Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kerrotte kaverille jotain tärkeää niin eikö ärsytä että hän kertoo sen puolisolleen?

Vierailija
12.08.2025 |

Itseä ärsyttää. Ja älkää vaan väittäkö ettei teidän kaverinne tee näin.

Tämä on ihan yleistä. Jotkut puolisot kertovat toisilleen kaiken kuulemansa. 

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvässä parisuhteessa jutellaan lähes kaikki päivän kuulumiset keskenään. Ne jää sitten sinne sen parisuhteen luottamuksen "polttoaineeksi" eikä niitä puhuta enää siitä eteenpäin. Se tässä parisuhde-elämässä onkin niin ihanaa kun voi jakaa kaiken keskenään, mutta kukaan ulkopuolinen ei voi tietää mitä siellä puhutaan.

Siitähän tässä keskustelussa on kyse, että tiedetään kyllä että puhutte kaiken ja että se tuntuu epäreilulta ja tuollaisessa suhteessa oleviin luottaminen vaikealta. 

Vierailija
22/46 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tarkkaan kelle kerron mitä. Yksi ystävä on jonka kanssa puhutaan hlökohtaisia ja toistaiseksi en ole kuullut mistään puhumiani asioita joten luulen että hän ei levitä. Kuten en minäkään juorua toisten asioita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluan pitää asioita omana tietonani niin pidän ne omana, enkä kerro kellekään. Sellaisille, jotka vuotaa kavereiden jutut en kerro juuri mitään enää. Ne on muutenkin epäluotettavia lopulta.

Vierailija
24/46 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvässä parisuhteessa jutellaan lähes kaikki päivän kuulumiset keskenään. Ne jää sitten sinne sen parisuhteen luottamuksen "polttoaineeksi" eikä niitä puhuta enää siitä eteenpäin. Se tässä parisuhde-elämässä onkin niin ihanaa kun voi jakaa kaiken keskenään, mutta kukaan ulkopuolinen ei voi tietää mitä siellä puhutaan.

Entäs kun tulee ero? Miten takaat sen, ettei eksäsi levitä sinulta kuultua luottotietoa edelleen.

Sinun laillasi tietojani parissuhteenne polttoaineena käyttäville en kerro yhtään mitään luottamuksellista. Aika harkiten mitään muutakaan 

Vierailija
25/46 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää sanoa erikseen ettei saa kertoa, jos on niin luottamuksellista.

No sehän vaan innostaa ääliöitä kertomaan herkkupalan kiireesti eteenpäin.

Kyllä ihmisellä pitäisi olla tilannetajua sen verran, että tietää milloin on kyse luottamuksellisesta tiedosta, jota ei juoruta edelleen. Kaikilla sitä ei ole 

Ihmisten tilannetajut ovat myös erilaisia keskenään ja jos jokainen pelaa pelkästään omalla arviointikyvyllään, niin ongelmia herkästi tulee. Siksi mun mielestä on hyvä sanoa suoraan, jos pitää jotain asiaa hyvin yksityisenä.

Vierailija
26/46 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää sanoa erikseen ettei saa kertoa, jos on niin luottamuksellista.

No sehän vaan innostaa ääliöitä kertomaan herkkupalan kiireesti eteenpäin.

Kyllä ihmisellä pitäisi olla tilannetajua sen verran, että tietää milloin on kyse luottamuksellisesta tiedosta, jota ei juoruta edelleen. Kaikilla sitä ei ole 

Ihmisten tilannetajut ovat myös erilaisia keskenään ja jos jokainen pelaa pelkästään omalla arviointikyvyllään, niin ongelmia herkästi tulee. Siksi mun mielestä on hyvä sanoa suoraan, jos pitää jotain asiaa hyvin yksityisenä.

Miksi ylipäätään pitää kertoa toisen asioita eteenpäin?  Vaikkei asia olisi niin yksityinen. Vai onko se niin kivaa levittää tietoa Maijan muutosta ennenkuin hän itse siitä kertoo. 

Vierailija
27/46 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yök. Toivottavasti et kuulu minun tuttavapiiriini. 

Vierailija
28/46 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei kerrota puolisoillemme jos toinen sanoo että tästä ei sitten kenellekään. Ei ärsytä vaikka kertoo mitä tein viimeviikolla tai että talon maalauksessa sattui hassu kömmähdys.

Vierailija
29/46 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teidän polttoaineena muiden elämä 😳 😂 

Vierailija
30/46 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin on noin surullisesti asiat😢

Vierailija
31/46 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin on noin surullisesti asiat😢

Lohduttaa, että minulla ei niin huonosti sitten menekään. Tarkoitan, kun en jaksa vatvoa muiden asioita ja kuitenkin viihdytään mieheni kanssa hyvin toistemme seurassa. 

Vierailija
32/46 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä  kävi niin että kaveri luuli ,että olin kertonut hänen henkilökohtaiset asiat puolisolleni.

No, me emme tunnekkaan kovin hyvin.

Vierailija
33/46 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän siitä mikä se asia on ja millainen puoliso on. Mutta pääsääntöisesti kyllä ärsyttäisi.

Vierailija
34/46 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en pidä kaverin puolisosta, en haluaisi kaverin kertovan hänelle mitään minun asioistani.

Vierailija
35/46 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kaikki omat asiat voi puhua. Ei toisten...

Vierailija
36/46 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen miettinyt, pitäisikö minun kertoa puolisolleni, että kaverini kertoi olevansa rakastunut minuun. Tavallaan se on kaverin oma asia, mutta onko se sittenkään vain hänen oma asiansa, kun hän sen minulle kertoi.

Vierailija
37/46 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tosi ärsyttävää. Parisuhteen isoimmissa kriiseissä olisin tarvinnut ystävien apua, mutta en viittinyt puhua, koska ne aika äkkiä olisi ollut sekä mun että miehen kaveriporukoiden keskusteluaiheena sen jälkeen. Kipeitä henkilökohtaisia asioita ei halua muiden juoruiltavaksi.

Näiden kriiseilyjen jälkeen tajunnut, että pitäisi etsiä parempia ystäviä ympärille, joille voi olla täysin avoin kaikista asioista.  

Aikuisiällä vaan hankalaa löytää uusia luotettavia ystäviä. Mistä niitä löytyy?

Vierailija
38/46 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron yleensä miehelleni kaikki tärkeät asiat jos tiedän ettei hän tunne kyseisiä ihmisiä läheisesti eikä ole syytä kertoa eteenpäin. Se on vaan normi juttelua yleisellä tasolla, haluan tietää hänen näkemyksensä asiaan jotta osaan suhteuttaa oman asenteeni kaverin juttuun. Joskus hän sanoo aha, joskus jonkun kommentin, välillä on hiljaa. Siitä päättelen ettei mitään vaarallista tietovuotoa ole tapahtunut. 

Vierailija
39/46 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutaisitte heittää sinne intohimonne liekkeihin vain omaa bensaanne, ettekä muiden. Tai no, ehkä on muuten jo niin loppuun kalutut jutut, että enää jäljellä on muista juoruileminen.

Vierailija
40/46 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Great minds discuss ideas, average minds discuss events, small minds discuss people.

Juoruilua tuo on, vieläpä läheisten luottamuksellisilla asioilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi