Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on korkeakoulututkinto ja olen menossa kauppaan hyllyttämään

Vierailija
11.08.2025 |

9 euron päiväpalkalla. Mitä ajatuksia tämä herättää?

Kommentit (247)

Vierailija
61/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietävätköhän nämä tradenomitutkinnon haukkujat laisinkaan mitä tutkinto pitää sisällään?

Oikein hyvin tiedän, siksi on varaa vähän kyseenalaistaa koko tutkintoa.

Vierailija
62/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet harvinaisen kauaskatseinen palstalaiseksi. Kaikki hyöty ei aina tule välittömästi eikä ole pelkästään rahallista, ja olet ymmärtänyt sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mielestäsi AMK tutkinto korkeakoulututkinto? Jos kyseessä on joku tradenomi tutkinto niin ei yllätä.

Oletko ollut tuollainen syntymästäsi lähtien vai jouduitko onnettomuuteen?

Se on ite saanut just ja just peruskoulun suoritettua eikä ole päässyt jatkoon mihnkään!

Vierailija
64/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä hyödyt tuosta? Kuinka tuo auttaa sinua saamaan alasi työn?

Hyöty on 180 euroa kuukaudessa.

Ap

Hyöty on myös päivä- /viikkorytmissä, mielenterveydessä ja mahdollisesti tulevaisuuden CV:n täyttönä. Hyllyttäjän homma voittaa aina mennen tullen pitkät työttömyysjaksot CV:ssä.

Vierailija
65/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina parempi olla jossain työssä tai työkokeilussa tai vastaavassa kuin työttömänä. Osoittaa altiivisuutta ja auttaa usein työllistymään. Kokemusta on!

Vierailija
66/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni muukin tradenomi hyllyttää töissä. Tradenomeja on todella paljon myyjinä. 

Mä en ole tradenomi ja myyjät saa palkkaa.

Ap

Hyllyttäjän hommien jälkeen saatat saada sen myyjän paikan + palkan. Vaikka sekään ei ole sinun alaasi, niin taas jälleen kerran se on elämässä eteenpäin, mikäli nykyinen tutkinto on osoittautunut töiden kannalta hedelmättömäksi.

Vierailija
67/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä, että sulla on elämässäsi joku muukin ongelma kuin työttömyys tai sitten olet ollut työtön todella pitkään. 

Ongelma on se, että mulla ei ole riittävästi alan työkokemusta. Ja sitä ei saa hankittua, jos ei pääse koulutusta vastaaviin töihin. Olen valmistunut 2020 ja ollut työttömänä vuoden.

Ap

Kyllä kaikesta rehellisestä työstä saa kokemusta ja se voi auttaa sinua tulevaisuudessa saamaan enemmän alaasi soveltuvan työpaikan, jos niitä yleensä tulee.

Vierailija
68/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietävätköhän nämä tradenomitutkinnon haukkujat laisinkaan mitä tutkinto pitää sisällään?

Oikein hyvin tiedän, siksi on varaa vähän kyseenalaistaa koko tutkintoa.

ja että siinä on joku viis suuntausta mistä voi valita, kaikki tradenomit ei oo siis samanlaisia

Vierailija
69/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet harvinaisen kauaskatseinen palstalaiseksi. Kaikki hyöty ei aina tule välittömästi eikä ole pelkästään rahallista, ja olet ymmärtänyt sen.

Siis mitä hemmettiä 😂 noi hommat oppii parissa viikossa ja sitten ne on nähty, sen jälkeen siellä ollaan vaan tienaamassa. Etkö ole ikinä ollut töissä? Kauppias saa samat hengelliset hyödyt ja tienaa ne miljoonat. 😂 Vaikka oikeasti aspa hommat on aika henkisesti raskaita, mielenterveysongelman tosta saa. Hyllytys käy aika nopeasti tylsäksi, sama kun tuijottaisit seiniä.

Vierailija
70/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa työpäivää! Terveisin merkonomi vm 87    5500€/kk

Vierailija
71/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV on pelkkää huijausta, ihan niinkuin olisin uhraamassa koko elämäni siihen, että yksi paperinpala näyttää hyvälle! Rekrytoija lukekoon jotain muuta mikä miellyttää silmää. Samat hyödyt saa palkkatyöstä kun työkokeilusta, ei ole mitään syytä tehdä ilmaiseksi työtä. Varsinkin kun se on tasoa johon voisi gorillan kouluttaa.

Vierailija
72/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa, että et ansaitse tällaista. Korkeakouluun (riippuen alasta, mutta yleisesti ottaen), ei ole mitenkään itsestäänselvyys päästä ja on joskus hyvinkin hankalaa. Paikkoja opiskelemaan on niin vähän ja uskon, että olet tehnyt kaikkesi koulumenestyksesi vuoksi. Minua suututtaa syvästi miten huono meidän työllisyystilanne tietyille aloille on. On vaikka mitä suunnitelmia tulevaisuudelle, mutta sitten voi käydä näinkin. Ei kuitenkaan kannata menettää toivoaan. Voimia sulle <3

Vierailija
73/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä hyödyt tuosta? Kuinka tuo auttaa sinua saamaan alasi työn?

Hyöty on 180 euroa kuukaudessa.

Ap

Hyöty on myös päivä- /viikkorytmissä, mielenterveydessä ja mahdollisesti tulevaisuuden CV:n täyttönä. Hyllyttäjän homma voittaa aina mennen tullen pitkät työttömyysjaksot CV:ssä.

Miten se mielenterveys hyllyttäessä paranee? Sen sijaan fyysinen terveys saattaa mennä. 

Vierailija
74/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain on hyvä aloittaa. Eli minussa vain positiivisiä ajatuksia herättää. 

Vierailija
75/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa jaa, mä keräsin ja lajittelin mansikoita, ja sen jälkeen siirryin töihin herukkatilalle. Syyskuun pidän lomaa ja lokakuussa teen sijaisuuksia S-marketeissa. Kaikkea mahdollista kunnes saan oman alan töitä. T. yliopisto käyty ja lopputyö tehty 😀

Vierailija
76/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain on hyvä aloittaa. Eli minussa vain positiivisiä ajatuksia herättää. 

Aloittaa?

Vierailija
77/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mielestäsi AMK tutkinto korkeakoulututkinto? Jos kyseessä on joku tradenomi tutkinto niin ei yllätä.

AMK on lyhenne sanasta ammattikorkeakoulu, joten kyllä. En ole tradenomi.

Ap

mutta eikö tunnu alentavalta mennä tolla palkalla noilla todistuksilla?

Vierailija
78/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä töitä joka tapauksessa ja katsoa koko ajan parempaa. Minäkin suoritin korkeakoulututkinnon, tein hanttihommia seitsemän vuotta, pesulassa, satamassa, kirjastossa. Sitten osui sopiva kurssi ja lopulta olin Nokian pääkonttorissa. 

Olen myös ollut haastattelemassa työnhakijoita. Jos maisteri on ollut kaksi vuotta Hesessä töissä ja toinen kaksi vuotta työttömänä, niin heseläinen palkataan ilman muuta.

Vierailija
79/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin otsikosta, että kyseessä korkeasaari. Miksi tyydyt tilanteeseen? Miksi et mene yliopistolle opiskelemaan?

Vierailija
80/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea. Itsekin olen hakenut, en ole päässyt. T. Korkeakoulutettu

Tämä on työkokeilu, johon ei tarvinnut varsinaisesti hakea.

Ap

Oliko ajatus kouluttautua hyllyttäjäksi? Oikea koulutus tehtävään taitaa olla ammattikoulumerkonomi suuntautumisvalintana asiakaspalvelu.

Ajatus oli saada 180 euroa toimeentulotuen päälle.

Ap

Saat vähän lisää rahaa, pidät pääsi kunnossa, ja olet varteenotettavampi työnantajille. Kyllä se kannattaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi