Oletko syntinen?
Eli oletko syntinen, eli oletko tehnyt syntiä? Entä mikä on syntiä?
Kommentit (28)
En elä raamatullisessa "todellisuudessa"
Laitoin ei, koska en usko koko synnin käsitteeseen, kun en usko mihinkään uskontoonkaan, missä synti-käsite on olemassa.
Synti = liukuva käsite
Säännöstöt voivat olla erilaisia.
Joissakin uskonnoissa saa olla useita puolisoja, joissakin yksi
Kyllä olen syntinen.
Etuilen liikenteessä.
Syön lihaa
Ajan autolla, vaikka voisin mennä pyörällä tai kävellen.
Pahin kaikista: seksissä minulle riittää oma orgasmi, en huolehdi kulloisenkin naisen nautinnosta.
Juuri viime sunnuntaina kuuntelin autoradiosta messua (vakioproseduuri, jos lähdetään uskossa olevan vaimon kanssa reissuun kirkonmenojen aikaan) ja siellä sanottiin, että ihminen on syntinen jo äitinsä kohdussa. Perisynniltä ei nääs pelasta mikään.
No olenhan minä. Tälläkin hetkellä päällä vaatteita, joissa on kahta eri kuitua ja olen laittanut lihaa astiaan jossa on joskus ollut myös maitotuotetta.
Kyllä olen syntinen. Nussin kaverin vaimoa ja me molemmat taidamme olla syntisiä. Ainakin tuntuu syntisen hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen syntinen. Nussin kaverin vaimoa ja me molemmat taidamme olla syntisiä. Ainakin tuntuu syntisen hyvältä.
Veditkö kakkoseen?
Kaikki mikä on mukavaa tai hyvänmakuista on syntiä tai lihottaa. Samoin lakkoilu, vasemmistolaisuus ja hom ojen tuomitsemattomuus. Totisesti syyntiää !
Vierailija kirjoitti:
Synti = liukuva käsite
Säännöstöt voivat olla erilaisia.
Joissakin uskonnoissa saa olla useita puolisoja, joissakin yksi
Mitä mieltä itse olet, oletko syntiä tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Juuri viime sunnuntaina kuuntelin autoradiosta messua (vakioproseduuri, jos lähdetään uskossa olevan vaimon kanssa reissuun kirkonmenojen aikaan) ja siellä sanottiin, että ihminen on syntinen jo äitinsä kohdussa. Perisynniltä ei nääs pelasta mikään.
Juu kuningas juutalainen David haaremissaan sanoi niin. Synnissä siinnyt. Mutta älä sotke kristittyjä näihin aika ennen ristiä juttuihin.
Nää jotka kyselee on itse suurimpia syntisiä jopa ilkeitä.
Piritorin narkomaanit on edelleen siellä ettekö olekaan käännyttänyt heitä.
En haluaisi olla tekemisissä niiden harhaisten ihmisten kanssa, jotka väittävät olevansa synnittömiä. Huh.
Kyllä olen syntinen. Tulee onanoitua joka ikinen päivä. Karvaa ei ole kyllä vielä alkanut kasvamaan kämmeniin ja näkö on tallella.
En ole, koska olen terve ja työssäkäyvä
Joku synnitöntkin ilmoittautunut!