Miten toimia kun mies ei suostu sopimaan riitaa vaan on päiviä hiljaa?
Meille tuli miesystävän kanssa riitaa ja lähdin mökilleni ottamaan hieman etäisyyttä. Pyysin anteeksi omaa osaani riidasta ja olen yrittänyt soittaa miehelle. Mies ei vastaa mihinkään yhteydenottoihini mutta luki kyllä muutamat laittamani viestit. En aio ponnistella häntä viestein, mutta nyt alkaa kenkuttaa ettemme voi puhua asiasta ja sopia. Hiljaisuutta on jatkunut kohta viikon.
Kommentit (202)
Eiköhän se suhde ollut siinä. Jos mies tuollainen ghostaa, niin hän ei todennäköisesti enää halua suhdetta jatkaa. Toki aikuismaisempaa olisi kertoa se. Jos taas mies vaan pitää mykkäkoulua, niin tuskinpa sinä enää haluat henkistä bäkivaltaa sisältävää suhdetta jatkaa.
Eli sure ero, sure suhde. Sitten uutta elämää päin!
Etpä sä oikein voi enempää tehdä kuin olet nyt tehnyt. Varmaan tiesitkin, että mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa? Se ei ole sama asia, kuin riidan yhteydessä pyytää hetki omaa aikaa rauhoittua ja ajatella selkeämmin, jonka jälkeen jutellaan. Sun kannattaa nyt mietttiä todella tarkkaan, haluatko olla tuollaisessa suhteessa. Tuollainen käytös ei yleensä lopu, vaan pahenee ajan kanssa.
Valtapeliä. Mä olen valitettavasti joutunut useammankin miehen kanssa huomaamaan, että jos mä teen riidan jälkeen aloitteen sovintoon, miehet alkavat nakella niskojaan ja pelata pelejä. Ilmeisesti he kokevat tilanteen jotenkin nautinnollisena kun voivat olla niskan päällä ja pitää toista tulisilla hiilillä.
Olen itse tosi nopeasti leppyvä, mutta joutunut päättämään että en voi ottaa riidan jälkeen ekana yhteyttä. Se ei ole ikinä miesten kanssa johtanut hyvään. Sen sijaan kun odottaa että he ottavat yhteyttä ja haluavat sopia, sopu syntyy paljon paremmin ja nopeammin. En pidä tästä ollenkaan mutta käytäntö on opettanut näin.
Vierailija kirjoitti:
Valtapeliä. Mä olen valitettavasti joutunut useammankin miehen kanssa huomaamaan, että jos mä teen riidan jälkeen aloitteen sovintoon, miehet alkavat nakella niskojaan ja pelata pelejä. Ilmeisesti he kokevat tilanteen jotenkin nautinnollisena kun voivat olla niskan päällä ja pitää toista tulisilla hiilillä.
Olen itse tosi nopeasti leppyvä, mutta joutunut päättämään että en voi ottaa riidan jälkeen ekana yhteyttä. Se ei ole ikinä miesten kanssa johtanut hyvään. Sen sijaan kun odottaa että he ottavat yhteyttä ja haluavat sopia, sopu syntyy paljon paremmin ja nopeammin. En pidä tästä ollenkaan mutta käytäntö on opettanut näin.
Niin, mikähän sitten on kohtuullinen aika odottaa yhteydenottoa? Päivä? Pari? Viikko? Kuukausi? Vuosi? Tästä olisi hyvä keskustella, jos toinen on sellainen, että tarvitsee hetken rauhoittumiseen. Koska muuten se todellakin on vain vallakäyttöä, eikä mitään muuta "meillä keskustellaan silloin kun minä tahdon" ja jätetään toinen hiljaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Todella rasittavaa touhua. Minustakin on ihan okei ottaa riidan päälle etäisyyttä jotta molemmat saa jäsennellä ajatuksiaan ja rauhoittua. Mutta edes jonkinlainen kommunikaatio ja kommentointi olisi reilua jotta tiedän missä mennään. Mutta mies ei suostu olemaan missään yhteydessä eikä häntä voi tietysti pakottaakaan. AP
Vierailija kirjoitti:
Jätä se. Lapsellista tuollaset mykkäkoulut.
Voisi jopa sanoa, että akkamaista käytöstä. Tämä ei suinkaan ole tyypillistä yleensä naisille.
Miten isosta asiasta riitelitte, jos miehen mykkäkoulua on kestänyt jo viikon?
Mulla olisi mennyt hermot jo päivän päästä.
Mykkäkoulu/mököttäminen on henkistä väkivaltaa, joten parempi jättää koko suhde tähän ja olla kiitollinen, että toisen luonne paljastui jo näin varhaisessa vaiheessa. Tuo käytös näet pahenee vaan ajan myötä
Mun faija oli tuollainen tajusin vasta aikuisena mitä henkistä väkivaltaa Hän harrasti ja valitettavasti on samanlainen edelleen.
🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃
Ei miehen hiljaisuus ole mitään henkistä väkivaltaa tässä tapauksessa. Hiljaisuus sinua kohtaan kertoo enemmän kuin tuhat sanoo. Miestä ei enää kiinnosta, joten jatka elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Mykkäkoulu/mököttäminen on henkistä väkivaltaa, joten parempi jättää koko suhde tähän ja olla kiitollinen, että toisen luonne paljastui jo näin varhaisessa vaiheessa. Tuo käytös näet pahenee vaan ajan myötä
Ei ole, vaan se on päinvastoin suojautumiskeino henkiseltä vakivallalta.
Vierailija kirjoitti:
Olemme asuneet yhdessä 7 vuotta joten ihan varhaisesta vaiheesta ei ole kyse. Ap
Vierailija kirjoitti:
Riidanaihe ei sinällään ollut iso vaan perus toisillemme jäkättämistä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riidanaihe ei sinällään ollut iso vaan perus toisillemme jäkättämistä. Ap
No jos se mies ei jaksa enää perusjäkättämistä. Mitta tuli hänellä täyteen.
Ja miksi ylipäätään parisuhteessa pitäisi olla yhtään perusjäkättämistä? Minä olen ollut mieheni kanssa myös 7 vuotta, eikä meillä jäkätetä koskaan.
Aiheutat riidan ja odotat että toinen osapuoli tulee ajelemaan sinulta anteeksi antoa?
Vietä kiva kesän loppu mökillä ja unohda mies.