Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos asuntoilmoituksessa lukee, että ei lemmikkejä, voiko asiasta silti neuvotella?

Vierailija
12.08.2025 |

Etsimme vuokra-asuntoa ja meillä on pieni ja hyväkäytöksinen chihu. Ymmärrän, että jotkut omistajat eivät halua mitään lemmikkiä asuntoon allergian takia, mutta onko teistä epäkohteliasta kysyä onko asiassa neuvotteluvaraa, vaikka ilmoituksessa lukeekin ei lemmikkejä? 

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä kysyä, mutta jonossa saattaa olla silloin parempiakin vuokralaisia. Onko koiranne hyväkäytöksinen myös silloin kun olette monta tuntia pois kotoa?

Vierailija
2/53 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se on selkeästi ilmoituksessa sanottu, niin kannattaa etsiä toista asuntoa suosiolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä kysyä, mutta jonossa saattaa olla silloin parempiakin vuokralaisia. Onko koiranne hyväkäytöksinen myös silloin kun olette monta tuntia pois kotoa?

Kyllä. On asunut viimeiset 10 vuotta kerros- ja rivitalossa ja tottunut olemaan yksin työpäivien aikana. Se nukkuu kun olemme poissa.

Ap

Vierailija
4/53 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun asuntooni pyrkisi vuokralaiseksi kaksi samankaltaista hakijaa, joista toisella on koira, niin valitsisin sen, jolla ei ole koiraa, koska koira voi aiheuttaa häiriötä naapureille ja vahinkoa itse asunnolle.

Vierailija
5/53 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voi kysyä. Minä erehdyin kerran lupaamaan yhdelle vuokralaiselle, että voi ottaa asuntoon pienen ja kiltin koiran. Se sitten kusi laminaatit pilalle, johon hupeni vuokralaisen vuokratakuut.

Vierailija
6/53 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koiranomistaja voi olla vuokralaisena sinänsä parempi kuin omistamaton. Koko vuokraaminen on melkoinen riski.

Vierailija
7/53 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asunto jossa nyt asun on yksityiseltä, ja ilmoituksessa luki "ei lemmikejä". Keskustelin omistajan kanssa ja sovimme, että jps myöhemmin haluan ottaa pienen koiran, niin se sallitaan. Aina kannattaa kysyä, yksityiset on joustavampia.

Vierailija
8/53 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet eivät kuulu ihmisten asuntoihin omakotitaloissa, rivitaloissa tai kerrostaloissa.

Vierailija
9/53 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään monissa ilmoituksissa myös lukee, että lemmikit neuvoteltavissa. Näkisin, että jos on laitettu suora ilmaisu ei lemmikkejä, asenne voi olla hieman nihkeä.

Satolla ja Lumolla lemmikit ovat aina tervetulleita.

Vierailija
10/53 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mielestäni epäkohteliasta kysyä. 

Vierailija
11/53 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas vuokraisin asunnon ap:lle mieluusti, vaikka olisin laittanut ettei lemmikkejä (mitä en kovin helposti laittaisi kyllä edes, minusta lemmikin omistaminen antama kuva on positiivinen kuva henkilöstä)

Varmaan moni, joka on arponut lemmikkejä vai ei, ottaisi ap:n silti , kuulostaa lemmikiltä mistä ei ole mitääm riesaa.

Vierailija
12/53 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun se on selkeästi ilmoituksessa sanottu, niin kannattaa etsiä toista asuntoa suosiolla.

Noh, minä asuin vuokralla 30 vuotta lukemattomissa ei asunnoissa ja eri kaupungeissa. Kaikissa ilmoituksissa luki, että ei eläimiä ja yhtä lukuun ottamatta kaikkiin sain ottaa kissani, kun kysyin asiasta ystävällisesti ja kerroin, että korvaan toki, jos jotain vahinkoja asuntoon tulee.

Aina kannattaa kysyä, ethän menetä siinä mitään, koska et kuitenkaan muuttaisi asuntoon, johon lemmikkiä ei voi ottaa. Eli kysyt ystävällisesti ja kerrot, että koira on hyvin kasvatettu, eikä hauku tai tuhoa kämppää.

Vierailija
13/53 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän omistusrivitalossa on 50%.lla koiruliineja.

Vierailija
14/53 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas vuokraisin asunnon ap:lle mieluusti, vaikka olisin laittanut ettei lemmikkejä (mitä en kovin helposti laittaisi kyllä edes, minusta lemmikin omistaminen antama kuva on positiivinen kuva henkilöstä)

Varmaan moni, joka on arponut lemmikkejä vai ei, ottaisi ap:n silti , kuulostaa lemmikiltä mistä ei ole mitääm riesaa.

Tulipa tökerö viesti :D typoja, virheellistä kirjoitusta muutenkin, ihan ku ap ois lemmikki itse... Sori

Vierailija
15/53 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunnossa on vaikkapa tammiparketti tai laminaatit jotka ei kestä kosteutta, niin varaudu ainakin siihen että maksat lähtiessäsi parketin hionnan tai uudet lattiat.

Vierailija
16/53 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chihut kyllä monesti haukkuvat. Mutta eivät toki kaikki.

Vierailija
17/53 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla monille ajatus että lemmikit pissaa lattiat pilalle ja kynnet raapivat jälkiä.

Itse en oman vakavan allergian takia halua lemmikkejä sijoitusasuntooni, koska aion myös joskus myöhemmin muuttaa itse sinne.

Vierailija
18/53 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää yrittää push the limits? Tätä tapahtuu nykyään asiassa kuin asiassa. Vuokra-asuntoja on kyllä saatavissa niin turhaa kysellä yhdeltä jos toiselta poikkeuksia asioihin jotka on jo ilmoituksessa mainittu.

Vierailija
19/53 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan voi kysyä. Minä erehdyin kerran lupaamaan yhdelle vuokralaiselle, että voi ottaa asuntoon pienen ja kiltin koiran. Se sitten kusi laminaatit pilalle, johon hupeni vuokralaisen vuokratakuut.

Hupeni? Eikä tässä ole juuri esimerkki minkä takia vuokratakuut edellytetään. Ainakin sait korvauksen aiheutuneesta vahingosta. Vai oletko niitä vuokraloordeja jotka kuvittelee vuokratakuun jäävän itselleen kun vuokralainen lähtee, oli perusteltua tai ei.

Vierailija
20/53 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Mietin myös antaako se hieman ymmärtämättömän vaikutelman itsestäni, jos kysyn asiaa? Kuitenkin asiasta on ilmoituksessa mainittu. Mutta toisaalta mitä väliä, jos en asuntoon edes pääse muuttamaan.

Ap