Kotirouvan "ura" on suurimmalle osalle naisista taloudellisesti kannattavampi kuin töissäkäynti
Monet vanhemmista kokevat tehtävänsä kotona lasten kanssa hyvinkin mielekkääksi ja antoisaksi.
Hienoa kun löytyy tuollaisia miehiä kun ei noita työpaikkojakaan kaikille riitä. Menestyvän DI-miehen takana onkin hyvä kotirouva. 💖
Kommentit (568)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimus: Vanhemman rakkaus lapseen on muita rakkauden muotoja voimakkaampi
No nyt on tämäkin itsestäänselvyys tutkittu. Vapaaehtoisesti lapsettomien kommentteja odotellessa.
Mä rakastan miestänikin kovasti, mutta ei mun sen takia tartte jäädä himaan kökkimään vuosikymmeniksi.
Miksi aina kuvitellaan, että kotirouva on sidottu kotiin? Minulle kotirouvan elämä on vähän kuin lomaa. Kiva kun ei tarvitse vanhuutta odottaa, että saa tehdä haluamiaan asioita.
Youre one in a million, babe. Thats what you are.
Tai trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin kahdeksan vuotta kotirouvana. Silloin sai vielä työmarkkinatukeen lapsikorotukset. Lyhensin työmarkkinatuella asuntolainaa. Meillä lapsia kolme. Palasin töihin -21 nuorimman ollessa 2,5v. Nyt on asuntolaina jo maksettu. Asumme Helsingissä.
Et ollut. Kotirouva ei saa yhteiskunnan tukea, sinä sait. Et ollut kotirouva.
No en minä töissäkään ollut. Toki otin ne rahat, jotka minulle kuului. En halunnut, että asuntolainaa on vielä viisikymppisenä. Välillä sain tietysti äitiyspäivärahaa, kotihoidon tukea, sekä tietysti lapsilisää. Harvassa on ne kotirouvan, jotka näistä kieltäytyy :)
Omistusasunnon lisäksi meillä myös sijoitusasunto sekä kesämökki Pääkaupunkiseudulla. Näistäkään ei velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt on tämäkin itsestäänselvyys tutkittu. Vapaaehtoisesti lapsettomien kommentteja odotellessa.
Mä rakastan miestänikin kovasti, mutta ei mun sen takia tartte jäädä himaan kökkimään vuosikymmeniksi.
Miksi aina kuvitellaan, että kotirouva on sidottu kotiin? Minulle kotirouvan elämä on vähän kuin lomaa. Kiva kun ei tarvitse vanhuutta odottaa, että saa tehdä haluamiaan asioita.
Ihan vaikka siten, että naisella ei ole autoa eikä julkiset kulje siellä syrjässä, ei ole rahaa ja miehelle pitää olla ruoka valmiina, kun hän tulee neljän jälkeen kotiin. Siinä on jo monta asiaa, joiden takia kotoa ei pääse minnekään.
Harva on noin rikas mitä sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin kahdeksan vuotta kotirouvana. Silloin sai vielä työmarkkinatukeen lapsikorotukset. Lyhensin työmarkkinatuella asuntolainaa. Meillä lapsia kolme. Palasin töihin -21 nuorimman ollessa 2,5v. Nyt on asuntolaina jo maksettu. Asumme Helsingissä.
No en minä töissäkään ollut. Toki otin ne rahat, jotka minulle kuului. En halunnut, että asuntolainaa on vielä viisikymppisenä. Välillä sain tietysti äitiyspäivärahaa, kotihoidon tukea, sekä tietysti lapsilisää. Harvassa on ne kotirouvan, jotka näistä kieltäytyy :)
Omistusasunnon lisäksi meillä myös sijoitusasunto sekä kesämökki Pääkaupunkiseudulla. Näistäkään ei velkaa.
Jotkut vaan on fiksumpia kuin toiset.
Myös meille duunarimiehille joiden vaimot tienaa moninkertaisesti kuin me tienataan.
Koti-isän homma on paljon kannattavampi rooli. Töissä olisi kiva käydä jos siitä saisi sellaista palkkaa että kannattaa käydä töissä. Harmi ettei asiat ole niin.
Vaimo sitten maksaa koko perheen elämän. Ei voi mitään.
Pitääkin tehdä illallinen ja pestä pyykkiä tähän väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olit äitiyslomalla, hoitovapaalla ja työtön. Et ollut kotirouva. Mökeillä ja sijoitusaunnoilla ei ole tässä mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekoitat nyt kotirouvan ja työttömän. Kotirouva saa lapsilisää, kotihoidontukea ja mahdollisesti pääomatukea. Työtön saa työmarkkinatukea. Äitini oli kotirouva. Oli nuoruudessaan opiskellut ja oli muutaman vuoden töissä. Jäi ensimmäisen lapsen myötä kotiäidiksi ja nuorimmaisen kasvettua oli vain kotirouvana kunnes jäi eläkkeelle. Hän ei ollut eläissään työttömanä, vain kotirouvana. Vaimoni jäi kotiäidiksi esikoisen synnyttyä ja palasi työihin kun kuopus oli kolme. Oli kahdeksan vuotta kotiäitinä, mutta ei päivääkään työttömänä.
