Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan surkeeta tää työnhaku

Vierailija
12.08.2025 |

Kahdessa vuodessa ja perheellistymisen jälkeen muutuin halutusta työntekijästä luuseriksi. 

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä, miten minun työhakemukseni erottuisi muiden hakemuksista. Mitä siihen pitää laittaa? Vai onko vika iässäni tai kokemuksessani tai koulutuksessani ja sen takia hakemukseni skipataan heti roskiin? Edes haastatteluun en pääse.

Vierailija
22/49 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda alaa.

Varmaan on pakko taas. Olen opiskellut aina nimenomaan työllistäviä aloja. Sitten yksi toisensa jälkeen nämä alat ovat joutuneet lamaan ja olen taas saman asian edessä. Nyt se lama koskee vain noita kaikkia.

Niinpä aloin opiskella kieliä, että mahdollisuudet olisivat paremmat. Kaikki vain tuntuu ihan surkealta. 

ap

Jos et oo 20v ja omaa 5v kokemusta alalta niin voit samantien luovuttaa

Ei se nyt ihan noinkaan ole. Työpaikkoja on vain liian vähän ja minkään alan opiskelu on vaikeaa kun ei voi tietää enää mikä edes työllistää Suomessa.

ap

No ne ettii superosajaa

Ei olekkaan. Mut jokainen ettii superosajaa ja tää on realiteetti. Onko siinä järkeä? ei tietenkään, markkinat vaan vääristyny

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lisäksi pitää tehdä kaikenmaailman temppuja että edes erottuisi joukosta. Aina on sanottu: no siivoojaksi pääsee kuka tahansa, no ei pääse!! Ei ratkaise en enää työkokemus, koulutus vaan etsitään extroverttiä persoonaa joka osaa suurin piirtein jonglöörata ja hyppiä seinille innostuksesta. 

Huvittavinta on että kasarilla extroverttius nähtiin ongelmana, huonona käytöksenä. Hiljainen introvertti pärjäsi, oli uskottava.

Tämä on tätä ameriikan apinointia kaikessa jälleen.

Vierailija
24/49 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän töitä saisi, kun on ollut yli 10 vuotta poissa työelämästä, minkä jälkeen opiskeli aivan turhan ammattikorkeakoulututkinnon :SS

Vierailija
25/49 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vertaa ihan vain vuoden takaiseen aikaan (kesään -24) niin sopivia/haettavia työpaikkoja on paljon vähemmän. Meneekö nykyisin työpaikat tuttaville/sukulaisille eikä laiteta yleiseen hakuun?

Muutos tapahtui jo maaliskuun ja elokuun 2023 välillä. Olin työpaikassa jossa painoin kovaa töitä ja jossa luvattiin ensin jatkoa, mutta sitä ei koskaan tullut. Jokin muuttui totaalisesti muutamassa kuukaudessa. En ollut huono työntekijä. Tuossa välillä alettiin vain vaatia enemmän joten en enää riittänyt. 

Hulluinta on se, että ollessani joskus ulkomailla maassa y minulle tarjottiin töitä maasta x, koska puhun äidinkielenä suomea. Oltaisiin lennot ja alkupanostus tarjottu ja ihan suorilta. Miten sitten täällä on tämä temppusirkus? 

ap

Koska Suomi on eri maa. Meillä eri meno

En ole korkeakoulutettu. Hauskinta oli kun joku ulkomailla huippututkinnon lukenut akateeminen sanoi haastattelussa, että Suomessa katsottiin karsaasti hänen tutkintoaan, kun nyt ei tiedetty mikä se on. Pitäisi siis olla samaan aikaan huippu ja keskinkertainen eli oikealla tavalla kumpaakin. 

ap

Vierailija
26/49 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiedä, miten minun työhakemukseni erottuisi muiden hakemuksista. Mitä siihen pitää laittaa? Vai onko vika iässäni tai kokemuksessani tai koulutuksessani ja sen takia hakemukseni skipataan heti roskiin? Edes haastatteluun en pääse.

Vika on yhteiskunnassa, politiikassa, rakenteissa. Onko ajatus tuttu?

Vierailija
27/49 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän töitä saisi, kun on ollut yli 10 vuotta poissa työelämästä, minkä jälkeen opiskeli aivan turhan ammattikorkeakoulututkinnon :SS

Et mitään. Oot ylikoulutettu nyt+liian vähän kokemusta

Vierailija
28/49 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vertaa ihan vain vuoden takaiseen aikaan (kesään -24) niin sopivia/haettavia työpaikkoja on paljon vähemmän. Meneekö nykyisin työpaikat tuttaville/sukulaisille eikä laiteta yleiseen hakuun?

Muutos tapahtui jo maaliskuun ja elokuun 2023 välillä. Olin työpaikassa jossa painoin kovaa töitä ja jossa luvattiin ensin jatkoa, mutta sitä ei koskaan tullut. Jokin muuttui totaalisesti muutamassa kuukaudessa. En ollut huono työntekijä. Tuossa välillä alettiin vain vaatia enemmän joten en enää riittänyt. 

Hulluinta on se, että ollessani joskus ulkomailla maassa y minulle tarjottiin töitä maasta x, koska puhun äidinkielenä suomea. Oltaisiin lennot ja alkupanostus tarjottu ja ihan suorilta. Miten sitten täällä on tämä temppusirkus? 

ap

Joo, Suomessa ei tiedetä ulkomaan tutkinnoista eikä niitä arvosteta. Suomessa siis ulkomailla tehty tutkinto menee hukkaan

Vierailija
29/49 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisäksi pitää tehdä kaikenmaailman temppuja että edes erottuisi joukosta. Aina on sanottu: no siivoojaksi pääsee kuka tahansa, no ei pääse!! Ei ratkaise en enää työkokemus, koulutus vaan etsitään extroverttiä persoonaa joka osaa suurin piirtein jonglöörata ja hyppiä seinille innostuksesta. 

Huvittavinta on että kasarilla extroverttius nähtiin ongelmana, huonona käytöksenä. Hiljainen introvertti pärjäsi, oli uskottava.

Mulle myös opetettiin ettei saa olla näsäviisas tai saivarrella eli viisastella. Nykyään se on tavallista jokapäiväistä käytöstä somessa, että etsitään toisen sanomisista jotain viisastelun aihetta. Ihan uskomaton junttila koko maa.

ap

Vierailija
30/49 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hulluinta on se, että ollessani joskus ulkomailla maassa y minulle tarjottiin töitä maasta x, koska puhun äidinkielenä suomea. Oltaisiin lennot ja alkupanostus tarjottu ja ihan suorilta. Miten sitten täällä on tämä

Stubbilla ei sentään mennyt hukkaan. Pitää tuntea oikeat ihmiset. 

Vierailija
31/49 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubbi sai suhteilla. Meillä normeilla ei toimi asiat noin

Vierailija
32/49 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, täytyy varmaan eism. siivous tai lastenhoitotöitä hakiessa jättää korkeakoulututkinto cv:stä kokonaan pois... 

Vierailija
33/49 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää et vaan osaa. Monet saa töitä heti koska on karismaattisia ja osaavat puhua. Monet työttömät ei osaa puhua ja kertoa osaamisesta mitään.

Vierailija
34/49 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla reipas ja sosiaalisesti taitava . Pitäisi olla oma aloitteinen. En ole oma aloitteinen ainakaan sillä tavalla, että tekisin muiden hommia automaattisesti, jos näen että joku muu ei tee. En myöskään mene tekemään asioita joista ei voi olla varma saanko niitä tehdä. 

Olen autisti, joten en usko olevani sosiaalisesti lahjakas.

Olen pikkutarkka ja hidas ja teen työni huolellisesti .

Jos minun pitäisi paineissa sännätä tehtävästä toiseen ja rupatella kaikkien kanssa iloisesti, niin en saisi mitään aikaan.

Ilmeisesti vain adhd ihmiset kelpaavat töihin nykypäivänä tai ainakin se kuulostaa siltä .. mulla on pelkkä add niin en varmaan sitten kelpaa. 

En minä halua lähettää mitään video esittelyä kun en tiedä mihin se menee ja kuka sitä katsoo ja kauanko sitä säilytetään. 

Voisiko nämä rekrytointi firmat jotenkin ajaa alas ne ovat syy siihen miksi tämä työnhaku kulttuuri on muuttunut. Ei mitään väliä millainen osaaminen ja motivaatio henkilölle on kunhan on vain reipas, nopea, tunnollinen, joustava , sosiaalisesti taitava, kelpaa 700€ kuussa palkka ja sen lisäksi pitää osata kaikenlaista sirkus temppuja.

Tosi monessa työ kestää joku pari kuukautta ja palkka joki 700€ .. 

Kuka edes pystyy tuohon, ei tuollaisella summalla yksinkertaisesti pysty elämään TYÖ elämässä. Yleensä kun menee töihin myös menot lisääntyy, kun pitää syödä enemmän ja matkat. Mun mielestä Suomessa pitäisi olla joku laki missä määritetään minimi Palkka ja mun mielestä ehdoton minimi verojen jälkeen ois 1500€ ja sekin on surkea.

Vierailija
35/49 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sää et vaan osaa. Monet saa töitä heti koska on karismaattisia ja osaavat puhua. Monet työttömät ei osaa puhua ja kertoa osaamisesta mitään.

Ei se auta kuin haastattelussa. Eka pitää tehä hakemus sähköisesti. JA ehkä video-CV

Vierailija
36/49 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko näissä huippupaikoissa, että aina kun uusi työntekijä tulee, hän on ihan super, sellainen kuin ilmoituksessa on kuvattu?

Vierailija
37/49 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuuko näissä huippupaikoissa, että aina kun uusi työntekijä tulee, hän on ihan super, sellainen kuin ilmoituksessa on kuvattu?

Ei, ihan tavi yleensä

Vierailija
38/49 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tekemä haastattelu oli joskus niin hyvä, että sain siitä hyvää palautetta ja se on edelleen nähtävissä erään tunnetun kaupallisen verkkojulkaisun sivulla. Olen myös ollut teeveessä ja radiossa aikanaan ja kaikki on tapahtunut harrastuksen tiimoilta.

En vain halua tehdä mitään tuollaista työkseni vaikka olenkin supliikki ja voin heittäytyä tuollaiseenkin rooliin. Pystyn ihan noin vain käymään rekryn kanssa videopuhelun ja lonkalta kertomaan parhaat ja huonoimmat puoleni. Pystyinhän olemaan mediassakin satojen tuhansien ihmisten nähtävänä. Mä en vain HALUA tehdä sitä joka päivä, haluan olla rauhassa kaikelta älämölöltä ja koohotukselta.

Kyllä mä silti voin jopa sen videomuotoisen hakemuksenkin tehdä vaikka näyttäisin videolla ihan pelleltä, mutta kun se ei enää riitä. Eikä tämän pitäisi olla edes vaatimus vaan kyllä sen keskinkertaisen tyypinkin pitäisi töitä saada ilman sirkustemppujakin, koska kuitenkin sen keskinkertaisuudenkin oletetaan maksavan elämisensä. 

ap

Vierailija
39/49 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäyksenä kielitaidottomien palkkaaminen esim hoitoalalle, kumpikaan ei hyödy: ei se kielitaidoton eikä se hoidettava. 

Vierailija
40/49 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi monen vuoden aukko ja ne rupee tivaamaan miks oot ollut niin kauan työttömänä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi