Miten toimia kun mies ei suostu sopimaan riitaa vaan on päiviä hiljaa?
Meille tuli miesystävän kanssa riitaa ja lähdin mökilleni ottamaan hieman etäisyyttä. Pyysin anteeksi omaa osaani riidasta ja olen yrittänyt soittaa miehelle. Mies ei vastaa mihinkään yhteydenottoihini mutta luki kyllä muutamat laittamani viestit. En aio ponnistella häntä viestein, mutta nyt alkaa kenkuttaa ettemme voi puhua asiasta ja sopia. Hiljaisuutta on jatkunut kohta viikon.
Kommentit (202)
Ette vaikuta kovinkaan kypsiltä ihmisiltä eikä parisuhteenne vakaalta.
Avosuhde, fiilispohjalta ollaan yhdessä, kunnes ei enää huvita? Eikä mitään sitoumusta edes rikota, koska sellaista ei koskaan ole annettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei kykene itsereflektioon ainakaan täällä. Lapsellista toimintaa.
Millaista lisäitsereflektiota tässä voi harrastaa? Lähdin mökille joka oli suunniteltu reissu. Lähdin nopeasti koska ajattelin riidan olevan melko pieni ja mies oli kotona sen verran ampiainen etten nähnyt oikeasti hetkeksi sovitella. Puolessa välissä ajoa laitoin viestin jossa kerroin olevani pahoillani ja rakastavani ja jutellaan asiat selväksi miehen niin halutessa. Tästä muutaman päivän päästä laitoin samat ja yritin soittaa. Viimeisimmässä viestissä kysyin, voisimmeko sopia soittavamme edes lyhyesti jos mies ei halua puhua riidasta tai sopia asioita ja mietitään mitä tehdään seuraavaksi. En saanut tähänkään vastausta jonka jälkeen en ole laittanut mitään. Alan itsekin uskoa miehen haluavan erota, mutta seitsemän vuoden jälkeen odottaisin että saisin edes lyhyen ilmoituksen asiasta niin voisin esim
"...viihtyä pidempään mökillä ja etsiä itselleni uutta asuntoa täältä käsin".
Kalsean ja kylmän kuuloinen on tämä ketjun aloittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtapeliä. Mä olen valitettavasti joutunut useammankin miehen kanssa huomaamaan, että jos mä teen riidan jälkeen aloitteen sovintoon, miehet alkavat nakella niskojaan ja pelata pelejä. Ilmeisesti he kokevat tilanteen jotenkin nautinnollisena kun voivat olla niskan päällä ja pitää toista tulisilla hiilillä.
Olen itse tosi nopeasti leppyvä, mutta joutunut päättämään että en voi ottaa riidan jälkeen ekana yhteyttä. Se ei ole ikinä miesten kanssa johtanut hyvään. Sen sijaan kun odottaa että he ottavat yhteyttä ja haluavat sopia, sopu syntyy paljon paremmin ja nopeammin. En pidä tästä ollenkaan mutta käytäntö on opettanut näin.
Todella rasittavaa touhua. Minustakin on ihan okei ottaa riidan päälle etäisyyttä jotta molemmat saa jäsennellä ajatuksiaan ja rauhoittua. Mutta edes jonkinlainen kommunikaatio ja kommentointi olisi reilua jotta tiedän missä
Niinpä. Toinen tuottaa sulle vain pahaa mieltä. Vedä siitä johtopäätös sovitteko yhteen.
Aloittajapalstamamma on käynyt paneskelemassa vieraan miehen kanssa ja nyt aloittajapalstamamman mies murjottaa. Tämä on se "riita", joka täytyy "sopia".
Mies nyt tarvitsee vähän enemmän sitä etäisyyttä kuin sinä. Ilmeisesti käyttäydyit riian aikana niin lapsellisesti, että se ei yhdessä viikossa miehellä unohdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka lasten kanssa on?
Meillä ei ole lapsia. Ap
No ilmankos ukko mököttää.
Vierailija kirjoitti:
Miten isosta asiasta riitelitte, jos miehen mykkäkoulua on kestänyt jo viikon?
Mulla olisi mennyt hermot jo päivän päästä.
Minä olen törmännyt muutamaan nykköjoululaiseen, ja ne syyt mistä hän alkoi mököttämäön olivat ihan mitättömiä. Mykkäkoulu alkoi myös ilman riitaa. Syynä siis saattoi olla, että olin katsonut häntä vihaisesti tai sanonut jotain arkista väärällä äänensävyllä. Kyseessä oli siis mies. Tiedän myös vastaavan naisen.
Tuollaisen ihmiseen persoonassa on jotain perustavanlaatuisesti vialla. Minulle tuollainen on pätevä syy lopettaa suhde, niin isosta asiasta on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten isosta asiasta riitelitte, jos miehen mykkäkoulua on kestänyt jo viikon?
Mulla olisi mennyt hermot jo päivän päästä.
Minä olen törmännyt muutamaan nykköjoululaiseen, ja ne syyt mistä hän alkoi mököttämäön olivat ihan mitättömiä. Mykkäkoulu alkoi myös ilman riitaa. Syynä siis saattoi olla, että olin katsonut häntä vihaisesti tai sanonut jotain arkista väärällä äänensävyllä. Kyseessä oli siis mies. Tiedän myös vastaavan naisen.
Tuollaisen ihmiseen persoonassa on jotain perustavanlaatuisesti vialla. Minulle tuollainen on pätevä syy lopettaa suhde, niin isosta asiasta on kyse.
Naisen ei kannta jättää lompakkoa, vaikka se välillä murjottaakin.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se suhde ollut siinä. Jos mies tuollainen ghostaa, niin hän ei todennäköisesti enää halua suhdetta jatkaa. Toki aikuismaisempaa olisi kertoa se. Jos taas mies vaan pitää mykkäkoulua, niin tuskinpa sinä enää haluat henkistä bäkivaltaa sisältävää suhdetta jatkaa.
Eli sure ero, sure suhde. Sitten uutta elämää päin!
Mies vain "ottaa vähän etäisyyttä" :)
AP on perus kusinen akka joka lähti mökille ja odotti että mies karauttaisi perään anelemaan takaisin.
Pysy siellä mökilläs lehmä.
Voi että, oisko sun aika päästä erosta jo yli? Mies jätti sut. Deal with it.
Mies panee jo nuorempaa ja kauniimpaa. "Vihdoinkin" on miehen ainoa ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se suhde ollut siinä. Jos mies tuollainen ghostaa, niin hän ei todennäköisesti enää halua suhdetta jatkaa. Toki aikuismaisempaa olisi kertoa se. Jos taas mies vaan pitää mykkäkoulua, niin tuskinpa sinä enää haluat henkistä bäkivaltaa sisältävää suhdetta jatkaa.
Moni etäisyyden ottaja oikein ylpeilee tällä "ominaisuudellaan". Itse lauotaan kyllä mitä sylki suuhun tuo, mutta kun joku napauttaa takaisin, vedetään heti herneet nekkuun ja ilmoitetaan kaikille muille, paitsi tälle takaisin napauttajalle, että nyt ollaan niin loukkaantuneita ja on otettu etäisyyttä. Oman käytöksen ja muiden suhtautumisen välistä yhteyttä ei nähdä.
Vierailija kirjoitti:
AP on perus kusinen akka joka lähti mökille ja odotti että mies karauttaisi perään anelemaan takaisin.
Pysy siellä mökilläs lehmä.
Helpottiko? Onko kivaa trollata typerillä kommenteilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni etäisyyden ottaja oikein ylpeilee tällä "ominaisuudellaan". Itse lauotaan kyllä mitä sylki suuhun tuo, mutta kun joku napauttaa takaisin, vedetään heti herneet nekkuun ja ilmoitetaan kaikille muille, paitsi tälle takaisin napauttajalle, että nyt ollaan niin loukkaantuneita ja on otettu etäisyyttä. Oman käytöksen ja muiden suhtautumisen välistä yhteyttä ei nähdä.
Jep. Sillähän tuo APkin mökille vetäytyi, ottamaan vähän etäisyyttä kun ei kestänyt saatuaan näpeilleen.
En yhtään ylläty ettei mies vaivaudu enää kommunikoimaan, hän on jo mennyt elämässään eteenpäin.
Aloittajapalstamamma on käynyt paneskelemassa vieraan miehen kanssa ja nyt aloittajapalstamamman mies murjottaa. Tämä on se "riita", joka täytyy "sopia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei toimi oikein, mutta ei toiminut ap:kaan.
Ei parisuhde ole mikään kilpailu siitä, kuka on oikeassa.
Kunhan se oikeassa oleva ei vaan satu olemaan mies välillä.
Kun tulet takaisin on jo täysi markonaamio