Tänään tapasin todella hienokäytöksisen 2 vuotiaan, en voinut kuin suu auki ihmetellä.
Lapsi sanoi kauniisti saisinko mehua, kiitti, sanoipa vielä ei kiitos, kun ei tehnyt mieli enää lisää tarjottaessa. Lapsi kysyi myös haluaisitko sinäkin ja tarjoi minulle osaa kakkupalastaan. Kyllä oli hienosti käyttäytyä lapsi, vaikka muuten todella vilkas, istui kahvipöydässä todella hienosti vaikka jalat kyllä heiluivat koko ajan pöytäliinan alla. Oli kyllä ilo olla samassa pöydässä!
Kommentit (9)
Heti kun joku muu on osannut kasvattaa lapsestaan hyväkäytöksisen, niin sellainen lapsi onkin sitten " opetettu marakatti" . Omat kun on sitten niitä " normaalisti" käyttäytyviä lapsukaisia...
että pyörremyrsky osaisi käyttäytä samanlailla! katkera marakatti itse :)
Hän rouvitteli ja vieraita naisihmisiä (esim. mustalaisnaiselle sanoi: Rouva, teillä on sitten kaunis puku), tilasi itse ravintolassa annoksensa ja oli kaikin puolin oikein hyväkäytöksinen muksu, välillä suorastaan pikkuvanha. Nyt teini-ikäisenä taas hyvä jos sanan saa suustaan, murahtelee vain vieraille ja tutuille.
Juuri tuollainen meidänkin vieraskorea 2-v. poika on. Valitettavasti vain tuo paraatikäytös ei yleensä ulotu privaattipuolelle vaan kotioloissa pääsee villi-ihminen hänessä irti :-D
Vierailija:
Ihana pikkutyttö! Voisi melkein olla kuin meidän 3v. kun sille päälle sattuu, paitsi että osaa kyllä vähän liiankin hyvin sen päinvastaisenkin käytöksen...
Miten niin tyttö? Vai oletko ap ja tiedät sukupuolen?
Joskus tosin ampuu meilläkin yli, mutta eihän siinä mitään pahaa ole jos lapsi on huomaavainen;-)
Tuon ikäiset lapset matkii kaikessa vanhempiaan, eli hyväkäytöksisestä kodista kotoisin. En usko että on mitenkään varsinaisesti opetettu. Lapsi vaan jäljittelee vanhempiensa käytöstä tuossa tilanteessa.
Ihana pikkutyttö! Voisi melkein olla kuin meidän 3v. kun sille päälle sattuu, paitsi että osaa kyllä vähän liiankin hyvin sen päinvastaisenkin käytöksen...