Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin keväällä pari uutta kesämekkoa ja tajusin just etten ole käyttänyt kumpaakaan kertaakaan

Vierailija
11.08.2025 |

Ei mulla vaan ollutkaan mitään tekemistä tai menoa koko kesänä vaikka toisin keväällä kuvittelin ja toivoin. Muutenkin tuntuu että koko kesä meni ihan humpsis vaan ja nyt alkaa olla jo elokuu puolessa välissä. Kesäkuukausi joo, mutta on tässä jo se tietty syksyn tuntu kun illat pimenee jo ysin aikaan ja öisin / aikaisin aamusta on melko viileää.

Jotenkin alakuloinen olo vaikka sinällään tykkäänkin syksystä.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Ostin laukunkin toiseen mekkoon sopivaksi. Kenkiäkin katselin, mutta onneksi en ostanut, niitäkin on tullut ostettua jo aiempia kesiä silmällä pitäen. 

Niin ostin minäkin tuollaisen kivan kesäveskan ja sekin on vielä käyttämättä. Ja ostin ne uudet sandaalitkin. Kumpiakin on ennestäänkin vähintään riittävästi, mutta jotenkin sitä aina kuvittelee tarvitsevansa jotain uutta. Tai siis koko asun ja varuiksi ainakin kaksi..

Vierailija
22/43 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin kaksi ihanaa ralph laurenin pellavamekkoa keväällä ja on olleet kovassa käytössä. Alkukesä näytti vähän pahalta kun oli jäätävän kylmä eikä mekkokelit tuntunut alkavan ikinä mutta sitten tuli lämmin. Oikeastaan muita vaatteita ole ollutkaan päällä kuin mekkoja, treenivaatteiden lisäksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä ehtii. Onhan lämpimiä päiviä tulossa ja kivoja tapahtumia

Näin syyskesällä on jo ällön nihkeitä ne lämpimät päivät vaikka oli sitä nihkeän kosteaa säätä kesälläkin monta viikkoa kun kaikki vaatteet liimautuu kiinni ihoon. Siinä menee nätti mekkokin ihan hukkaan kun ei se liehu ilmavana eikä laskeudu nätisti vaan tarrautuu jollekin kierteelle.

Ja mitä kivaa kesätapahtumaa vielä muka on? Älä vaan sano että joku metrihelunan konsertti.

Vierailija
24/43 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin syyskesällä on jo ällön nihkeitä ne lämpimät päivät vaikka oli sitä nihkeän kosteaa säätä kesälläkin monta viikkoa kun kaikki vaatteet liimautuu kiinni ihoon. Siinä menee nätti mekkokin ihan hukkaan kun ei se liehu ilmavana eikä laskeudu nätisti vaan tarrautuu jollekin kierteelle.

Ja mitä kivaa kesätapahtumaa vielä muka on? Älä vaan sano että joku metrihelunan konsertti.

Joo oot ihan oikeassa parempi maata kotona pieruverkkareissa. 

Vierailija
25/43 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän kestää tulevat kesät, kunhan kokosi pysyy samana.

Vierailija
26/43 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin ensin vain otsikon, mutta taidatkin haikailla muka mennyttä kesää.

Nyt asennemuutosta: kesä jatkuu vielä!!

Vierailija
27/43 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Ostin laukunkin toiseen mekkoon sopivaksi. Kenkiäkin katselin, mutta onneksi en ostanut, niitäkin on tullut ostettua jo aiempia kesiä silmällä pitäen. 

Niin ostin minäkin tuollaisen kivan kesäveskan ja sekin on vielä käyttämättä. Ja ostin ne uudet sandaalitkin. Kumpiakin on ennestäänkin vähintään riittävästi, mutta jotenkin sitä aina kuvittelee tarvitsevansa jotain uutta. Tai siis koko asun ja varuiksi ainakin kaksi..

Nyt kun oikein katsoin tuonne kaappiin niin varmasti olisi uusi ja ihana mekko jokaiselle kesäviikonlopulle ja voisi vielä lauantaina pitää yhtä ja vaihtaa sunnuntaiksi toisen. Ehkä jopa perjantaillekin löytyisi oma. En viitsinyt ihan laskemaan alkaa mutta on noita kertynyt jo se parikymmentä ainakin. Jokaiseen asuun löytyisi myös sopivat asusteet ja muut tilpehöörit eli enää ei tarvitsisi kuin jotain menoa.

Vierailija
28/43 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä talvellakin pukeutua trendikkäästi.

Vierailija
29/43 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesämekon saa talviversioksi kun pukee paksummat sukkahousut, mahdollisesti paksumman trikoomekon alle kuin alushameen ja neuletakin tai jakun siihen päällimäiseksi. Minulla ovat juoksutrikoot maksimekon alla. Minä käytän sellaista beigeä viskoositrikoosta tehtyä hihatonta perusmekkoa mekkojen alla ja se lämmittää. Malli muistuttaa hihatonta toppia, jonka helmaa on jatkettu. Ostin kaksi sellaista alennuksesta ja lyhensin toisen polvimittaiselle mekolle sopivaksi.

Vierailija
30/43 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesämekon saa talviversioksi kun pukee paksummat sukkahousut, mahdollisesti paksumman trikoomekon alle kuin alushameen ja neuletakin tai jakun siihen päällimäiseksi. Minulla ovat juoksutrikoot maksimekon alla. Minä käytän sellaista beigeä viskoositrikoosta tehtyä hihatonta perusmekkoa mekkojen alla ja se lämmittää. Malli muistuttaa hihatonta toppia, jonka helmaa on jatkettu. Ostin kaksi sellaista alennuksesta ja lyhensin toisen polvimittaiselle mekolle sopivaksi.

Mä en kyllä millään voi pukea talvella kesämekkoa päälleni. Mun talvimekot on ihan erivärisiäkin kuin kesämekot ja materiaali paksumpaa. Lisäksi mun silmään ei vaan näytä hyvältä joku vaalea ohut kukkamekko talvitakin ja talvikenkien kanssa. 

Vierailija
31/43 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin ensin vain otsikon, mutta taidatkin haikailla muka mennyttä kesää.

Nyt asennemuutosta: kesä jatkuu vielä!!

Kesä jatkuu vielä ja niin jatkuu yksinäisyyskin eli edelleenkään ei ole mitään tekemistä eikä menemisiä mihin tarvitsisi mekkoa tai mitään muutakaan kivaa päällepantavaa. 

Vierailija
32/43 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos unohtaisit vinoilun ja vastaisit kysymykseen.

Vierailija
33/43 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasit että talvella olisi enemmän tekemistä ja sosiaalista elämää kuin kesällä?

Vierailija
34/43 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos unohtaisit vinoilun ja vastaisit kysymykseen.

Mitä väliä sillä on mitä tapahtumia vielä on kun mekkoja ei voi kumminkaan päälle pukea kun ne tarrautuu kosteassa säässä kierteelle. 

Vierailija
35/43 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Ostin ihanan mekon jolle ei kesäkuussa ollut vielä tarvetta, heinäkuu oli liian kuuma eikä käyty missään. 

Elo- ja syyskuussa aion tuota vihdoin käyttää, neuletakki vaan lisäksi jos tarvii 😊

Vierailija
36/43 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitte suuri kirjailija ku tuut taas sieltä isolta kirkolta tapaamismiehesi luo, niin sanopa sille, että tuo mun vaatteet mulle ja sassiin. Odotellu jo vuoden. On sielä pari kesämekkoaki.

Vierailija
37/43 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko sitä olla mitään kummempaa tekemistä kesämekkoja varten (juhlamekot tietysti erikseen). Minä pidän kesämekkoa vaikka kauppareissulla tai ihan vain kotona ollessa.

Sama täällä. Kauppareissulla kesämekkoja tänä kesänä käytetty ahkerasti.

Kuinka monta kertaa viikossa te kaupassa ramppaatte?

Vierailija
38/43 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan niitä käyttää ympäri vuoden. Viileällä säällä mekon kanssa voi pukea esim. neuletakin ja paksut sukkahousut.

Vierailija
39/43 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele että tuntuu että kesä meni hups vaan ohi jos ainoa tekeminen ulkona on ollut kaupassa käynti.

Niin no, ei tuolla yksinään oikein hirmuisesti ole tekemistä.  Aiempina kesinä olen käynyt yksinäni risteilylläkin ja tehnyt vaikka mitä muutakin, mutta minusta on tylsää mennä ja tehdä kaikki aina yksin.

Kaikkein huonoin vaihtoehto on jättää kesämenot menemättä.

Kuinka monen mielestä ne kesämenot on mahtavia kun jättää niistä pois kaverit / ystävät / puolison / perheen ja yhdessäolon? Kuinka moni "kesämenijä" jaksaisi nököttää yksinään ja mykkänä vaikkapa koko juhannuksen tai festariviikonlopun ja olisi edelleen sitä mieltä, että huonoin vaihtoehto olisi ollut jättää menemättä? Tai kuinka

Tuolla asenteella olet ensi kesänäkin yksin. Ei sinua kukaan kotoa tule hakemaan.

Vierailija
40/43 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko sitä olla mitään kummempaa tekemistä kesämekkoja varten (juhlamekot tietysti erikseen). Minä pidän kesämekkoa vaikka kauppareissulla tai ihan vain kotona ollessa.

Sama täällä. Kauppareissulla kesämekkoja tänä kesänä käytetty ahkerasti.

Kuinka monta kertaa viikossa te kaupassa ramppaatte?

Kaupassa voi ihan hyvin käydä vaikka joka päivä. On sitten syy vaikka pukeutua siihen kesämekkoon.

Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi