Miksei työttömiä "revitä" töihin?
Olen ollut vuoden verran työttömänä enkä ole saanut yhtään työtarjousta vaikka mulla on profiili Linkedinissä ja Työmarkkinatorilla.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Koska tietävät, että repisin itseni takaisin sohvalle.
Minä en. Miksi työllistyminen on laitettu pelkästään työttömien harteille?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en. Miksi työllistyminen on laitettu pelkästään työttömien harteille?
Ap
Jos sinä et, niin maailma ei pyöri sinun mukaasi. Mene valittamaan arkadianmäelle.
Koska työpaikoista on pula. Samaan aikaan monella alalla on liian vähän työntekijöitä. Mutta ei edes haluta panostaa siihen että ihmisiä työllistettäisiin riittävästi, jolloin myös työolosuhteet paranisi. Mutta työttömyyskorvaukset on huomattavasti edullisempi vaihtoehto kun maksaa ihmisille oman alansa palkkoja.
Lapseni valmistui covidin aikaan, ei ollut silloinkaan työllistyminen helppoa, palikkatestejä, etähaastatteluja, jne.
Työnantajat haluavat alimäärän ylisuoriutujia, toki tavispalkalla.
Järkimäärä taviksia on jo menneisyyttä, nyt "säästetään"
Ei tuossa kadunkulmassa ole seissyt yhtään työtöntä jonka olisi voinut repiä töihin. Töitä olisi.
Mitäs järkee siin o ? Eivät kaikki vaan pysty NS normaalin työhön, esim opettaja, kaupan kassa yms ! Vai oletteko kukaan koskaan NÄHNEET vammaista ihmistä oikeissa töissä oikealla palkalla monta tuntia päivässä ? Ei mahda kukaan olla. Vaikka hänellä olisikin joku tutkinto, hän on valmistunut jostakin.............siltikään ei löydy sen ja sen alan töitä !!!! Se ei ole oikein ! Eikä tänne kaivata mitään kiinalaisia yms tekemään meidän suomalaisten työt ! Aina: ME SUOMALAISET ENSIN !!! Sitten vasta muut.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa kadunkulmassa ole seissyt yhtään työtöntä jonka olisi voinut repiä töihin. Töitä olisi.
Mitä jos laittaisit asiallisen työpaikkailmoituksen? Ihan varmasti on hakijoita. Ei oikein tahdo tänäpäivänä kadunkulma olla paras ilmoituskanava.
Ei oo työpaikkoja. Palkanmaksaja pula sen sijaan on
"on profiili linkedinissä ja työmarkkinatorilla".
Jep jep... Kyllä niitä töitä pitää kuule ITSE HAKEA, eikä passiivisesti odotella että "kyllä kohta joku tulee hakemaan mut töihin". Vai viekö joku sut paskallekin ja pyyhkii sun perseen?
Vierailija kirjoitti:
Kerro osoite niin voimme tulla seisoskelemaan. Ainakin kerran.
työmarkkinat ovat hajalla ja yrittäjien ei kannata palkata kuin superihmisiä, tavalliset jantterit tekee vain persnettoa.
Vierailija kirjoitti:
Niin aina. Ja joka kerta kun kysytään mistä nimenomaisesta työpaikasta oli kyse on vastauksena hiljaisuus.
Tavanomaista tusinaprovoilua.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs järkee siin o ? Eivät kaikki vaan pysty NS normaalin työhön, esim opettaja, kaupan kassa yms ! Vai oletteko kukaan koskaan NÄHNEET vammaista ihmistä oikeissa töissä oikealla palkalla monta tuntia päivässä ? Ei mahda kukaan olla. Vaikka hänellä olisikin joku tutkinto, hän on valmistunut jostakin.............siltikään ei löydy sen ja sen alan töitä !!!! Se ei ole oikein ! Eikä tänne kaivata mitään kiinalaisia yms tekemään meidän suomalaisten työt ! Aina: ME SUOMALAISET ENSIN !!! Sitten vasta muut.
Nää vammaisten tutkinnot on suoritettu mukautettuna opiskeluna ja on täysin selvää että suuri osa ei kykene tekemään itsenäisesti töitä. Mutta päiväkeskus yms. toimintaa pitäisi heille olla tarjolla, koska jokainen tarvitsee seuraa ja virikkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vammainen on paras työntekijä kunhan korvien väli vain on kunnossa. Kun sovitan työtehtävät hänelle sopiviksi, hankin tarvittavat työapuvälineet ja maksan hyvää palkkaa niin hän ei halua koskaan lähteä pois. Työsuhteet kestävät eläkkeelle asti ja kun alkuvaiheen investoinnit sekä rekrykustannukset jyvitetään koko uralle niin tuottavimpia työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Jep jep... Kyllä niitä töitä pitää kuule ITSE HAKEA, eikä passiivisesti odotella että "kyllä kohta joku tulee hakemaan mut töihin". Vai viekö joku sut paskallekin ja pyyhkii sun perseen?
Sivusta: kaikkia itsestäänselvyyksiä ei tarvitse aina (ainakaan normaaliälyisille) rautalangasta vääntää: ihan varmasti tuokin työtön on tehnyt satoja ja tuhansia työhakemuksia - ilman toivottua tulosta - ja sen lisäksi on työnantajien tavoitettavissa em alustoilla mutta työttömiä haukkuvat ja hakijapulaa itkevät työnatajat eivät tosiasiassa ole edes kiinnostuneita palkkaamaan ketään, käynnissä on käsittämätön työttömien mustamaalaus- ja solvauskampanja, sinäkin olet niellyt koukun syötteineen ja yhdyt mestausjoukkoon kuin eräät ihmiset tiettyä ryhmää kohden 30/40-luvun Saksassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro osoite niin voimme tulla seisoskelemaan. Ainakin kerran.
Eihän sitä tarvitse mennä kuin kerran niin heti revitään töihin. AP:n ja hengenheimolaistensa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen hakenut. Työnantajat sen sijaan passiivisesti odottavat, että minä etsin heidät ja heidän piilotyöpaikkansa. Minut on sen sijaan hyvin helppo löytää. Sulta meni koko aloituksen pointti ohi... Onko sulla työpaikka?
Ap