Mies, onko naisen akateeminen koulutus parisuhdemielessä plussaa vai miinusta?
Oliskiko joku hyväpalkkainen amis-ammatti kuitenkin parempi
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Iso miinus!! Se johtuu puhtaasti yliopisto maailmasta joka on poliittisesti todella vasemmalle puolueellinen. Tähän vielä.lisättynä se että kun nainen saa jonkun tittelin niin se nain3 kuvittelee olevansa kaikkien johtaja ja muiden tehtävä on vain palvella naista ja toteuttaa kaikki mitä nainen vaatii. Eikö akateemisesti kouluttautunut naine kykene yhteistyöhön jota parisuhde on kun koulutuksen myötä naisesta tulee diktaattori joka määrää kaiken kun onhan hän huomattavasti parempi ihminen kun kaikki muut yhteensä kun on akateeminen tutkinto joltain huuhaa humanisti alalta
Tekstisi taso kertoo jo ihan riittävästi siitä, ettei sinulla ole mitään huolta päätyä yhteen akateemisen naisen kanssa.
Ei väliä. Pääasia että on söpö pippeli ja antaa persereikää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso miinus!! Se johtuu puhtaasti yliopisto maailmasta joka on poliittisesti todella vasemmalle puolueellinen. Tähän vielä.lisättynä se että kun nainen saa jonkun tittelin niin se nain3 kuvittelee olevansa kaikkien johtaja ja muiden tehtävä on vain palvella naista ja toteuttaa kaikki mitä nainen vaatii. Eikö akateemisesti kouluttautunut naine kykene yhteistyöhön jota parisuhde on kun koulutuksen myötä naisesta tulee diktaattori joka määrää kaiken kun onhan hän huomattavasti parempi ihminen kun kaikki muut yhteensä kun on akateeminen tutkinto joltain huuhaa humanisti alalta
Tekstisi taso kertoo jo ihan riittävästi siitä, ettei sinulla ole mitään huolta päätyä yhteen akateemisen naisen kanssa.
Ja sinun kirjotuksesi kertoo juuri tuon että pidät.itseäsi niin paljon parempana kun kaikki muut yhteensä ja Älä pelkää en ole niin itsetuhoinen että koskisen sinun kaltaisiin naisiin edes pitkällä tikulla.
Ehdottomasti plussaa. Akateeminen koulutus korreloi älykkyyden ja sivistyksen kanssa vahvemmin kuin juuri mikään muu asia. Näin ollen akateeminen nainen on lähtökohtaisesti erittäin houkutteva.
Akateeminen (ja älykkäästi sivistynyt 😉) M50+
Vierailija kirjoitti:
Ei ole väliä, kunhan tekee mahdollisimman aikaisessa vaiheessa jo selväksi, jos edellyttää mieheltä vähintään yhtä korkeaa oppiarvoa. En jaksa sitä enää, että ensin on käyty hyvät keskustelut ja sitten kun tulee puhetta koulutuksesta ja työstä, niin hiljennytään täysin.
Sun kannattaa laittaa oma koulutus/ammatti jo deittiprofiiliin näkyviin
Vierailija kirjoitti:
Ei se tietenkään negatiivista ole, jos ei ole kehitellyt mitään jumalkompleksia akateemisuuden myötä. Ihminenhän siinä ensisijaisesti merkkaa, vaikken kuitenkaan minkään pitkäaikaistyöttömän kanssa rupeaisi.
Mitä jos akateeminen kumppani ajautuu pitkäaikaistyöttömäksi?
Luiskaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinun kirjotuksesi kertoo juuri tuon että pidät.itseäsi niin paljon parempana kun kaikki mu
Missä on käynyt ilmi, että olisin edes nainen?
Jos keskimääräisen miehen pitäisi valita tekniikan tohtorin ja lähihoitajan väliltä niin ottaisi sen jolla on isommat tissit.
Minusta olisi aika kummallista, jos joku amiksen käynyt mies edes havittelisi akateemista naista. Ei se mahdotonta ole, mutta sangen epätyypillistä. Sen sijaan ihmettelen akateemisia miehiä, joille on aivan ok että vaimo on tyhjäpää, vaikka tämäkin on melko harvinaista. Usein elämänkumppani löydetään opiskeluaikana, joten pariskunta on yleensä samaa tasoa koulutukseltaan.
Kaiken ratkaisee kuitenkin tissien koko, koulutuksella ei ole mitään väliä! Eli, akateeminen, iso tissinen on hyvä kamaa.
Asialla ei ole minulle merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
ei mitään väliä, kunhan tykkää työstään, ettei se epämiellyttävän työkuvan aiheuttama säteily saastuta koko perheen arkea
Kyllä. Mies on tällainen ja elämä on sen takia raskaampaa. On ns. korkean tason akateemisessa ammatissa jota ei vaihdeta toiseen helposti.
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi aika kummallista, jos joku amiksen käynyt mies edes havittelisi akateemista naista. Ei se mahdotonta ole, mutta sangen epätyypillistä. Sen sijaan ihmettelen akateemisia miehiä, joille on aivan ok että vaimo on tyhjäpää, vaikka tämäkin on melko harvinaista. Usein elämänkumppani löydetään opiskeluaikana, joten pariskunta on yleensä samaa tasoa koulutukseltaan.
Miksi ihmeessä ajattelet noin?
Vaimoni on lukion opettaja ja itse olen ammattikoulun käynyt. Missään kohtaa tämä ei ole ollut meille ongelma. Varmaan jos meidän pitäisi ruveta kasvatustieteistä kinastelemaan niin jäisin alankynteen, mutta missä arjen tilanteesa tähän riitaan edes päädyttäisiin!?
Vierailija kirjoitti:
Eipä tarvi tuommoisia miettiä kun vihaan paperin pyörittämistä ja tykkään tehdä käsilläni niin itse en ole akateeminen mitenkään ja akateemiset naiset ei pariutua sosioekonomisesta tasossa alaspäin kun naisen pitää aina saa parempi mies kun mitä itse on naisena
Ymmärrät väärin mitä "parempi taso" tarkoittaa. Mies voi olla parempi monella tapaa. Korkea koulutus tai komea titteli työhuoneen ovessa ei ole ainoita mahdollisia meriittejä.
Vaikka joku lempeä ja hyväsydäminen muusikon renttu voi olla naisten mielestä ylivoimaisesti mieluisampi kumppani kuin joku tylsä Tahvo-perusinsinööri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtava turn-off ja red flag. M28
Naiset hakkaa itkuisina alapeukkua, kun eivät kestä nuoren miehen mielipidettä. Mä olen ihan samaa mieltä. Joku yliopiston aivopesemä wokettaja on epäkelpo vaimoksi.
Miten sä ajattelit, että kukaan koulutettu nainen päätyy edes tuon tasoisen miehen lähelle saati halusi suhteeseen sellaisen kanssa? Ei kuule ole mitään riskiä, että nämä kaksi ääripäätä kohtaisivat toisensa varsinkaan romanttisessa mielessä. Kohtaaminen tapahtuisi korkeintaan niin, että lääkäriksi kouluttautunut nainen tikkaa tällaisen miehen kasaan nakkikioskitappelun päätteeksi päivystyksessä.
Nakkikioskilla tappeleva ja silti vastuuntuntoinen naislääkäri kelpaisi ainakin minulle. Kunhan on isot tissit.
Vierailija kirjoitti:
Minusta sinun kirjoitus on tyhjäpäistä ja mustavalkoista. Tämä on monen akateemisen ihmisen perusvirhe. Minä olen ylemmänkorkeakoulun käynyt ja mieheni tausta on Amis. Hän on minua silti heittämällä monessa asiassa fiksumpi, minä ainoastaan luonnontieteissä. Jos lähtökohtaisesti ajattelee ihmisten olevan tyhjäpäitä koulutuksen perusteella, jää monta viisasta oppia kuulematta ja kokematta. Yliopisto ei oikeasti vaadi monilta aloita kuin normaalia älykkyyttä ja päättäväisyyttä. Jännästi se näköjään myöskään kaikkien ajatuksia muokkaa pois mustavalkoisesta ajattelusta, johon niin moni tuntuu vetoavan.
En tarkoita siltikään sitä, etteikö saisi olla kriteerejä ja on totta, että korkeastikoulutetut omaavat ehkä enemmän sitä päättäväisyyttä. Älyä se ei kuitenkaan takaa tai tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateeminen koulutus on ns. "red flag", mutta ei välttämättä miinus.
Jos kyseessä on humanisti/taidehörhö/woke, niin iso miinus. Myös urakeskeisimmät kauppatieteilijät ja vastaavat kannattaa kiertää kaukaa, mikäli haaveissa on tasapainoinen perhe-elämä.
Koulutus voi parhaimmillaan olla plussaa, koska se kertoo vähintään perustason älykkyydestä ja kyvystä saada asioita tehtyä. Useimmat miehet arvostavat tällaisia ominaisuksia naisessa. Alempi tutkinto jollain ei-ideologisella alalla kelpaa mainiosti!
Mikä vika humanisteissa? Humanisteja ovat esimerkiksi monet opettajat.
Tämä oli karkea yleistys. Opettajat ovat vielä kelpo vaimomateriaalia, yleisesti ottaen.
Humanistisiin aloihin kuuluu kuitenkin myös mm. sMikähän tämä haitallinen vaikute on? Se, että miehenkin tarttis tehdä jotain muutakin kuin juoda kaljaa sohvalla ja kaivaa napaa? Vaimo ei tarkoita äidin jatketta, joka tulee pyyhkimään pyllyn miesvauvalta. Ja ei, en ole edes humanisti.
Kyllä minä ainakin haen kaljani ihan itse, siis jääkaapista kunhan eukko on ne ensin sinne töistä tullessa tuonut. Oikein koulutettu nainen toimii noin. Saa olla akateeminenkin, kunhan on riittävästi käsivoimia. Kauppakassit voi olla muuten kohtuuttoman raskaita.
Mitä väliä sillä koulutuksella on, tänä päivänä kaupan kassoilla istuu näitä maistereita ja lojuu työttömänä kotona. Kyllä mä ennemmin katsoisin mitä ihminen tekee ja kuinka elää
Vierailija kirjoitti:
Ei ole väliä, kunhan tekee mahdollisimman aikaisessa vaiheessa jo selväksi, jos edellyttää mieheltä vähintään yhtä korkeaa oppiarvoa. En jaksa sitä enää, että ensin on käyty hyvät keskustelut ja sitten kun tulee puhetta koulutuksesta ja työstä, niin hiljennytään täysin.
Vähän sama kokemus. Aivan sama miten hyvin juttu luistaisi, kun selviää, että teenkin jotain _ei hohdokasta työtä_, yhtäkkiä kiinnostus ja juttu tyssää seinään. Ei kai henkilökemioilla ja persoonalla niin väliä, etusijalla lähes aina se, mitä tienaa ja miten korkealle kiipeää statustikapuissa. Sitä se rakkaus kai on.
Eipä tarvi tuommoisia miettiä kun vihaan paperin pyörittämistä ja tykkään tehdä käsilläni niin itse en ole akateeminen mitenkään ja akateemiset naiset ei pariutua sosioekonomisesta tasossa alaspäin kun naisen pitää aina saa parempi mies kun mitä itse on naisena