Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotirouvan "ura" on suurimmalle osalle naisista taloudellisesti kannattavampi kuin töissäkäynti

Vierailija
12.08.2025 |

Monet vanhemmista kokevat tehtävänsä kotona lasten kanssa hyvinkin mielekkääksi ja antoisaksi.

Hienoa kun löytyy tuollaisia miehiä kun ei noita työpaikkojakaan kaikille riitä. Menestyvän DI-miehen takana onkin hyvä kotirouva. 💖

Kommentit (568)

Vierailija
381/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tiedän pari pariskuntaa, joissa nainen oli kotiäitinä. Kyllä ne mukavasti elelivät vielä eläkkeelläkin. Toisessa tapauksessa kotiäiti meni töihin kun lapset oli isoja. Työllistyi kyllä hyvin pian. Ei tarvita hulppeita omaisuuksia, pienen omakotitalon saa maksettua yhdenkin palkalla. "

Tervetuloa nykyaikaan sieltä viime vuosituhannelta. 😊

Miksi ei toimisi nykyaikana? Että ollaan yhdessä vielä eläkkeelläkin? 

Ihan vapaasti. Jos kerran haluat riskin ottaa.

Mutta saanko kysyä, miks tämän sun elämäntavan kauppaaminen muille on sulle niin tärkeetä? 

Vierailija
382/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan on se, että miehet kuvittelee naisten olevan kotirouvia, vaikka ne kävisi töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Otahan lakipykälistä selvää. Suomessa avioehtoa nimenomaan ei tarvita. Avioliiton aikana hankittu omaisuus menee puoliksi, puhutaan osituksesta. Olet varmaan sen sanan joskus kuullut. "

Kiva elellä sen varassa sitten, että toinen sen varallisuuden hankkii. 😇 Odottele ihan rauhassa.

Mikä sua vaivaa? Luulet jokaisen neutraalin kommentin olevan kotiäidiltä? Pelottaako, ärsyttääkö faktat? Miten muiden parisuhteet tai rahanjako ärsyttää sua noin paljon? 

Mulla ei kukaan toinen hanki varallisuutta enkä odottele yhtään mitään. 

Vierailija
384/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Otahan lakipykälistä selvää. Suomessa avioehtoa nimenomaan ei tarvita. Avioliiton aikana hankittu omaisuus menee puoliksi, puhutaan osituksesta. Olet varmaan sen sanan joskus kuullut. "

Kiva elellä sen varassa sitten, että toinen sen varallisuuden hankkii. 😇 Odottele ihan rauhassa.

Mikä sua vaivaa? Luulet jokaisen neutraalin kommentin olevan kotiäidiltä? Pelottaako, ärsyttääkö faktat? Miten muiden parisuhteet tai rahanjako ärsyttää sua noin paljon? 

Mulla ei kukaan toinen hanki varallisuutta enkä odottele yhtään mitään. 

Kateelliselta kuulostaa.

Vierailija
385/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani kotirouvat on naisia, jotka ei ole pärjänneet työelämässä. Kotona on helppo ja turvallinen olla. Ei tartte haastaa itseään missään. 

No ei se nyt välttämättä niinkään ole. Kaikki ei aina ole niin kuin päälle päin näyttää.

No en minä kenenkään muun pään sisään pääse kuin omani, mutta siltä minusta on näyttänyt. Tietty kunnianhimon ja draivin puute, ei hirveesti kiinnostusta muuhun kuin turvalliseen mammailuun, superkonservatiivisia, vähän tylsiä, sanoisinko jopa lapsellisia, ja  elämänpiiri kapea. Ei sopisi mulle. 

Nyt on pakko kysyä - kuinka monta kotirouvaa tai kotiäi

Anteeksi mitä? Olen asunut kolmessa maassa.

Vierailija
387/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kotirouvana yli 20 vuotta ollut. Nyt tuli 10 vuotta täyteen farmaseutin työssä. Kun mies pian jää eläkkeelle, jätän minäkin työni.

Miehen työ vei ulkomaille, asuimme kolmella eri mantereella, kotiäitiys oli valinta, joka tehtiin yhteisymmärryksessä. En vaihtaisi päivääkään pois, taloudellinen puoli hoidettiin eläkevakuutuksella ja yhteisillä rahoilla ja omaisuuksilla. 

Vaikka tulen saamaan vain pienen työeläkkeen, on mulla yli 400.000 euron eläkevakuutus, jota voin ruveta käyttämään täytettyäni 60 vuotta.

Jaa oot tota sukupolvea, joka otti kaiken ja meille nuoremmille jäi vaan velat maksettavaksi. Ja eläkeikäskin on jotain ihan muuta, kun meillä. :)

Vierailija
389/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tiedän pari pariskuntaa, joissa nainen oli kotiäitinä. Kyllä ne mukavasti elelivät vielä eläkkeelläkin. Toisessa tapauksessa kotiäiti meni töihin kun lapset oli isoja. Työllistyi kyllä hyvin pian. Ei tarvita hulppeita omaisuuksia, pienen omakotitalon saa maksettua yhdenkin palkalla. "

Mutta saanko kysyä, miks tämän sun elämäntavan kauppaaminen muille on sulle niin tärkeetä? 

Mun mielestä toi kommentti oli erittäin neutraali, eikä elämäntavan kauppaamista. Kaikista kymmenistä pariskunnista joita ihminen voi elämänsä aikana tuntea, kaksi eli näin että oli kotirouva. Ja sinusta se on jotain elämäntavan kauppaamista, vain kaksi pariskuntaa. Jos näet siinä jotain "elämäntavan kauppaamista", niin mietipä ihan itse että mitä projisoit, ja miksi. 

Vierailija
390/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nyt riitä tämä kotileikki. Naiset, asentooo!

Vierailija
392/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kotirouvana yli 20 vuotta ollut. Nyt tuli 10 vuotta täyteen farmaseutin työssä. Kun mies pian jää eläkkeelle, jätän minäkin työni.

Miehen työ vei ulkomaille, asuimme kolmella eri mantereella, kotiäitiys oli valinta, joka tehtiin yhteisymmärryksessä. En vaihtaisi päivääkään pois, taloudellinen puoli hoidettiin eläkevakuutuksella ja yhteisillä rahoilla ja omaisuuksilla. 

Vaikka tulen saamaan vain pienen työeläkkeen, on mulla yli 400.000 euron eläkevakuutus, jota voin ruveta käyttämään täytettyäni 60 vuotta.

Jaa oot tota sukupolvea, joka otti kaiken ja meille nuoremmille jäi vaan velat maksettavaksi. Ja eläkeikäskin on jotain ihan muuta, kun meillä. :)

Tervemenoa politiikkaan muuttamaan asioita.

Olen itse x-sukupolvea, en boomer kuten tuo jolle vastasit. Mutta tuollainen tappion karvas kalkki on niin tympeetä luettavaa. Korjaa itse asiasi ja elämäsi suunta, äläkä syytä edellisiä sukupolvia. 

Vierailija
393/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä toi kommentti oli erittäin neutraali, eikä elämäntavan kauppaamista. Ka

Oli ehkä enemmän tolle ketjun aloittajalle ja sille joka tuputtaa tota kotiäitiyttä. :)

Vierailija
394/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja sitten kun mies ei pääse muuten eroon  vimosta kun alkaa kyllästyttää, se kummallisesti "katoaa". Tuolla jenkeissähän tuo elatusvelvollisuus ei lopu siihen eroonkaan joten riskit on suuret menettää erossa paljon rahaa. 

Suomessakaan erossa ei saa tasinkoa välttämättä kotona tehdystä työstä. 

Ei nykyään kannata edes asua miehen kanssa. Suomi on brutaali maa, kuten Turkkikin. Aivan liian moni pelaa pelejään. Miehet ovat sekoja ja vaihtavat nuorempaan, kun entinen nainen on saatu tuhottua ja kehä eikun jatkuu...

Vierailija
395/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikki sikseen. Kun tilanne kiristyy rajalla, maanpuolustukseen tarvitaan kaikki, ihan kaikki. 

Vierailija
396/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kouluttautuu koko ajan pidemmälle. Ei ne halua jäädä kotirouviksi. Ihan marginaalinen ilmiö.

Vierailija
397/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotirouvat on usein niitä joissa se toinenkin osapuoli on työtön. Yhdessä saa enemmän tukia joten ei kannata mennä töihin. Pienipalkkaiset työt ei elätä koko pesuetta katsokaas. Mitä siitä seuraa kun raha ei riitä elättämään omaa perhettä. Ei ainakaan ylpeyttä..

Vierailija
398/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervemenoa politiikkaan muuttamaan asioita.

Olen itse x-sukupolvea, en boomer kuten tuo j

Mulla on asiat ihan hyvin, koska mulla on koulutus ja työpaikka. Ja miehellä myös. Eläkeikään on pitkä matka ja molemmat yritetään kerryttää niin paljon varallisuutta, kuin mahdollista, koska eläkkeestä ei ole mitään takuita nykyään.

Vierailija
399/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotirouvat on usein niitä joissa se toinenkin osapuoli on työtön. Yhdessä saa enemmän tukia joten ei kannata mennä töihin. Pienipalkkaiset työt ei elätä koko pesuetta katsokaas. Mitä siitä seuraa kun raha ei riitä elättämään omaa perhettä. Ei ainakaan ylpeyttä..

Se oli 1960-luvulla. Veli, me eletään 2020-lukua. Sota on Euroopassa. Suomella ei ole varaa jättää yhtään ihmistä kotoilemaan. Kun päästään tosi toimiin. Varaudu siihen.

Vierailija
400/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden ex-kotirouvan. Lapset muutti pois kotoa. Meni joku vuosi ja ero tuli. Asunto myytiin, mies muutti asumaan keskustaan uuteen isoon kerrostaloasuntoon. Hän jatkaa edelleen hyvissä töissä, nykyinen naisystävä on yli kymmenen vuotta nuorempi. Hänkin on ihan töissä käyvä nainen omalla asunnolla. Somen perusteella reissaavat paljon. Se ex-kotirouva asuu kaupungin vuokra-asunnossa ja ei ole töissä. Vuoden kohokohta on se, että se pääsee kesällä aina lasten kanssa lasten isän kesämökille, kun se ex-mies ei ole siellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän