Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimia kun mies ei suostu sopimaan riitaa vaan on päiviä hiljaa?

Vierailija
11.08.2025 |

Meille tuli miesystävän kanssa riitaa ja lähdin mökilleni ottamaan hieman etäisyyttä. Pyysin anteeksi omaa osaani riidasta ja olen yrittänyt soittaa miehelle. Mies ei vastaa mihinkään yhteydenottoihini mutta luki kyllä muutamat laittamani viestit. En aio ponnistella häntä viestein, mutta nyt alkaa kenkuttaa ettemme voi puhua asiasta ja sopia. Hiljaisuutta on jatkunut kohta viikon. 

Kommentit (202)

Vierailija
61/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtapeliä. Mä olen valitettavasti joutunut useammankin miehen kanssa huomaamaan, että jos mä teen riidan jälkeen aloitteen sovintoon, miehet alkavat nakella niskojaan ja pelata pelejä. Ilmeisesti he kokevat tilanteen jotenkin nautinnollisena kun voivat olla niskan päällä ja pitää toista tulisilla hiilillä. 

Olen itse tosi nopeasti leppyvä, mutta joutunut päättämään että en voi ottaa riidan jälkeen ekana yhteyttä. Se ei ole ikinä miesten kanssa johtanut hyvään. Sen sijaan kun odottaa että he ottavat yhteyttä ja haluavat sopia, sopu syntyy paljon paremmin ja nopeammin. En pidä tästä ollenkaan mutta käytäntö on opettanut näin. 

Todella rasittavaa touhua. Minustakin on ihan okei ottaa riidan päälle etäisyyttä jotta molemmat saa jäsennellä ajatuksiaan ja rauhoittua. Mutta edes jonkinlainen kommunikaatio ja kommentointi olisi reilua jotta tiedän missä

Mikä sen riidan aihe oli, jotain suurta vai jotain mitätöntä ? En nyt lähtisi heti miestä lynkkaamaan.

Vierailija
62/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset asiat sovitaan makuuhuoneessa. Varma resepti pitkäikäiseen parisuhteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen pitäisi sopia riita? 

Teidän suhde on ohi, sinä loukkasit niin ilkeästi, että mitään mahdollisuutta sopimiselle ei enää ole. Ei miehen tarvitse vastata viesteihisi, hän on jo kuullut sinulta tarpeeksi. Käytännössä miehen mielestä olette eronneet, ei ole keskusteltavaa, olet jo sanonut kaiken.

Mies ei pidä mykkäkoulua, hän ei vain halua herättää kuollutta suhdetta eloon.

Miehellä on tähän oikeus, mutta asumme yhdessä joten olisi reilua ilmoittaa että haluaa minun muuttavan pois jotta voin alkaa tekemään käytännönjärjestelyitä. Nyt minulla ei ole mitään tietoa miehen mielenmaisemasta tai ajatuksista. Jos mies ei halua keskustella niin eihän siinä mitään, mutta sanoisi sitten vaikka sen. Sen sijaan ettei sano yhtikäs mitään. Ap

Miksi et voi palata yhteisee

Mökki on melko kaukana ja teen täällä tiettyä kunnossapitoa talvea ajatellen jo nyt näin lomaviikkoni puitteissa. Jos mies pyytäisi kotiin sopimaan, tekisin niin. Tai jos ilmoittaisi että lusikat menee jakoon, voisin vaikka tehdä niitä käytännönjärjestelyitä jo täältä mökiltä käsin tässä vaiheessa, ihan vaikka ilman mitään pidempiä keskusteluita jos se ei miehelle sovi. Sanoisi nyt vaan jotain, tai vaikka että on halukas puhumaan päivänä x niin odottelisin kyllä. Ap

Vierailija
64/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei toimi oikein, mutta ei toiminut ap:kaan. 

Ei parisuhde ole mikään kilpailu siitä, kuka on oikeassa.

Vierailija
65/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten isosta asiasta riitelitte, jos miehen mykkäkoulua on kestänyt jo viikon?

Mulla olisi mennyt hermot jo päivän päästä.

Riidanaihe ei sinällään ollut iso vaan perus toisillemme jäkättämistä. Ap

No jos se mies ei jaksa enää perusjäkättämistä. Mitta tuli hänellä täyteen. 

Ja miksi ylipäätään parisuhteessa pitäisi olla yhtään perusjäkättämistä? Minä olen ollut mieheni kanssa myös 7 vuotta, eikä meillä jäkätetä koskaan.

Me olimme yhdessä yli 40 vuotta kunnes kuolema erotti. Ei koskaan jäkätetty eikä haukuttu toisiamme. Tällaisen kodin mallin lapsemme saivat.

Vierailija
66/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka syyttä suuttuu, se lahjatta leppyy. Nyt lakkaat yrittämästä yhteydenpitoa ja annat pallon olla hänellä. Mielenkiintoista katsoa, kauanko hän kestää.

Vierailija
67/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheutat riidan ja odotat että toinen osapuoli tulee ajelemaan sinulta anteeksi antoa?

En suinkaan, vaan laitoin itse useamman päivän aikana hänelle viestejä joissa lyhyesti pahoittelin ja ilmaisin haluavani puhua kun hän haluaa ja on siihen valmis. Haluaisin puhua asiat läpi ja sopia,  en odota mitään ylitsevuotavia anteeksipyyntöjä mieheltä vaan aikuisten välistä keskustelua. Ap

Miksi sinä tunnet olevasi loukattu ? Kuka jäkätyssuhdetta kestää ? Ei noin voi jatkaa, ehkä mies vihelsi pelin poikki.

Vierailija
68/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin ainakin toisen olla ihan rauhassa jos aina lähtee lätkimään kun tulee riitaa.

Vierailija
69/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos akka riidan päätteeksi lähtee mökillensä ja sieltä sitten soittelee ja viestittelee kun häntä huvittaa niin turha odottaa vastausta. 

Jos mies lähtis mökille niin se toki menis vaan haukkaamaan happea ja antaisi tilaa toiselle rauhottua? Lapsellista toimintaa kyllä molemmilta. Ap sinuna palaisin kotiin ja puhuisin asiat selväksi miehesi kanssa. Asiat on parempi selvittää kuin jättää ilmaan. Vaikka se johtaisi suhteen päättämiseen.

Vierailija
70/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei toimi oikein, mutta ei toiminut ap:kaan. 

Ei parisuhde ole mikään kilpailu siitä, kuka on oikeassa.

Ei ole ei, mutta ei ap itsekään toiminut fiksusti.

Vierailija
71/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän suhde on ohi, sinä loukkasit niin ilkeästi, että mitään mahdollisuutta sopimiselle ei enää ole. Ei miehen tarvitse vastata viesteihisi, hän on jo kuullut sinulta tarpeeksi. Käytännössä miehen mielestä olette eronneet, ei ole keskusteltavaa, olet jo sanonut kaiken.

Miehellä on tähän oikeus, mutta asumme yhdessä joten olisi reilua ilmoittaa että haluaa minun muuttavan pois jotta voin alkaa tekemään käytännönjärjestelyitä. Nyt minulla ei ole mitään tietoa miehen mielenmaisemasta tai ajatuksista. Jos mies ei halua keskustella niin eihän siinä mitään, mutta sanoisi sitten vaikka sen. Sen sijaan ettei sano yhtikäs mitään. Ap

Eli sinä pelaay odotuspeliä. Ehkä mies myös pelaa odotuspeliä. Lopulta koko suhde loppuu, kun kumpikin odottaa,  että toinen tekee siirtonsa. Shakissa on sentään aikarajat ja paremmat säännöt vuoroista. Pelatkaa mieluummin sitä.

Vierailija
72/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs  jos mieskin on mennyt toiselle mökille, ja saat sovinnoksi matkalaukkusi eteiseen?

Nykyaikaa tosiaan se että miehelläkin on mahdollisuus luiskata nalkuttava nainen joka aina tilanteen päätteeksi vaatii retoriikkaa korvaukseksi jopa itse aiheuttamasta tilanteesta.

Oletko sä koskaan ollut pitkässä ja toimivassa parisuhteessa?

Kyllä, ja pitemässä kuin sinun vaivaiset seitsämän vuotta. Toimiva= SInun keksimä käsikirjoitus jota mies palvelee tunnesykkyrämykkyrän mukaisesti koko ajan? Vaadit asioita joita et itse anna takaisin. Ottava akka, luiskaan.

Vierailija
73/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä itse lähdit. Ei elämä niin mene että sinä sanelet koska olet valmis puhumaan. 

Jos mun puoliso riidan päätteksi katoaisi johonkin niin en kyllä itsekkään vastaisi. Tulkoot kotiin itse juttelemaan kun kerran lähtikin, tosin vähissä olisi jutut tuollaisen jälkeen.

Vierailija
74/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on henkisesti väkivaltainen. Et tarvitse hänen mielipidettään eroon, vaan voit jo nyt itse alkaa tehdä erovalmisteluja. Ala järjestellä omaa asuntoa ja muuta tarvittavaa.

Vierailija
75/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykkäkouluttamisesta voi oppia poiskin! Lopetin kerrasta kun jollain valaistumisen hetkellä tajusin tekeväni tätä. Nykyisessä suhteessa en enää käytä tätä korttia ja asiat on paljon paremmin. Aikuisrksi kasvamista kai. Kerro miehellesi miten haitallista mykkäkoulu kommunikoinnillenne on. 

Vierailija
76/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mikään sovinto että joko mies tekee kuiten sinä tahdot, tai muuta vaihtoehtoa ei ole.

Vierailija
77/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sen mököttää, äläkä lähetä mitään viestiä, älä yritä soittaa. Anna sen siis maistaa omaa lääkettään. 

Vierailija
78/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latelitko riidan aikana henkilöön meneviä loukkauksia?

Vierailija
79/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Latelitko riidan aikana henkilöön meneviä loukkauksia?

En ladellut. Kyseessä ei ollut pahimpia riitojamme ja pyysin jo anteeksi. 

Vierailija
80/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No annat sen vaan olla ja olet mökillä niin pitkään kuin suunnittelit tai ehkä pidempäänkin. Ja selvitä vähän asioita jo varuilta, jos ero tulee. Asunto asiat ym. Jos ukko mököttää edelleen kun kotiin menisin, niin lähtisin lopullisesti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä