Jos asuntoilmoituksessa lukee, että ei lemmikkejä, voiko asiasta silti neuvotella?
Etsimme vuokra-asuntoa ja meillä on pieni ja hyväkäytöksinen chihu. Ymmärrän, että jotkut omistajat eivät halua mitään lemmikkiä asuntoon allergian takia, mutta onko teistä epäkohteliasta kysyä onko asiassa neuvotteluvaraa, vaikka ilmoituksessa lukeekin ei lemmikkejä?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se myyjä saa toki päättää kenelle myy mutta erikoinen myyntikriteeri. En ole itse koskaan nähnyt tuollaista myynti-ilmoitusta.
Luonnollisesti et ole nähnyt, koska puhumme vuokra-asunnoista.
Ei anna kovin hyvää kuvaa vuokralaisehdokkaasta, jos ei osaa edes ilmoituksen tekstiä lukea. Tai ymmärrä, että hänenkin pitää sitä noudattaa
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se myyjä saa toki päättää kenelle myy mutta erikoinen myyntikriteeri. En ole itse koskaan nähnyt tuollaista myynti-ilmoitusta.
Et osannut edes aloitusta lukea
En haluu lemmikkejä sijoitusasuntooni. Listat ja lattiat vaarassa mennä rikki, viemäri täyttyy eläimen karvoista ja lemmikkipöly tarttuu oikeasti tosi tiukasti sellaiseen rakoihin, joihin ei rätillä/imurilla pääse. Plus naapureille aiheutuvat äänihaitat ja sotkuisuus pihalla, jos asukas ei osaa korjata jätöksiä.
Ehdoton ei. Meidän vuokra-asunnoissa lemmikit eivät ole sallittuja, koska kauniit pinnat kärsivät eläinten kynsien jättämistä jäljistä. Meidän vuokrasopimuksissa on mustaa valkoisella tuosta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei anna kovin hyvää kuvaa vuokralaisehdokkaasta, jos ei osaa edes ilmoituksen tekstiä lukea. Tai ymmärrä, että hänenkin pitää sitä noudattaa
Jos asunnon sijainti tai maailman tilanne on sellainen, että on ns. vuokralaisen markkinat, silloin voi aina kysyä ja neuvotella. Joku vuokranantaja saattaakin vuokrata asuntonsa lemmikilliselle, jos asunto uhkaa jäädä tyhjäksi. Uuden pilalle menneen lattian saa vuokravakuista.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista. Mietin myös antaako se hieman ymmärtämättömän vaikutelman itsestäni, jos kysyn asiaa? Kuitenkin asiasta on ilmoituksessa mainittu. Mutta toisaalta mitä väliä, jos en asuntoon edes pääse muuttamaan.
Ap
No sanot, että "näin kyllä, että ilmoituksessa lukee, että ei lemmikkejä, mutta kysyn nyt kuitenkin, kun minulla on koira, onko tuo asia neuvoteltavissa?" Ja sitten kehut koiran maasta taivaisiin ja annat itsestäsi muutenkin kaikin puolin järkevän ja miellyttävän kuvan.
Oikeasti et menetä mitään, vaan voit tuurilla saada sen kivan asunnon, johon haluaisit muuttaa. Nykypäivän narkkivuokralaisten ja bilettävien opiskelijoiden joukossa lemmikkien omistajat on aika hyvä vaihtoehto vuokranantajalle.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista. Mietin myös antaako se hieman ymmärtämättömän vaikutelman itsestäni, jos kysyn asiaa? Kuitenkin asiasta on ilmoituksessa mainittu. Mutta toisaalta mitä väliä, jos en asuntoon edes pääse muuttamaan.
Ap
Annat ymmärtämättömän vaikutelman itsestäsi. Hyvähän se on kertoa mahdolliselle vuokranantajallesi, ettet ymmärrä sääntöjä, niin tietää valita jonkun muun vuokralaisekseen
Meidän koira on niin pieni (alle kaksi kiloa) että se ei ole koskaan jättänyt kynsienjälkiä mihinkään parkettiin. Ja leikkaan sen kynsiä säännöllisesti. Mutta karvaa lähtee toki ja kyseessä on allergisoiva rotu, ei siitä mihinkään pääse. Toivoisin kuitenkin, että vuokranantajat ymmärtäisivät myös lemmikeissä olevan paljon eroja. On täysin eri asia pitää kerrostalossa isoa lammaskoiraa tai turhautunutta terrieriä kuin pientäkin pienempää, heiveröistä chihua, joka on yleinen koira maailmalla kaupungeissa
Ap
Mulle kävi kerran niin että olisin saanut kissan kanssa tulla asumaan JOS olisin maksanut otsonoinnin lähdön jälkeen. Eli tässä yks vaihtoehto jos lemmikit on kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asunnon sijainti tai maailman tilanne on sellainen, että on ns. vuokralaisen markkinat, silloin voi aina kysyä ja neuvotella. Joku vuokranantaja saattaakin vuokrata asuntonsa lemmikilliselle, jos asunto uhkaa jäädä tyhjäksi. Uuden pilalle menneen lattian saa vuokravakuista.
Miksi joku haluaa uuden pilalle menneen lattian, pitää saada uusi hyväkuntoinen lattia?
Mua aina naurattaa nämä "hyväkäytöksiset" koirat. Mitä nyt räkyttää taukoamatta ollessaan yksin ja käy ohi kulkevien nilkkoihin kiinni ulkoiluttaessa. Mutta hyvin käyttäytyy, vakuuttaa omistaja.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä tuosta mulle tulee se käsitys ettei luetun ymmärtäminen ihan ole hallussa ja mitähän se on seuraavaksi kyselemässä.
Jos haluaa pitää asunnon allergiavapaana, ei suostu.
Pelkkä pintojen pyyhintä kertaalleen ei vain riitä poistamaan eläinpölyä. Esim. ne listat joutuu todella irrottamaan.
T. allergisen omainen
Vierailija kirjoitti:
Eläimet eivät kuulu ihmisten asuntoihin omakotitaloissa, rivitaloissa tai kerrostaloissa.
Mene sinne aavikolle takaisin .Ai niin, beduiinit ovat ottaneet salukin telttaansa ( koirarotu )
Vierailija kirjoitti:
Ehdoton ei. Meidän vuokra-asunnoissa lemmikit eivät ole sallittuja, koska kauniit pinnat kärsivät eläinten kynsien jättämistä jäljistä. Meidän vuokrasopimuksissa on mustaa valkoisella tuosta asiasta.
3 kg chihu se kuluttaa kynsillään , eiku ... 😁
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi kerran niin että olisin saanut kissan kanssa tulla asumaan JOS olisin maksanut otsonoinnin lähdön jälkeen. Eli tässä yks vaihtoehto jos lemmikit on kielletty.
Otsonointilaitteen saa satasella ostaa