Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimia kun mies ei suostu sopimaan riitaa vaan on päiviä hiljaa?

Vierailija
11.08.2025 |

Meille tuli miesystävän kanssa riitaa ja lähdin mökilleni ottamaan hieman etäisyyttä. Pyysin anteeksi omaa osaani riidasta ja olen yrittänyt soittaa miehelle. Mies ei vastaa mihinkään yhteydenottoihini mutta luki kyllä muutamat laittamani viestit. En aio ponnistella häntä viestein, mutta nyt alkaa kenkuttaa ettemme voi puhua asiasta ja sopia. Hiljaisuutta on jatkunut kohta viikon. 

Kommentit (202)

Vierailija
41/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheutat riidan ja odotat että toinen osapuoli tulee ajelemaan sinulta anteeksi antoa?

En suinkaan, vaan laitoin itse useamman päivän aikana hänelle viestejä joissa lyhyesti pahoittelin ja ilmaisin haluavani puhua kun hän haluaa ja on siihen valmis. Haluaisin puhua asiat läpi ja sopia,  en odota mitään ylitsevuotavia anteeksipyyntöjä mieheltä vaan aikuisten välistä keskustelua. Ap

Kysy mieheltä milloin hänelle sopii tavata ja keskustella riidasta. Älä nyt enää mitään viestejä lähettele, riitojen sopimiset pitää hoitaa kasvotusten. Jos ei vastaa sun viestiisi milloin keskustelu sopii niin sun tarvitsee ajaa kotiisi ja kohdata hänet tämän kysymyksen kanssa. Aja sitten vaikka takaisin mökille mutta ainakin tiedät milloin asiasta voitte keskustella. 

Vierailija
42/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsellista sanoa mykkäkoulua henkiseksi väkivallaksi, todella lapsellista.

Jos toinen ei tajua että ei kiinnosta toistuva tyhjän jauhaminen ja toinen on mieluummin omissa oloissa niin mikä siinä on niin vaikeaa olla vaan hiljaa.

Mykkäkoulu on parhaimmillaan taidetta, joka usein taipuu ajan kanssa jopa hauskuudeksi.

Hauskuudeksi? Taidat siis itse olla samanlainen kuin AP:n mies ? Toivon todella että mies on Ap:n ex iiihan kohta! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheutat riidan ja odotat että toinen osapuoli tulee ajelemaan sinulta anteeksi antoa?

En suinkaan, vaan laitoin itse useamman päivän aikana hänelle viestejä joissa lyhyesti pahoittelin ja ilmaisin haluavani puhua kun hän haluaa ja on siihen valmis. Haluaisin puhua asiat läpi ja sopia,  en odota mitään ylitsevuotavia anteeksipyyntöjä mieheltä vaan aikuisten välistä keskustelua. Ap

Siis pahoittelet ja haluat puhua, kun ensin lähdit möksöttämään?

Miksi et voi soittaa miehelle? Tai mennä miehen luokse? Miksi laittelet mitäänsanomattomia viestejä pyytämättä anteeksi ja sanomatta, että olit väärässä, et tarkoittanut, haluat hyvittää aiheuttamasi tuskan jne.

En keksi yhtäkään syytä, miksi miehen pitäisi vastata viestiin, että haluat puhua, kun et voi soittaa ja puhua.

Vierailija
44/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs  jos mieskin on mennyt toiselle mökille, ja saat sovinnoksi matkalaukkusi eteiseen?

Nykyaikaa tosiaan se että miehelläkin on mahdollisuus luiskata nalkuttava nainen joka aina tilanteen päätteeksi vaatii retoriikkaa korvaukseksi jopa itse aiheuttamasta tilanteesta.

Oletko sä koskaan ollut pitkässä ja toimivassa parisuhteessa?

Vierailija
45/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen pitäisi sopia riita? 

Teidän suhde on ohi, sinä loukkasit niin ilkeästi, että mitään mahdollisuutta sopimiselle ei enää ole. Ei miehen tarvitse vastata viesteihisi, hän on jo kuullut sinulta tarpeeksi. Käytännössä miehen mielestä olette eronneet, ei ole keskusteltavaa, olet jo sanonut kaiken.

Mies ei pidä mykkäkoulua, hän ei vain halua herättää kuollutta suhdetta eloon.

Vierailija
46/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs  jos mieskin on mennyt toiselle mökille, ja saat sovinnoksi matkalaukkusi eteiseen?

Nykyaikaa tosiaan se että miehelläkin on mahdollisuus luiskata nalkuttava nainen joka aina tilanteen päätteeksi vaatii retoriikkaa korvaukseksi jopa itse aiheuttamasta tilanteesta.

Oletko sä koskaan ollut pitkässä ja toimivassa parisuhteessa?

Niissä ei lähdetä mökille pitämään mykkäkoulua, kuten ap teki!

Vierailija
47/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et voi soittaa miehelle? Tai mennä miehen luokse? Miksi laittelet mitäänsanomattomia viestejä pyytämättä anteeksi ja sanomatta, että olit väärässä, et tarkoittanut, haluat hyvittää aiheuttamasi tuskan jne.

En keksi yhtäkään syytä, miksi miehen pitäisi vastata viestiin, että haluat puhua, kun et voi soittaa ja puhua.

Kirjoitin aiemmin miten yritin soittaa ja laitoin viestejä joissa kysyin milloin mies haluaisi soittaa ja keskustella. En saanut vastausta joten en alkanut pommittamaan. En varsinaisesti lähtenyt mökille möksöttämään vaan tulin tänne ihan suunnitellusti. Ap

Vierailija
48/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on kaunis käsitys siitä, että kaikki riidat ovat sovittavissa. Valitettavasti niin ei ole, vaan joskus tulee eteen se riita, joka katkaisee suhteen.

Miesystävälle riitti, hän ei halua riidellä samaa riitaa uudestaan ja uudestaan, joten ei tarvetta vastailla viesteihin. Hän on jo jatkamassa matkaansa eteenpäin.

Vierailija
49/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se suhde ollut siinä. Jos mies tuollainen ghostaa, niin hän ei todennäköisesti enää halua suhdetta jatkaa. Toki aikuismaisempaa olisi kertoa se. Jos taas mies vaan pitää mykkäkoulua, niin tuskinpa sinä enää haluat henkistä bäkivaltaa sisältävää suhdetta jatkaa. 

Eli sure ero, sure suhde. Sitten uutta elämää päin.

Siniä päin. Päin seiniä.

Lastenelokuvaa 1970-luvulta.

Vierailija
50/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän suhde on ohi, sinä loukkasit niin ilkeästi, että mitään mahdollisuutta sopimiselle ei enää ole. Ei miehen tarvitse vastata viesteihisi, hän on jo kuullut sinulta tarpeeksi. Käytännössä miehen mielestä olette eronneet, ei ole keskusteltavaa, olet jo sanonut kaiken.

Miehellä on tähän oikeus, mutta asumme yhdessä joten olisi reilua ilmoittaa että haluaa minun muuttavan pois jotta voin alkaa tekemään käytännönjärjestelyitä. Nyt minulla ei ole mitään tietoa miehen mielenmaisemasta tai ajatuksista. Jos mies ei halua keskustella niin eihän siinä mitään, mutta sanoisi sitten vaikka sen. Sen sijaan ettei sano yhtikäs mitään. Ap

Vierailija
51/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En keksi yhtäkään syytä, miksi miehen pitäisi vastata viestiin, et

Miten selkeästi haluat miehen sanovat sinulle, että olet menneisyyttä, suhde ei jatku?

Vierailija
52/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtapeliä. Mä olen valitettavasti joutunut useammankin miehen kanssa huomaamaan, että jos mä teen riidan jälkeen aloitteen sovintoon, miehet alkavat nakella niskojaan ja pelata pelejä. Ilmeisesti he kokevat tilanteen jotenkin nautinnollisena kun voivat olla niskan päällä ja pitää toista tulisilla hiilillä. 

Olen itse tosi nopeasti leppyvä, mutta joutunut päättämään että en voi ottaa riidan jälkeen ekana yhteyttä. Se ei ole ikinä miesten kanssa johtanut hyvään. Sen sijaan kun odottaa että he ottavat yhteyttä ja haluavat sopia, sopu syntyy paljon paremmin ja nopeammin. En pidä tästä ollenkaan mutta käytäntö on opettanut näin. 

Ehkä tämä toimii niin kauan kun ei asuta yhdessä.

Vierailija
53/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on tähän oikeus, mutta asumme yhdessä joten olisi reilua ilmoittaa että haluaa minun muuttavan pois jotta voin alkaa tekemään käytännönjärjestelyitä. Nyt minulla ei ole mitään tietoa miehen mielenmaisemasta tai ajatuksista. Jos mies ei halua keskustella niin eihän siinä mitään, mutta sanoisi sitten vaikka sen. Sen sijaan ettei sano yhtikäs mitään. Ap

Miksi sinulle pitäisi sanoa jotain? Tätä en ymmärrä. Riitelitte, loukkasit miestä, lähdit mökille ja nyt oletat, että mies on innoissaan mahdollisuudesta puhua sinulle. Eikö oikeasti mielessä käy palata sinne yhteiseen asuntoon selvittämään asiaa? Niin aikuiset tekisivät.

Vierailija
54/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla on kaunis käsitys siitä, että kaikki riidat ovat sovittavissa. Valitettavasti niin ei ole, vaan joskus tulee eteen se riita, joka katkaisee suhteen.

Miesystävälle riitti, hän ei halua riidellä samaa riitaa uudestaan ja uudestaan, joten ei tarvetta vastailla viesteihin. Hän on jo jatkamassa matkaansa eteenpäin.

Ja tästä ei voi APlle ilmoittaa syystä että...?

Itse ainakin kunnioitan toisen mielipidettä enkä tee oletuksia kysymättä.

Vierailija
55/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies vain kyllästyi jatkuvaan nalkuttamiseen.

Vierailija
56/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa sanottiin, että mies ei vastaa soittoihinkaan.

Ja siis miksi vain nainen on nyt vastuussa tilanteesta?

Vierailija
57/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, onneksi en ole parisuhteessa :D

En jaksaisi enää tuota miesten vallankäyttöä. Eri muodoissaan. Aina kokenut naisena, että mun pitäisi alistua. Tasa-arvo on hommasta kaukana.

Vierailija
58/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et voi palata yhteiseen asuntoon? Outoa, että huhuilet mökiltä, että meidän pitää puhua, vaikka voisit mennä kotiin ja pyytää anteeksi. Voihan olla, että lukot on vaihdettu?

Vierailija
59/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun faija oli tuollainen tajusin vasta aikuisena mitä henkistä väkivaltaa Hän harrasti ja valitettavasti on samanlainen edelleen.

🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃

Ootko kiinteistöalalla?

Vierailija
60/202 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos akka riidan päätteeksi lähtee mökillensä ja sieltä sitten soittelee ja viestittelee kun häntä huvittaa niin turha odottaa vastausta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi