Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipidettä valmistujaisten tarjontaan?

Vierailija
05.07.2024 |

Olen järjestämässä omia valmistujaisjuhliani, enkä yhtään tiedä, millaista syötävää niissä yleensä tarjotaan. Olen alustavasti miettinyt seuraavanlaista purtavaa:

Mansikkakermakakku

Suklaakakku

Vadelmakuppikakkuja

Mansikka-raparperipiirakkaa

Lohivoileipäkakku

Tomaatti/yrttipiirakka

Mozzarellalla + pestolla täytettyjä croissanteja

Karjalanpiirakoita

Mansikkasalaattia

Miltä nämä syötävät kuulostavat? Onko makeaa tai suolaista liikaa/liian vähän tms.? En tosiaan juhlia ole ennen järjestänyt enkä niissä oikein käynytkään, niin mieluusti ottaisin mielipiteitä vastaan :D

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon tulee vieraita? Mieti kuinka paljon kukin ottaa.

Vierailija
2/14 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vein suvun brunssille keskustan hyvään ravintolaan. Ihan kaikki löysivät mieleistään ruokaa pöydästä, myös vegaanit. Suosittelen. Eikä tarvitse kotona häärätä ja siivota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vein suvun brunssille keskustan hyvään ravintolaan. Ihan kaikki löysivät mieleistään ruokaa pöydästä, myös vegaanit. Suosittelen. Eikä tarvitse kotona häärätä ja siivota.

Siis vslmistujaisissani. Ja hinta varmaan samaa luokkaa kuin aineet kotitarjoamisiin.

Vierailija
4/14 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraita tulee n.25, mietin että tuollaisesta tarjonnasta varmaan löytyisi kaikille jotakin (?).

Vierailija
5/14 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa hyvältä

Vierailija
6/14 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraita tulee n.25, mietin että tuollaisesta tarjonnasta varmaan löytyisi kaikille jotakin (?).

Kakkujen määrää voi miettiä, onko liikaa makeita kakkuja? Mansikoita on aika monessa muodossa, riittäisikö yksi versio? 

Vierailija
7/14 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvää syötävää, mutta ehkä noita makeita leivonnaisia on liiankin monta sorttia, jotka eivät sitten esimerkiksi purutuntumaltaan paljonkaan eroa toisistaan. Suolaiset ovat hyviä, mutta jättäisin tuon piirakan pois, jos se ei ole jokin oma bravuurisi. Mansikkasalaatin sisältöä et kerro. Samoin juomapuoli jää auki - vai mennäänkö kahvilla läpi koko matka? Jos jotain, niin ehkäpä juusto on ainesosa, jota kaipaisin lisää johonkin.

Vierailija
8/14 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm eli jotakin makeista voisi karsia? Ja totta tuo että mansikkaa on aika monessa muodossa, ehkä sen voisi ottaa muualta paitsi kermakakusta pois.

Salaattiin olin ajatellut mansikan lisäksi itse salaattia, rucolaa, vesimelonia, leipäjuustoa ja kurkkua.

Juomina olin ajatellut skumppaa, pommaccia, itsetehtyä boolia, jotain makeaa marjamehua ja sitten kahvia.

Vierailija
9/14 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa makeita tarjottavia. Useidenjuhlien kokemuksella makeita menee aina huomattavasti vähemmän kuin suolaisia. Karsinta kannattaa aloittaa mansikkajutuista. Niitä on jo liian monta. 

Vierailija
10/14 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm eli jotakin makeista voisi karsia? Ja totta tuo että mansikkaa on aika monessa muodossa, ehkä sen voisi ottaa muualta paitsi kermakakusta pois.

Salaattiin olin ajatellut mansikan lisäksi itse salaattia, rucolaa, vesimelonia, leipäjuustoa ja kurkkua.

Juomina olin ajatellut skumppaa, pommaccia, itsetehtyä boolia, jotain makeaa marjamehua ja sitten kahvia.

Salaatti kuulostaa varsin oudolta. Vesimeloni ja leipäjuusto ovat ihan eri maailmoista ja mansikka siinä vielä sotkee makupalettia. Painottaisin salaatissa enemmän suolaista puolta esim. fetan muodossa. 

Vierailija
11/14 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatista mansikka pois. Voisiko mansikoita olla rasiassa erikseen jos joku haluaa ottaa?

Mansikoiden lisäksi salaatin viereen lisätäytevaihtoehdoksi oliiveja? Laittaisin myös leipäjuuston erikseen lisättäväksi kuutioina ja sen sijaan vaikka viinirypäleitä salaattipohjaan, ellei ole tiedossa ettei joku tykkää.

Vierailija
12/14 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa makeaa, kaikkea on kuitenkin yleensä pakko maistaa. Toki jos saa tehtyä tarvittaessa pieniä annoksia. Toki myös leipomista on, ja vähemmälläkin kyllä pärjää

Vierailija
13/14 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon kaikille ehdotuksista, vaikuttaisi siis että pitää hieman karsia makeaa syömistä ja ehkä hieman lisätä suolaista! :)

Vierailija
14/14 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienot ja jopa liiankin runsaat tarjottavat. Varmasti vieraat ovat tyytyväisiä. Mansikkasalaatin minäkin muuttaisin ja mietin onko karjalanpiirakat tarpeen.