Miksi joitain ärsyttää niin kovasti että joku haluaa remontoida edullisesti?
Ei pitäisi välittää, tiedän, mutta ärsyttää 😂
Eli tehdään remonttia meidän pieneen taloon. Vaati kunnon peruskorjauksen, eli kaikki avattiin, tehtiin uusi lattia kaikkine rakenteineen, uutta seinää, kaikki eristykset, uusi keittiö, osa ikkunoista, kaikki pinnat. Siis ihan kunnon remontti.
Alusta asti oli selvää että itse tehdään kaikki mitä voidaan, poislukien LVI- ja sähkötyöt. Opetellaan, kysytään neuvoa kun sitä tarvitaan, ollut parikin ammattilaista tarvittaessa puhelimen päässä. Itse tehty siis osin rahasyistäkin, mutta myös siksi että voidaan ja halutaan tehdä itse.
Ja sitten käy pari kaukaisempaa sukulaista ihmettelemässä että miksi tehdään itse. Kun he tietäisi hyviä remppamiehiä, tosin bensakulut tänne syrjäseudulle maksaisi jo maltaita. Nämä ovat itse sitä remontoijatyyppiä, jotka lähtee kuukaudeksi löhölomalle kaukomaille siksi, että 20 ammattilaista saa sillä aikaa taloon tehtyä laajennuksen, eikä itse tarvitse rasittua remontin näkemisestäkään.
Me kun iloitaan siitä että uudet ikkunat olis maksaneet ikkunatehtaalta tilattuna 3000 euroa, mutta löydettiinkin tunnin ajomatkan päästä hyvät, käytetyt, tyyliin sopivat torista yht. 625 euroa, niin sukulaismies ei vaan voi kuulemma käsittää miksei tilattu tehtaalta. Lisäksi tilattiin puuvalmis ovi joka maalattiin itse haluamallamme värillä, oven hinta 795 € + maali 59 €, sen sijaan että oltais maksettu standardivärisestä (rumasta) ovesta 1800 € 😂
Miksi ihmeessä joitain ärsyttää että joku säästää ja haluaa säästää, ja vieläpä tehdä ITSE?
Kommentit (42)
En tiedä. Me ollaan myös tehty remontit itse, mutta kukaan ei ole tullut ilmaisemaan ärsytystään.
https://www.vauva.fi/keskustelu/5623695/rakastatko-vapaa-aikaa
Te näköjään rakastatte ja teette vapaa-ajallanne mitä haluatte.
Osalla ihmisistä on peukalo keskellä kämmentä. Ne luulee että koska ne ei ite osaa ei osaa kukaan muukaan.
Paljonko maksatte näille teitä neuvoville ammattilaisille?
Jospa se jälki on sen näköistä, että tarjoavat ystävällisesti vaihtoehtoa?
Onhan näitä nähty "tein itse ja säästin" remontteja.
Vierailija kirjoitti:
Jospa se jälki on sen näköistä, että tarjoavat ystävällisesti vaihtoehtoa?
Jep. Tullaan arvioimaan peruskoulupohjalta keskeneräistä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä nähty "tein itse ja säästin" remontteja.
Ammattilaisten jäljiltä kouluja ja muita julkisia rakennuksia homehtuu kautta Suomen.
Vierailija kirjoitti:
Osalla ihmisistä on peukalo keskellä kämmentä. Ne luulee että koska ne ei ite osaa ei osaa kukaan muukaan.
No mikäs siinä jos oikeasti osaa, muttaa suuri osa näistä DIY-remppajista ei osaa ja sitten tulee loppujen lopuksi paljon kalliimmaksi kun joudutaan palkkaamaan ammattilainen korjaamaan niiden omatoimiremppaajien työtä.
Sitten on vielä perinnerakentaminen: jos haluaa tehdä sotkematta vanhan talon systeemejä, niin varminta on tehdä itse. Totta kai on olemassa taitavia ammattilaisia, mutta ei sellaisia joka paikkaan ole noin vain saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikäs siinä jos oikeasti osaa, muttaa suuri osa näistä DIY-remppajista ei osaa ja sitten tulee loppujen lopuksi paljon kalliimmaksi kun joudutaan palkkaamaan ammattilainen korjaamaan niiden omatoimiremppaajien työtä.
Edustat juuri sitä peukalokämmen koulukuntaa. Remointointi ei ole niin vaikeaa. Tekemällä oppii. Omista virheistä oppii ja ne voi sitten itse korjata.
Vierailija kirjoitti:
Sitten on vielä perinnerakentaminen: jos haluaa tehdä sotkematta vanhan talon systeemejä, niin varminta on tehdä itse. Totta kai on olemassa taitavia ammattilaisia, mutta ei sellaisia joka paikkaan ole noin vain saatavilla.
Toi on kyllä pahin. 90% remppamiehistä ei tuosta ymmärrä tippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on kyllä pahin. 90% remppamiehistä ei tuosta ymmärrä tippaakaan.
Itse asiassa yksi mun parhaista ystävistä on remppamies (tai oikeastaan -nainen, mutta hän sanoo, että hänen työnimikkeensä on "rakennusmies"), ja kun joskus kerron, miten meillä vaikka sisäseinät laitetaan, hän ahdistuu ja huokailee :D
Maksatteko mitään niille ammattilaisille, joille soittelette ja saatte "langan päähän"?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko maksatte näille teitä neuvoville ammattilaisille?
Toiselle ihan hänen konsultaatio-taksansa mukaan, en muista paljonko se oli kun viime kerrasta aikaa vuosi. Toinen ei suostu ottamaan rahaa, joten ostettiin hänelle ja perheelleen lahjakortti hyvään ravintolaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Niitä ärsyttää, jotka ei osaa.
Oikeastiko joku uskoo tuon oudon sepustuksen?
Vierailija kirjoitti:
Me haluttiin pinkopahvia seiniin kun 10 vuotta sitten rempattiin. Edes siihen ei löytynyt tekijää. Itse opeteltiin sitten ja tehtiin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Me ollaan myös tehty remontit itse, mutta kukaan ei ole tullut ilmaisemaan ärsytystään.
Meillä on onneksi moni tulija kehunutkin, miten upeaa jälkeä! Mutta sitten on nämä jotka varta vasten ajaa tänne vain arvostelemaan. Ja odottamaan että keitetään heille kahvit koska tahansa sattuvat pihaan tupsahtamaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me haluttiin pinkopahvia seiniin kun 10 vuotta sitten rempattiin. Edes siihen ei löytynyt tekijää. Itse opeteltiin sitten ja tehtiin.
En ihmettele, ettei löydy. Onneksi pinkopahvittaminen on aika helppoa.
Niitä ärsyttää, jotka ei osaa.