Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies, onko naisen akateeminen koulutus parisuhdemielessä plussaa vai miinusta?

Vierailija
12.08.2025 |

Oliskiko joku hyväpalkkainen amis-ammatti kuitenkin parempi

Kommentit (140)

Vierailija
121/140 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli naisen koulutus mikä tahansa, paras paikka naiselle on koti ja siellä makuuhuone.

Vierailija
122/140 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se on vaatimus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/140 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus ja älykkyys eivät ole synonyymejä, mutta koulutetumpi lienee todennäköisemmin älykäs.

Älykkyys ja yleissivistys eivät myöskään välttämättä kohtaa.

Arvostan kumppanissa hyvää itsetuntoa, keskustelutaitoa, älykkyyttä, hellyyttä ja empatiakykyä.

Jostain syystä kaikki pidempiaikaiset naisystäväni ovat olleet korkeasti koulutettuja. Myös nykyinen vaimoni. Näin vaikka en mitään tutkintopapereita ole kysellytkään.

Vierailija
124/140 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oo väliä kuhan ei oo uraraketti mutta nykyään noilla kouluista saaduilla papereilla voi pyyhkiä persettä lähinnä muutenkin t. Tekniikan maisteri

Vierailija
125/140 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekkakuski ja maalari ovat älykkäämpiä ja todennäköisesti myös kivempaa seuraa, kuin kuivat akateemiset.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011392670.html

Vierailija
126/140 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kiinnostunut sun koulutuksestasi. Olen kiinnostunut naisen hoikasta vartalosta ja söpöydestä. 

Leikkisä ja iloinen amisnainen on parempi kuin tiukkis maisteri.

"Leikkisä ja iloinen"

Jahas sellanen pedari sieltä sitten.

Eikös se mennyt niin, että ihminen joka vihaa homoja, omaa itse homoseksuaalisia taipumuksia, niin samahan pätee myös pedofiliasta jankuttaviin.

Vierailija
127/140 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutus ja älykkyys eivät ole synonyymejä, mutta koulutetumpi lienee todennäköisemmin älykäs.

Arvostan kumppanissa hyvää itsetuntoa, keskustelutaitoa, älykkyyttä, hellyyttä ja empatiakykyä.

Jostain syystä kaikki pidempiaikaiset naisystäväni ovat olleet korkeasti koulutettuja. Myös nykyinen vaimoni. Näin vaikka en mitään tutkintopapereita ole kysellytkään.

Ei se kouluttautuminen ole tae älykkyydestä. Edesmennyt äitini (erikoislääkäri) sanoi, että lääkikseen pääsee sellaisia tampioita ettet ikinä uskoisi. Olen itsekin huomannut, että akateemisissa ihmisissä on paljon sellaisia, että normaalin arjen asiat tuntuvat liian vaikeilta heille. Olen itse DI, niin oli aika raskasta vääntää eräälle humanistinaiselle aina rautalangasta, kun ihmetteli kaikkia yksinkertaisia asioita, että miten joku toimii ja miten se voi toimia niin. Ihan kuin peruskoulun fysiikka ja kemia olisi mennyt täysin yli hilseen.

Vierailija
128/140 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän koulutuksesta. Usein ajattelu- ja arvomaailma voi olla liian erilainen. Kahvipöytäkeskustelusta voi tulla 45 minuutin kriittinen analyysi kahvilan liiketoimintamallista. Ihan kiva, mutta joskus haluaisin vain juoda kahvin ja viettää yhdessä laatuaikaa. Ja konferenssimatkat Berliiniin voi olla ihan kivoja myös, paitsi jos itse jään kotiin hoitamaan lapsia ja koiraa. 

Vierailija
129/140 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kouluttautuminen ole tae älykkyydestä. Edesmennyt äitini (erikoislääkäri) sanoi, että lääkikseen pääsee sellaisia tampioita ettet ikinä uskoisi. Olen itsekin huomannut, että akateemisissa ihmisissä on paljon sellaisia, että normaalin arjen asiat tuntuvat liian vaikeilta heille. Olen itse DI, niin oli aika raskasta vääntää eräälle humanistinaiselle aina rautalangasta, kun ihmetteli kaikkia yks

Mä olen just tuollainen nainen, mutta mieheni ei onneksi ajattele samalla tavalla. Minua välillä kiinnostaa koneiden ja muiden itselleni vieraiden asioiden toiminta ja hän selittää mielellään. Mutta hän ei olekaan DI. Itselläni on se käsitys, että erityisesti teknisillä aloilla on skientisteja ja suhtautuu humanistisiin tieteisiin hyvin kielteisesti, he arvostavat ainoastaan omaa alaansa ja lääketiedettä. Ja muutenkin ketjua luettuani tulen siihen tulokseen, että jo aiemmin palstalla syntynyt käsitys on täysin oikea, akateeminen nainen ei todellakaan kelpaa edes kaikille akateemisille miehille.

Sopivia miehiä on tosiaan hyvin vähän, en ollut koskaan ennen palstaa käsittänyt, että osa miehistä ei todella pidä siitä, että nainen on lukenut. On paljon miehiä, jotka suorastaan halveksivat lukeneisuutta, mutta tällainen asenne on toisaalta viime vuosikymmeninä yleistynyt, kun yleissivistyksen taso on heikentynyt ja harva enää lukee mitään. Toki aina on ollut teknisen alan miehiä, jotka halveksuvat humanisteja, mutta omissa piireissäni ei sellaisia ole ollut, vaan teknisen alan miehet ovat olleet myös lukeneita. Siksi tuntuukin oudolta törmätä tällaisiin asenteisiin niin laajamittaisesti kuin se täällä ilmenee.

Omasta mielestäni on sääli, että yhteiskuntaluokat ovat näin vieraantuneita toisistaan. Se on varmasti yksi pariutumisen ongelmista, koska suurempi osa naisista on akateemisia kuin miehisät. Olen sitä mieltä, että muiden halveksunta ja ylemmyydentunto lähtee aina omista alemmuudentunteen kokemuksista. Jos ihmisellä on oikeasti sivistystä ja älykkyyttä, hän harvoin irvailee muiden tietämättömyydelle, vaikka voikin pitää sitä raskaana. Raskasta seuraa ryhtyy välttelemään, ellei sitten koe tarvetta tuntea itsensä heitä paremmaksi tai muuten ole pakko olla tekemisissä. Kukapa haluaisi olla seurassa, jossa kokee väheksyntää.

Oikeassa seurassa ei tunnu raskaalta selittää toiselle olivat asiat mitä tahansa. Parhaimmillaan erilaiset alat tuovat parisuhteeseen rikkautta eivätkä raskautta kuten omassa parisuhteessani. Mieheni on huippulahjakas matemaattisesti ja teknisesti, itse olen etenkin jälkimmäisessä surkea. Hän ei ole ikinä pitänyt asioita, joissa olen huono mitenkään pilkkaamisen tai vähättelyn aiheena, en tosin olisi sillä tavalla käyttäytyvän kanssa kyllä tekemisissäkään (edes tuttavana).

Vierailija
130/140 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla akateemisista naisista on jonkun sortin mielenterveys ongelmia niin itse en ainakaan ota riskia että tapailisin jotain mielenterveys potilasta ja ryhtyä hönelle omaishoitajaksi ja terapeutiksi

Aika harvalla akateemisella naisella on naamalävistyksiä, näkyviä tatuointeja tai shokkivärjättyjä hiuksia. Minä yhdistän nuo ulkonäköasiat mielenterveysongelmiin

Vierailija
131/140 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän koulutuksesta. Usein ajattelu- ja arvomaailma voi olla liian erilainen. Kahvipöytäkeskustelusta voi tulla 45 minuutin kriittinen analyysi kahvilan liiketoimintamallista. Ihan kiva, mutta joskus haluaisin vain juoda kahvin ja viettää yhdessä laatuaikaa. Ja konferenssimatkat Berliiniin voi olla ihan kivoja myös, paitsi jos itse jään kotiin hoitamaan lapsia ja koiraa. 

Kyllä se varmaan näin on. Ajattelu- ja arvomaailma voi lisäksi olla liian erilainen, vaikka molemmilla olisikin akateeminen koulutus. Ja se puolestaan johtuu kotitaustasta. Jos toisen perheessä ei ole arvostettu samoja asioita, vaan päinvastoin jopa halveksittu ja ihminen on omaksunut sellaisen arvomaailman, että "muu ei ole mitään", niin se kyllä rajoittaa pariutumismahdollisuuden juuri sen täsmälleen saman taustan omaaviin. Sellaisia harvoja poikkeuksia lukuunottamatta, jotka etsivät parisuhteistaan tiedostamatta halveksunnan ja rakkaudettomuuden kokemusta.

Se jos ei arvosteta toisen ammattia, kokemusta ja tietoa johtaa tuttavuussuhteissakin etäisyyden ottamiseen. Mitään puhuttavaa ja jaettavaa ei ole, kun ollaan liian erilaisia.

Vierailija
132/140 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyyden (palsta)määritelmä tuntuu aika ahtaalta. Huumorintaju, hyvät sosiaaliset tuntosarvet ja yleensä ihmisten kanssa toimeentulo ovat merkki älykkäästä ihmisestä. Yleensä sellaisten kanssa viihtyy, eikä siinä tutkintoja kysellä.

Nuo samanlaiset arvot ovat tärkeitä. Esimerkiksi sosiaalinen omatunto voi olla aivan erilainen riippumatta koulutus- tai perhetaustasta. Jos keskustelukykyä on, voi erilaisuuskin olla rikkaus.

Yleensä (siis vain yleensä) korkeampi koulutus antaa valmiuksia kyseenalaistaa asioita ja vaatia mielipiteille perusteluja. Ehkä myös valmiuksia muuttaa mielpiteitään, mikäli vanhat käsitykset osoittautuvat virheellisiksi. Jos tämä valmius omaksua uutta ulottuu myös parisuhteeseen, se tekee molempien elämästä helpompaa.

Vierailija
133/140 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle koulutustasolla ei ole juuri merkitystä. Mutta mulle on myös koko elämäni ajan taottu päähän että naiset haluaa lähtökohtaisesti itseään parempia miehiä ja tämä koskee luonnollisesti myös koulutusta. En oo korkeasti koulutettu joten oletan että korkeasti koulutettu nainen ei voisi pitää minusta. Eli tavallaan miinusta

Vierailija
134/140 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinusta suurimmalle osalle palstan miehistä, siitähän täällä kirjoitellaan päivittäin.

Vierailija
135/140 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle koulutustasolla ei ole juuri merkitystä. Mutta mulle on myös koko elämäni ajan taottu päähän että naiset haluaa lähtökohtaisesti itseään parempia miehiä ja tämä koskee luonnollisesti myös koulutusta. En oo korkeasti koulutettu joten oletan että korkeasti koulutettu nainen ei voisi pitää minusta. Eli tavallaan miinusta

Minulle riittää itseni kanssa samantasoinen.

T: FM

Vierailija
136/140 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

miinusta! kusipäisiä itseensä täynnä olevia kaikki

Vierailija
137/140 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei merkitystä. 

Vierailija
138/140 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama

Vierailija
139/140 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon vastaanottavani verisen perceenreiån jokaisen naisen sormetettuå koloani!! Vähempään en tyydy!!

Vierailija
140/140 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen koulutus on välttämätön vaatimus naiselle...sillä ajan kaa se jalostuu sivistykseksi. Tissit repsahtaa ajan kaa...ulkonäkö ei oo niin tärkeä vaan se on se henkinen kokonaisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän