Mies, onko naisen akateeminen koulutus parisuhdemielessä plussaa vai miinusta?
Oliskiko joku hyväpalkkainen amis-ammatti kuitenkin parempi
Kommentit (140)
Akateemisuus naisella on periaatteessa ihan jees. Vihjaa siitä, että ehkä hänellä olisi laajahko yleissivistys ja/tai samantapaisia harrastuksia tai mielenkiinnon kohteita. Näinhän ei aina tietenkään ole.
Amisnaisella voi varsinkin vanhempana olla puolestaan tiettyä elämänkokemusta ja tekemisen meininkiä mikä omalta osaltaan viehättää parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso miinus!! Se johtuu puhtaasti yliopisto maailmasta joka on poliittisesti todella vasemmalle puolueellinen. Tähän vielä.lisättynä se että kun nainen saa jonkun tittelin niin se nain3 kuvittelee olevansa kaikkien johtaja ja muiden tehtävä on vain palvella naista ja toteuttaa kaikki mitä nainen vaatii. Eikö akateemisesti kouluttautunut naine kykene yhteistyöhön jota parisuhde on kun koulutuksen myötä naisesta tulee diktaattori joka määrää kaiken kun onhan hän huomattavasti parempi ihminen kun kaikki muut yhteensä kun on akateeminen tutkinto joltain huuhaa humanisti alalta
Kerro että sinulla on heikko itsetunto ilman että kerrot että sinullabon heikko itsetunto.
En voi kertoa jotain kertomatta sitä.
Tarvitaankin kykyä mielessään kuvitella asioita itse.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole väliä, kunhan tekee mahdollisimman aikaisessa vaiheessa jo selväksi, jos edellyttää mieheltä vähintään yhtä korkeaa oppiarvoa. En jaksa sitä enää, että ensin on käyty hyvät keskustelut ja sitten kun tulee puhetta koulutuksesta ja työstä, niin hiljennytään täysin.
Kuvittele tilanne, että ensin on käyty hyvät keskustelut, huumori kukkii ja muutenkin olette samalla aaltopituudella. Sitten näet naisen kuvan ja nainen onkin ruma.
Mun miehelle se ei varmaan ollut ainakaan mikään kriteeri kun hän tajusi vasta kun haettiin yhteistä asuntolainaa että mä olen maisteri :)
Käykääpä treffeillä vaikka taiteiden yönä ja viekää katsomaan jotain. Pieni riski, ilmaista ja jotain mistä naiset yleisesti pitää. Kertokaa jälkikäteen mite meni. Rahan voi käyttää ohessa johonkin muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehelle se ei varmaan ollut ainakaan mikään kriteeri kun hän tajusi vasta kun haettiin yhteistä asuntolainaa että mä olen maisteri :)
Ja mun äidille selvisi miehen kirjoitustaidon puute vähän liian myöhään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateeminen koulutus naisella ei ole pelkästään plussa vaan vaatimus. En ikinä voisi ottaa epäakateemista naista. Kertoo aika paljon ihmisestä, jos ei ole saanut tehtyä edes yhtä maisterin tutkintoa.
Kertoo myös sinusta kaiken olennaisen, jos et ymmärrä että kaikkia ei kiinnosta akateemisuus.
Pitää olla aika tylsämielinen, jos ei löydä yliopistosta mitään itseään kiinnostavaa.
Jonkunhan ne amis- ja AMK-pohjaisetkin työt on tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateeminen koulutus naisella ei ole pelkästään plussa vaan vaatimus. En ikinä voisi ottaa epäakateemista naista. Kertoo aika paljon ihmisestä, jos ei ole saanut tehtyä edes yhtä maisterin tutkintoa.
Kertoo myös sinusta kaiken olennaisen, jos et ymmärrä että kaikkia ei kiinnosta akateemisuus.
Pitää olla aika tylsämielinen, jos ei löydä yliopistosta mitään itseään kiinnostavaa.
Vain suomalainen tyhmyri väheksyy amk-tutkintoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso miinus!! Se johtuu puhtaasti yliopisto maailmasta joka on poliittisesti todella vasemmalle puolueellinen. Tähän vielä.lisättynä se että kun nainen saa jonkun tittelin niin se nain3 kuvittelee olevansa kaikkien johtaja ja muiden tehtävä on vain palvella naista ja toteuttaa kaikki mitä nainen vaatii. Eikö akateemisesti kouluttautunut naine kykene yhteistyöhön jota parisuhde on kun koulutuksen myötä naisesta tulee diktaattori joka määrää kaiken kun onhan hän huomattavasti parempi ihminen kun kaikki muut yhteensä kun on akateeminen tutkinto joltain huuhaa humanisti alalta
Kerro että sinulla on heikko itsetunto ilman että kerrot että sinullabon heikko itsetunto.
En voi kertoa jotain kertomatta sitä.
Tarvitaankin kyk
Yritä kerrankin ajatella omilla aivoillasi, akateeminen nainen, ajattelematta omilla aivoillasi.
Kyllä minä maisterismiehenä arvostan koulutettuja naisiakin. Kyllä se jotain ihmisen sitkeydestä, yritteliäisyydestä ja osaamisesta sekä ymmärryskyvystäkin kertoo, kun sen gradun saa hyväksytysti suoritettua. Tämä siis ihan alasta riippumatta.
Kuitenkin eniten painottaisin yhteistä arvomaailmaa, jos nainen on kovin uraohjusmainen kiipijä, niin en välttämättä kokisi häntä mielekkäänä ihmisenä. Itse käyn mielelläni museoissa, kulttuuritapahtumissa ja liikkumassa, ja olen ns. perinteisen akateemisuuden tavoin kasvatettu, joten joku kauppa- tai oikeustieteen maisteri ei välttämättä ole minun tyyppiäni. Mieluiten yhteiskuntaan ja humanistisuuteen kallellaan oleva nainenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä varten tarvitse käydä yliopistoa, jos haluaa sivistää itseään. Ihan väärässä olet, olen fiksua ja hauskaa seuraa, pidän huolta ulkonäöstäni ja miehiltä on aina riittänyt huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Mun 40-luvulla syntynyt appiukko on aivan samaa mieltä kanssasi, vaikkakin hän totesi, että yliopistot on oikeistolaisia herrakouluja, johon ei rehellisten ja ahkerien ihmisten kuulu mennä. Eikä naisten varsinkaan.
Appi on viisas mies, kun yliopistoistakin tietää noin paljon, vaikka ei ole jalallansa edes astunut yhteenkään. Eikä taida muita akateemisia ihmisiä tuntea, kuin pankinjohtajan, paikallisen papin ja minut.
Miehelleni (ei-akateemiselle) ei ole onneksi moiset hapatuksen periytyneet. Hänen avullaan olen perheellisenä naisena opiskellut tuplamaisteriksi. Ja vieläpä mieheni on jaksanut isäänsäkin oikaista, kun appi on horissut, miten me ollaan komea talo laitettu pojan palkalla. Mies toteaa, että vaimon palkalla enimmäkseen ja tukkii isänsä suun.
Mitä älykkyyteen tulee, niin mieheni on minua älykkäämpi.
Plussaa kunhan se feministisyys ja muu sekoilu ei puske ulos. Pääasiassahan naisen akateemisuus tarkoittaa kykyä istua perse penkissä ja lukea. Ei siis mitään osaamisesta tai älykkyydestä.
Älykkyys on hurjan tärkeä juttu. Se usein ohjaa korkeaan koulutustasoon. Seksi älykkään kanssa on seikkailua ja hyvin antoisaa. Joskus nuorena, kun etsiskelin kauniita tyttöjä, sain pahasti pettyä korean ulkokuoren alla olevaan tyhjyyteen. Ei sellaisen kanssa voinut olla.
Vierailija kirjoitti:
Plussaa kunhan se feministisyys ja muu sekoilu ei puske ulos. Pääasiassahan naisen akateemisuus tarkoittaa kykyä istua perse penkissä ja lukea. Ei siis mitään osaamisesta tai älykkyydestä.
Kyllä yliopistossa osaaminen kasvaa. Et lähde sieltä samana ihmisenä minä tulit. Väistämättä vaikuttaa maailmankatsomukseesi ja tuo uusia taitoja sekä näkemystä.
Vierailija kirjoitti:
Älykkyys on hurjan tärkeä juttu. Se usein ohjaa korkeaan koulutustasoon. Seksi älykkään kanssa on seikkailua ja hyvin antoisaa. Joskus nuorena, kun etsiskelin kauniita tyttöjä, sain pahasti pettyä korean ulkokuoren alla olevaan tyhjyyteen. Ei sellaisen kanssa voinut olla.
"se usein ohjaa korkeaan koulutustasoon"
Älykäs ymmärtäisi tästä, että korkeasti koulutettu ei välttämättä ole älykäs, ja matalasti koulutettu voi olla älykäs.
Vierailija kirjoitti:
Lekurit ovat kaikkein yököttävimpiä naisia, koska lekurin ammatti on kaikkein tehokkain egon kasvattaja heti juristin ammatin jälkeen. Noh, ei mun tartte lekuria valita amisviiksi kun olen, koska lekurinaiset itse katselevat nenänvartta pitkin >95 prosenttia miehistä.
Eli tässä se on aika hyvin tiivistettynä: Itsetunto-ongelmaiselle miehelle akateeminen nainen on ongelma. Naisella ei saa olla egoa, koska pikkumiehen pikkuego jää jalkoihin. Niinhän sinä sen käytännössä ilmaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain suomalainen tyhmyri väheksyy amk-tutkintoa.
En väheksy todellakaan kaikkia amk-tutkintoja, mutta erityisesti maakunnissa on sellaisia pilipalikouluja, ettei mitään rajaa. En ymmärrä, mikä järki on ylläpitää ammattikorkeaa, johon pääsee sisään tavaamalla oma nimi tavuviivoin, mutta juuri kukaan ei sieltä valmistu ilman tukiopetusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateeminen koulutus on ns. "red flag", mutta ei välttämättä miinus.
Jos kyseessä on humanisti/taidehörhö/woke, niin iso miinus. Myös urakeskeisimmät kauppatieteilijät ja vastaavat kannattaa kiertää kaukaa, mikäli haaveissa on tasapainoinen perhe-elämä.
Koulutus voi parhaimmillaan olla plussaa, koska se kertoo vähintään perustason älykkyydestä ja kyvystä saada asioita tehtyä. Useimmat miehet arvostavat tällaisia ominaisuksia naisessa. Alempi tutkinto jollain ei-ideologisella alalla kelpaa mainiosti!
Mikä vika humanisteissa? Humanisteja ovat esimerkiksi monet opettajat.
Kato kun isot pojat ovat kertoneet, että humanistit ovat yhtä kuin woke. Ei näillä uuvaiteila kuule ole mitään pelkoa pariutumisesta älykkään naisen kanssa.
Miltäs se nee kerin HIV-sperma siellä Helsingissä maistuu vi tun vihervassaritransu?
Ovatko nämä henkilöön hyökkäävät palstanaiset niitä akateemisia? Jos näin on, niin sitten ei kiitos.
- duunarimies