Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimia kun mies ei suostu sopimaan riitaa vaan on päiviä hiljaa?

Vierailija
11.08.2025 |

Meille tuli miesystävän kanssa riitaa ja lähdin mökilleni ottamaan hieman etäisyyttä. Pyysin anteeksi omaa osaani riidasta ja olen yrittänyt soittaa miehelle. Mies ei vastaa mihinkään yhteydenottoihini mutta luki kyllä muutamat laittamani viestit. En aio ponnistella häntä viestein, mutta nyt alkaa kenkuttaa ettemme voi puhua asiasta ja sopia. Hiljaisuutta on jatkunut kohta viikon. 

Kommentit (202)

Vierailija
81/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mököttäminen on henkistä väkivaltaa, mutta kirjoititko, että sinä häivyit ensin? Siis poistuit kesken riidan mökille, ilman että kerroit, että olet niin kiihtynyt, ettet pysty keskusteluun ja siksi lähdet rauhoittumaan. Jos lähdit sanomatta mitään, niin sehän oli hylkääminen...  

Vierailija
82/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuli riita ja sinä häivyit mökille ja nyt mies ei vastaa sinun soittoihin eikä viesteihin. Oliko jotenkin yllätys kun itse häivyt paikalta ei sinua odoteta enää ? Kukaan ei tuollaisen kanssa halua elämäänsä pilata, tuollaisen joka lähtee kesken kaiken paikalta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten isosta asiasta riitelitte, jos miehen mykkäkoulua on kestänyt jo viikon?

Mulla olisi mennyt hermot jo päivän päästä.

Täällä eri. Ei sen asian tarvitse olla iso, jos mies nöksähtää  jostain se mykkäkoulu voi kestää päiviä . Meillä ei syyksi tarvita kuin pieni kivahdus vähän korotetummalla äänenpainolla ihan mitättömästä asiasta ja se on siinä.  Ja asiasta ei tietenkään keskustella vaan asia kuitataan päivien kuluttua sanoilla että älä muistele vanhoja.  Meillä pitkä parisuhde takana mutta keskustella ei (enää) osata. 

Vierailija
84/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mykkäkoulu/mököttäminen on henkistä väkivaltaa, joten parempi jättää koko suhde tähän ja olla kiitollinen, että toisen luonne paljastui jo näin varhaisessa vaiheessa. Tuo käytös näet pahenee vaan ajan myötä

Ei ole, vaan se on päinvastoin suojautumiskeino henkiseltä vakivallalta.

Olet väärässä. Taidat olla mies.

Vierailija
85/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun faija oli tuollainen tajusin vasta aikuisena mitä henkistä väkivaltaa Hän harrasti ja valitettavasti on samanlainen edelleen.

🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃

Ootko kiinteistöalalla?

Ei enää. Potkut.

Vierailija
86/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riidanaihe ei sinällään ollut iso vaan perus toisillemme jäkättämistä. Ap

Ja silti otit etäisyyttä ja lähdit mökille? Kukas se sitä henkistä väkivaltaa ja valtapeliä osaakin

Vierailija
87/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etpä sä oikein voi enempää tehdä kuin olet nyt tehnyt. Varmaan tiesitkin, että mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa? Se ei ole sama asia, kuin riidan yhteydessä pyytää hetki omaa aikaa rauhoittua ja ajatella selkeämmin, jonka jälkeen jutellaan. Sun kannattaa nyt mietttiä todella tarkkaan, haluatko olla tuollaisessa suhteessa. Tuollainen käytös ei yleensä lopu, vaan pahenee ajan kanssa. 

Siis nainen lähti mökille ja vika on miehessä? Eikö vastuullinen nainen olisi kääntynyt takaisin kesken matkan ja selvittänyt asian? 

Ei mykkäkoulua pitävän miehen, tai naisen, kanssa voi selvittää yhtään mitään asioita tai riitoja. Ne käyttää valtaa silloin ja se on ihan ajan tuhlausta . Ja kun aikaa on kulunut ja palattu ns arkeen silloin asia on unohtunut, siis siltä mykkäkoulun  pitäjältä. Kunnes tulee uusi riita ja sama toiminta jatkuu.  Hirveää vallankäyttöä, jossa toinen eli hän joka ei pidä mykkäkoulua pikkuhiljaa kadottaa itsensä.  Eri

Vierailija
88/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy seuraavassa viestissä että tulenko pakkaamaan tavarat ja muutanko pois. 

Vierailija
89/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei kykene itsereflektioon ainakaan täällä. Lapsellista toimintaa.

Vierailija
90/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ihmiset ovat tällaisissa suhteissa? Ei taas voi kuin epäuskoisena tätäkin lukea.

Vierailija
91/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ihmiset ovat tällaisissa suhteissa? Ei taas voi kuin epäuskoisena tätäkin lukea.

Niinpä. Luullaan, että perusjäkätys, mielenosoituksellinen poislähtö ja mykkäkoulu ovat normaalia. Huoh.

Vierailija
92/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen pitäisi sopia riita? 

Teidän suhde on ohi, sinä loukkasit niin ilkeästi, että mitään mahdollisuutta sopimiselle ei enää ole. Ei miehen tarvitse vastata viesteihisi, hän on jo kuullut sinulta tarpeeksi. Käytännössä miehen mielestä olette eronneet, ei ole keskusteltavaa, olet jo sanonut kaiken.

Mies ei pidä mykkäkoulua, hän ei vain halua herättää kuollutta suhdetta eloon.

Miehellä on tähän oikeus, mutta asumme yhdessä joten olisi reilua ilmoittaa että haluaa minun muuttavan pois jotta voin alkaa tekemään käytännönjärjestelyitä. Nyt minulla ei ole mitään tietoa miehen mielenmaisemasta tai ajatuksista. Jos mies ei halua keskustella niin eihän siinä mitään, mutta sanoisi sitten vaikka sen. Sen sijaan ettei sano yhtikäs mitään. Ap

Miehen ei tarvitse tehdä päätöstä, että hän haluaa lusikat jakoon. Sinulla on lupa tehdä se päätös itse siitä käsin, mitä sinä haluat. Moni mies ei nimittäin laita lusikoita jakoon, vaikka salaa haluaisivatkin, ennen kuin on hankittu uusi nainen valmiiksi.

Vierailija
93/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei kykene itsereflektioon ainakaan täällä. Lapsellista toimintaa.

Millaista lisäitsereflektiota tässä voi harrastaa? Lähdin mökille joka oli suunniteltu reissu. Lähdin nopeasti koska ajattelin riidan olevan melko pieni ja mies oli kotona sen verran ampiainen etten nähnyt oikeasti hetkeksi sovitella. Puolessa välissä ajoa laitoin viestin jossa kerroin olevani pahoillani ja rakastavani ja jutellaan asiat selväksi miehen niin halutessa. Tästä muutaman päivän päästä laitoin samat ja yritin soittaa. Viimeisimmässä viestissä kysyin, voisimmeko sopia soittavamme edes lyhyesti jos mies ei halua puhua riidasta tai sopia asioita ja mietitään mitä tehdään seuraavaksi. En saanut tähänkään vastausta jonka jälkeen en ole laittanut mitään. Alan itsekin uskoa miehen haluavan erota, mutta seitsemän vuoden jälkeen odottaisin että saisin edes lyhyen ilmoituksen asiasta niin voisin esimerkiksi viihtyä pidempään mökillä ja etsiä itselleni uutta asuntoa täältä käsin. Ap

Vierailija
94/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa lukea näitä viestejä ja samalla katsoa miten ovat saaneet ylä- ja alapeukkuja. Ensin jollain oikein miesvihaa uhkuvalla vastauksella voi olla useita kymmeniä yläpeukkuja eikä yhtään alapeukkua, vaikka kenelläkään ei ole tiedossa kuin ap:n oma lyhyt summittainen kuvaus tapahtumista. Sitten joku esittää järkevästi asian aivan päinvastoin miestä ymmärtäen, ja se saakin yllättäen enemmän yläpeukkuja kuin alapeukkuja.

Toisin sanoen, niitä miesviha-viestejä lukiessa kukaan ei vaikuta ymmärtävän, että se vika ei ole aina välttämättä siinä miehessä.

Melkoisia tuuliviirejä siis nämä palstamammat.

Vierailija
95/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, se ajaa tahtoaan läpi sun simputuksella kun on puhumatta.

Vierailija
96/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se sitten varmaan selitä, ellei tullut jotenkin poikkeuksellisen pahasti sanottua. Eiköhän tuo mökille lähtö ollut se juttu, ellet ole tehnyt noin aiemmin.

Vierailija
97/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies otti ja lähti Amsterdamiin. Siellä polttanut kanapista, syönyt sieniä ja käynyt porttolassa.

Vierailija
98/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykkäkoulu on kyvyttömyyttä puhua. Ei löydy sanoja. Eikä osaa sanoittaa tunteitaan tai asioita jotka painavat. Olen entinen mykkis. No terapia avasi asiaa joten nyt sitten toinen osapuoli saakin kaiken samantein niskaansa.

Vierailija
99/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet kotiin ja dovitte face to face eikä puhelimessa.

Vierailija
100/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se sitten varmaan selitä, ellei tullut jotenkin poikkeuksellisen pahasti sanottua. Eiköhän tuo mökille lähtö ollut se juttu, ellet ole tehnyt noin aiemmin.

Minä taas luulen, että ap on tehnyt noin jo useammin. Ja siksi miehen mykkäkoulu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän