäytymistä. Ne miehet jotka
En ole treffikouluttaja tai miehenkasvattaja. Jos olisin, veloittasiin siitä jonkun tonnin per tunti. Voitte myös ihan itse avata youtuben jos haluatte opiskella etikettiä ja käytöstapoja, sen sijaan että perinteisen misogynistisesti syytätte omasta paskasta käytöksestänne NAISIA. xD
Ghostaaminen ei ole varsinaisesti toksista vaan ihan maan tapa joka puolella maailmaa sekä myös työelämässä. Diili on diili sitten kun nimi on paperissa ja sitä ennen mitään ei ole sovittu. Sanallista sopimusta ei kannata ottaa tosissaan, ellei sitä voi todentaa ja ole valmis puolustamaan sitä oikeudessa.
On tärkeää, että voit luottaa läheisimpiin perheenjäseniisi ja yhteistyökumppaneihisi. Yleensä näiden kanssa luottamusta rakennetaan vuosia ja niihin liittyy myös sopimuksia. Mitään sllaista "miehen täytyy luottaa naisen pumpulikäsittelyyn ja äitimäiseen holhoukseen kaikilla tinder-treffeillä" ei ole. Jos peli on herkälle psyykeelleenne liian raakaa, niin älkää pelatko. Siirtykää katsomoon opiskelemaan ensin xD
Vierailija kirjoitti:
Sopiiko kertoa omista perversioistaan ja kysyä mitkä ovat vastapuolella?
Jos haluaa syytteen ja bannit seksuaalisesta ahdistelusta.
Ekojen treffien jälkeen joko kiinnostus herää ja yhteydenotot lisääntyvät tai sitten homma lopahtaa. Treffien päätteeksi ei tarvi sanoa mitään jatkosta. Riittää "oli kiva tavata".
Nettideittailun aamuhämärissä joskus 2000-luvun ensimmäisinä vuosina tuli käytyä paljon kahvitreffeillä. Ensimmäisen tapaamisen lopussa kysin yleensä yleisesti, että miltä tuntuu, nähtäisiinkö uudelleen? Kyllä siinä yleensä selvisi tuleeko toisia treffejä vai ei. Joskus tosin saatettiin ihan yhdessä todeta, että tämä oli tässä.
Vierailija kirjoitti:
No, tuo kenelle vastasit en ollut minä.
ap
Näin oletinkin. Mutta kerro ihmeessä tuliko toiset treffit. 😁
Ja itse ainakin kysyisin suoraan että mitäs olet mieltä, haluatko tavata uudestaan. Siinähän näkee kyllä eleistä ja ilmeistä missä mennään eikä tarvitse mietiskellä. Tai sitten sanoisin suoraan että oli kiva tavata mutta valitettavasti en oikein näe meillä yhteistä tulevaisuutta koska x.
Eikä varmasti mitään vikaa muissakaan toimintatavoissa, mutta itse ainakin tähtäisin reiluuteen ja läpinäkyvyyteen tässäkin. Jos joku lähtee treffeille ja sen psyyke ei kestä sitä, että treffikumppani kohteliaasti kieltäytyy toisista treffeistä, niin se ei enää ole treffikumppanin vika.
sen psyyke ei kestä sitä, että treffikumppani kohteliaasti kieltäytyy toisista treffeistä, niin se ei enää ole treffikumppanin vika
Totta, mutta todellisuudessa näitä sankareita on paljon. Ja raivot tulevat jos antaa pakit, ja ne tulevat jos ghostaa. Jos on vaan vittumainen ja epämiellyttävä niin mies tekee johtopäätöksen, että onpa hirveä nainen, en halua olla tuon kanssa tekemisissä xD
Mitä söpöä tuossa on? Ennemminkin viesti siitä, että hei tämä tyyppi on sitten ujostleva riippakivi koko suhteen ajan ja itse saat lähinä odotella ja johtaa häntä, kuin taaperoa.
Minusta tuo on pikemminkin hirmuisen eriskummallinen ja pitkälle viety oletus toisesta ihmisestä yhden pienen asian perusteella. Mun mielestäni ihmisten nyt vähän kannattaisi ylipäätään miettiä vaikka ujostellen hetken miten sanansa muotoilee eikä kutsua heitä ujostelevaksi riippakiveksi. Mutta makunsa kullakin, ehkä sä viihdyt kommunikaatiotyylissä jossa sulle sanotaan vastaavasti suoraan että kuulostat pomottavalta besserwisseriltä. 😆 Ja silloinhan kaikki on tosi hyvin. Pitää vaan muistaa että kommunikaation pitää olla symmetristä että ottaa sitten tyytyväisenä yhtä paljon palautetta vastaan kuin sitä antaakin.
Vierailija kirjoitti:
Nettideittailun aamuhämärissä joskus 2000-luvun ensimmäisinä vuosina tuli käytyä paljon kahvitreffeillä. Ensimmäisen tapaamisen lopussa kysin yleensä yleisesti, että miltä tuntuu, nähtäisiinkö uudelleen? Kyllä siinä yleensä selvisi tuleeko toisia treffejä vai ei. Joskus tosin saatettiin ihan yhdessä todeta, että tämä oli tässä.
Back in the day oli back in the day. Tuolloin karkeloihin osallistuivat early adapterit, joilla oli todennäköisesti muitakin positiivisia kykyjä, kuin omaksua uusia malleja.
Nykyään tindereissä ja muilla deittikentillä on ihan kaikki, mukaanlukien viemärirotat ja rikolliset, r aiskarit ja lastensa äitien pahoinpitelijät xD
Itse sanon aina lopuksi, että oli kiva tavata/tutustua. Toinen sanoo yleensä samoin. Harvemmin siinä kasvotusten tulee puheeksi halutaanko nähdä uudelleen. Yleensä mies laitaa perässä viestiä, että oli tosi kiva tavata ja nähdäänkö uudestaan. Kai se on helpompaan siten, jos vaikka tulee pakit.
Ap:n kommentin 'olisi ihan kiva tavata uudestaankin' voisi ottaa ihan small talkina tai kohteliaisuutena. Ap:n treffikumppanin vastaus on tosi outo, sosiaaliset taidot ilmeisesti nollassa. Itse olisin vastannut 'Kiitos, mutta en ihastunut sinuun, se oli puhtaasti kohteliaisuus' Toisaalta, tämä on juuri treffien idea: nähdä ollaanko lainkaan samalla aaltopituudella. Joissakin treffeissä ärsyttää ajanhukka, kun toinen osoittautuu käytöstavattomaksi ääliöksi. Toiset trefiit huvittaa vielä pitkään, kuten tekisi nämä ap:n treffit. Useimmista jää kuitenkin tosi mukavia fiiliksiä, johtivat sitten johonkin tai ei.
Missään yhteydessä ei tarvitse ensitreffien jälkeen olla, eli ghostaus on täysin hyväksyttävää. Jos ensitreffeillä on oltu sängyssä, on kohteliasta vastata mahdolliseen viestiin.
- tinderamattilainen jo vuodesta 2017
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on pikemminkin hirmuisen eriskummallinen ja pitkälle viety oletus toisesta ihmisestä yhden pienen asian perusteella. Mun mielestäni ihmisten nyt vähän kannattaisi ylipäätään miettiä vaikka ujostellen hetken miten sanansa muotoilee eikä kutsua heitä ujostelevaksi riippakiveksi. Mutta makunsa kullakin, ehkä sä viihdyt kommunikaatiotyylissä jossa sulle sanotaan vastaavasti suoraan että kuulostat pomottavalta besserwisseriltä. 😆 Ja silloinhan kaikki on tosi hyvin. Pitää vaan muistaa että kommunikaation pitää olla symmetristä että ottaa sitten tyytyväisenä yhtä paljon palautetta vastaan kuin sitä antaakin.
Se on ihan mistä tykkää. Minä en halua sänkyyni siittävää taaperoa. Mies voi siittää, ja taapero taaperona.
"kuulostat pomottavalta besserwisseriltä"
Niin ja olenkin. Viimeksi tapailin big4 johtoasemassa olevaa miestä ja laitoin hänet jalkani alle. Ihmisiä on joka junaan.
Totta, mutta todellisuudessa näitä sankareita on paljon. Ja raivot tulevat jos antaa pakit, ja ne tulevat jos ghostaa. Jos on vaan vittumainen ja epämiellyttävä niin mies tekee johtopäätöksen, että onpa hirveä nainen, en halua olla tuon kanssa tekemisissä xD
Okei, ymmärrän pointin. Mutta jos toinen vetää kilarit jossain kahvilassa toisten ihmisten ympäröimänä, niin so what? Itsestäänhän siinä tekee idiootin, ei se edelleenkään ole treffikumppanin vika. Ystävällisesti voi pahoitella kanssaihmisille että en ole koskaan tavannut häntä ennen. 😁 Ja turvallisempaa kai ne pakit on antaa just jossain kahvilassa mihin taatusti tulee vartija äkkiä jos oikeasti tulisi kilarit. Ei muuta kuin numero pois puhelimen muistista ja jatkamaan elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole muuta etikettiä kuin, että älä ghostaa. Sano suoraan, jos et halua jatkaa tapailua.
Ghostaaminen on nimenomaan se normaali tapa päättää tapailu, jota ei halua jatkaa.
Pakkiensietokyky on miehillä niin huono, että jokainen avoin "ei" johtaa raivoihin. Siksi on turvallisempaa ja normaalimpaa vaan antaa olla.
Itse olen vienyt tämän vielä pidemmälle ja nykyään vaan vittuilen meihelle sen aikaa, että hän ghostaa minut. En anna kusipäille mitään aseita käsiin.
Olen tästä samaa mieltä.
Jos jonkun on tavannut vaan yhden kerran, niin parempi vaan liueta pois puolin ja toisin, kuin kuulla syy, miksi ei kelpaa.
Armollisempaa.
En kyllä ymmärrä, että miksi olla inhottava.
Mies on sitten helpottunut siitä, ettei kanssasi tullut mistään mitään.
Kyllä ne samat naamat tuolla kaupungilla vastaan tulevat.
Ei kukaan halua olla v-mäisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Itse sanon aina lopuksi, että oli kiva tavata/tutustua. Toinen sanoo yleensä samoin. Harvemmin siinä kasvotusten tulee puheeksi halutaanko nähdä uudelleen. Yleensä mies laitaa perässä viestiä, että oli tosi kiva tavata ja nähdäänkö uudestaan. Kai se on helpompaan siten, jos vaikka tulee pakit.
Ap:n kommentin 'olisi ihan kiva tavata uudestaankin' voisi ottaa ihan small talkina tai kohteliaisuutena. Ap:n treffikumppanin vastaus on tosi outo, sosiaaliset taidot ilmeisesti nollassa. Itse olisin vastannut 'Kiitos, mutta en ihastunut sinuun, se oli puhtaasti kohteliaisuus' Toisaalta, tämä on juuri treffien idea: nähdä ollaanko lainkaan samalla aaltopituudella. Joissakin treffeissä ärsyttää ajanhukka, kun toinen osoittautuu käytöstavattomaksi ääliöksi. Toiset trefiit huvittaa vielä pitkään, kuten tekisi nämä ap:n treffit. Useimmista jää kuitenkin tosi mukavia fiiliksiä, johtivat sitten johonkin tai ei.
Todellako sanoisit livenä päin naamaa henkilölle, joka spekuloi sinun ihastuneen häneen, että et ihastunut häneen?
Minä yrittäisin päästä psykoosipotilaasta eroon. Olen tavannut tuollaisia, jotka tekevät pikkuisen liian innokkaasti tulkintoja, tämä on tyypillinen käyttäytymysmalli esim. r aiskareille. Heillä ei ole aitoa empatiakykyä, vaan tulkitsevat uhrin käytöstä omien intressiensä kautta.
"En kyllä ymmärrä, että miksi olla inhottava."
Siksi, että pakeista tulee raivot ja kosto. Ghostaamisesta voi tulla raivot ja kosto. Siitä, että mies ajattelee, että minä en kelpaa hänelle, ei tule ongelmia. Mutta lopputulos on sama = mies ei jahtaa minua ja minä saan jatkaa elämääni rauhassa.
Jaa, aina on ekoilla treffeillä sovittu, halutaanko vielä nähdä uudestaan. Eihän se vielä mitään ihastumista tms. tarkoita, mutta jatketaan tutustumista.