Mielipidettä valmistujaisten tarjontaan?
Olen järjestämässä omia valmistujaisjuhliani, enkä yhtään tiedä, millaista syötävää niissä yleensä tarjotaan. Olen alustavasti miettinyt seuraavanlaista purtavaa:
Mansikkakermakakku
Suklaakakku
Vadelmakuppikakkuja
Mansikka-raparperipiirakkaa
Lohivoileipäkakku
Tomaatti/yrttipiirakka
Mozzarellalla + pestolla täytettyjä croissanteja
Karjalanpiirakoita
Mansikkasalaattia
Miltä nämä syötävät kuulostavat? Onko makeaa tai suolaista liikaa/liian vähän tms.? En tosiaan juhlia ole ennen järjestänyt enkä niissä oikein käynytkään, niin mieluusti ottaisin mielipiteitä vastaan :D
Kommentit (14)
Mä vein suvun brunssille keskustan hyvään ravintolaan. Ihan kaikki löysivät mieleistään ruokaa pöydästä, myös vegaanit. Suosittelen. Eikä tarvitse kotona häärätä ja siivota.
Vierailija kirjoitti:
Mä vein suvun brunssille keskustan hyvään ravintolaan. Ihan kaikki löysivät mieleistään ruokaa pöydästä, myös vegaanit. Suosittelen. Eikä tarvitse kotona häärätä ja siivota.
Siis vslmistujaisissani. Ja hinta varmaan samaa luokkaa kuin aineet kotitarjoamisiin.
Vieraita tulee n.25, mietin että tuollaisesta tarjonnasta varmaan löytyisi kaikille jotakin (?).
Vierailija kirjoitti:
Vieraita tulee n.25, mietin että tuollaisesta tarjonnasta varmaan löytyisi kaikille jotakin (?).
Kakkujen määrää voi miettiä, onko liikaa makeita kakkuja? Mansikoita on aika monessa muodossa, riittäisikö yksi versio?
On hyvää syötävää, mutta ehkä noita makeita leivonnaisia on liiankin monta sorttia, jotka eivät sitten esimerkiksi purutuntumaltaan paljonkaan eroa toisistaan. Suolaiset ovat hyviä, mutta jättäisin tuon piirakan pois, jos se ei ole jokin oma bravuurisi. Mansikkasalaatin sisältöä et kerro. Samoin juomapuoli jää auki - vai mennäänkö kahvilla läpi koko matka? Jos jotain, niin ehkäpä juusto on ainesosa, jota kaipaisin lisää johonkin.
Hmm eli jotakin makeista voisi karsia? Ja totta tuo että mansikkaa on aika monessa muodossa, ehkä sen voisi ottaa muualta paitsi kermakakusta pois.
Salaattiin olin ajatellut mansikan lisäksi itse salaattia, rucolaa, vesimelonia, leipäjuustoa ja kurkkua.
Juomina olin ajatellut skumppaa, pommaccia, itsetehtyä boolia, jotain makeaa marjamehua ja sitten kahvia.
Liikaa makeita tarjottavia. Useidenjuhlien kokemuksella makeita menee aina huomattavasti vähemmän kuin suolaisia. Karsinta kannattaa aloittaa mansikkajutuista. Niitä on jo liian monta.
Vierailija kirjoitti:
Hmm eli jotakin makeista voisi karsia? Ja totta tuo että mansikkaa on aika monessa muodossa, ehkä sen voisi ottaa muualta paitsi kermakakusta pois.
Salaattiin olin ajatellut mansikan lisäksi itse salaattia, rucolaa, vesimelonia, leipäjuustoa ja kurkkua.
Juomina olin ajatellut skumppaa, pommaccia, itsetehtyä boolia, jotain makeaa marjamehua ja sitten kahvia.
Salaatti kuulostaa varsin oudolta. Vesimeloni ja leipäjuusto ovat ihan eri maailmoista ja mansikka siinä vielä sotkee makupalettia. Painottaisin salaatissa enemmän suolaista puolta esim. fetan muodossa.
Salaatista mansikka pois. Voisiko mansikoita olla rasiassa erikseen jos joku haluaa ottaa?
Mansikoiden lisäksi salaatin viereen lisätäytevaihtoehdoksi oliiveja? Laittaisin myös leipäjuuston erikseen lisättäväksi kuutioina ja sen sijaan vaikka viinirypäleitä salaattipohjaan, ellei ole tiedossa ettei joku tykkää.
Liikaa makeaa, kaikkea on kuitenkin yleensä pakko maistaa. Toki jos saa tehtyä tarvittaessa pieniä annoksia. Toki myös leipomista on, ja vähemmälläkin kyllä pärjää
Kiitos paljon kaikille ehdotuksista, vaikuttaisi siis että pitää hieman karsia makeaa syömistä ja ehkä hieman lisätä suolaista! :)
Hienot ja jopa liiankin runsaat tarjottavat. Varmasti vieraat ovat tyytyväisiä. Mansikkasalaatin minäkin muuttaisin ja mietin onko karjalanpiirakat tarpeen.
Miten paljon tulee vieraita? Mieti kuinka paljon kukin ottaa.