Enkä sekoita. Toki halusin maksaa asuntolainan pois. Jos se tarkoittaa, että olen työtön-statuksella, niin sitten tarkoittaa. Välillä olin tietysti äitiyspäivärahalla ja kotihoidon tuella, mutta ei niin pienillä rahoilla viitsi kauaa oleilla, kun oli mahdollisuus tienata enemmänkin 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistusasunnon lisäksi meillä myös sijoitusasunto sekä kesämökki Pääkaupunkiseudulla. Näistäkään ei velkaa.Sinä olit
On niillä se merkitys, ettemme ole mitään asumistukiloisia tai nelikymppisiä asuntovelkaisia, vaan tavallisia akateemisia porvareita.
Vierailija kirjoitti:
Mies maksaa kotiäidille eläkettä?
mistä näitä kotirouvasatuja syntyy?
Juurikin näin. Miten sen naispuolisen eläkekertymä tuolla järjestelyllä hoidetaan? Tai mites sitten jos se perheenpää vaikka kuolee autokolarissa ym. Miten on huolehdittu että sen vaimon taloudellinen tilanne ja perheestä huolehtiminen myös taloudellisesti onnistuu? En lukenut linkin takana olevaa juttua ja siellä saattaa olla tietoa tuohon mutta jotenkin epävarmaksi tilanteeksi katsoisin naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä kehtais vetää lonkkaa, kun mies käy töissä. En vaan kehtais.
En minäkään.
Hoidan kotona kaiken. Kotityöt, rempat, lapset, lemmikit, pihan, lumityöt, lämmitykset, lasten koulu- ja harrastus- ja lääkäriasiat.
Kasvatat miehestäsi avuttoman vätyksen. Jos delaat huomenna, hän on kädetön lastenne kanssa. Jokaisen vanhemman on syytä opetella aikuiseksi.
Siperia opettaa, sanotaan.
Meillä lapset on jo aikuisia, mutta en usko hetkeäkään, että mies jäisi kädettömäksi vaikka minä olenkin tähän asti huolehtinut kaikesta. Hetken aikaa voisi olla sormi suussa, mutta sitten hän tarttuisi toimeen ja selviäisi kyllä ihan kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Miten sen naispuolisen eläkekertymä tuolla järjestelyllä hoidetaan? Tai mites sitten jos se perheenpää vaikka kuolee autokolarissa ym. Miten on huolehdittu että sen vaimon taloudellinen tilanne ja perheestä huolehtiminen myös taloudellisesti onnistuu? En lukenut linkin takana olevaa juttua ja siellä saattaa olla tietoa tuohon mutta jotenkin epävarmaksi tilanteeksi katsoisin naiselle.
Kuten jo aiemmin mainitsin, asunnon omistus 50/50 ja sijainti mieluiten pk-seutu. Mies tietysti maksaa mahdolliset vastikkeet.
Kyllä usea haluaa kotirouvaksi kunhan ei töihin tarvitse mennä. Voi pyörittää sitä omaa pikku valtakuntaansa kun ei aikuisten kanssa osaa töitä tehdä.
DI on miesten aatelia kuten aloitus todistaa
Taitaa se klisee pitää paikkansa että DI-miehet on suosittuja 🤔
Kertokaa naiset, miksi? Vai onko ihan vaan akateemisuus se juttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoisen eläkevakuutuksen etu on ollut mahdollisuus vähentää osa maksuista tuloverotuksessa, mutta mistäs vähennät kun ei kotirouvalla ole tuloja? Ja nythän tuo veroporkkanakin poistuu pian. Yhdessäkään ketjussa ei ole vastattu, että mitä tämä eläkkeen maksaminen käytännössä tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
DI on miesten aatelia kuten aloitus todistaa
Juu 😻
"Enkä sekoita. Toki halusin maksaa asuntolainan pois. Jos se tarkoittaa, että olen työtön-statuksella, niin sitten tarkoittaa. Välillä olin tietysti äitiyspäivärahalla ja kotihoidon tuella, mutta ei niin pienillä rahoilla viitsi kauaa oleilla, kun oli mahdollisuus tienata enemmänkin 😊"
Miten tämä käytännössä toimii? Otat hoitovapaata töistä ja marssit työkkäriin? Eivätkö ihmettele? Valtaosalla on työpaikka tai virka josta ovat ensin vanhempainvapaalla, sitten hoitovapaalla ja palaavat tähän työhön tai virkaan kun lapset menevät päiväkotiin. Kelaelätit ovat toki asia erikseen, mutta miksi niitä pitää tähän keskusteluun sotkea.
DI ja nainen Ei voi olla vain kavereita. Seksuaalinen lataus on koko ajan olemassa. Ehkä alkuun voi olla "vain" kavereita, mutta ei pidemmän päälle. Tai sitten minä olen jotenkin outo, mutta aina kaveruutena alkanut on johtanut DI-miehen aloitteesta seksiin. Ensin on halailua ja niskan/selän hierontaa kaveripohjalta, mutta siitä se kyllä ajanoloon etenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kun sitä vapaa-aikaahan on luuhata pitkin - harrastaa, matkustaa, lounastaa...
Miksi rikas nainen olisi kotirouva?