Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on korkeakoulututkinto ja olen menossa kauppaan hyllyttämään

Vierailija
11.08.2025 |

9 euron päiväpalkalla. Mitä ajatuksia tämä herättää?

Kommentit (247)

Vierailija
81/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä, että sulla on elämässäsi joku muukin ongelma kuin työttömyys tai sitten olet ollut työtön todella pitkään. 

Ongelma on se, että mulla ei ole riittävästi alan työkokemusta. Ja sitä ei saa hankittua, jos ei pääse koulutusta vastaaviin töihin. Olen valmistunut 2020 ja ollut työttömänä vuoden.

Ap

Aha. Et sinä tuon takia työkokeilussa ole. Sitä paitsihan sinulla tuolla kaavalla on jo neljä vuotta työkokeilua. Jotain jätät kertomatta. 

Vierailija
82/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä hyödyt tuosta? Kuinka tuo auttaa sinua saamaan alasi työn?

Joutenko pitäisi olla niin kauan kun oman alan töitä saa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helv...

Viet datanomeilta työt! Ettäs kehtaat!

Vierailija
84/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä, että sulla on elämässäsi joku muukin ongelma kuin työttömyys tai sitten olet ollut työtön todella pitkään. 

Ongelma todennäköisesti se että kukaan ei ole palkannut töihin. Hyvin yleinen ainoa ongelma työttömillä tänä päivänä Suomessa. Olis helposti ratkaistavissa jos haluttaisiin (työllistää, auttaa, uudelleenkouluttaa, helpottaa yrittämisen aloittamista jne).

Vierailija
85/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole korkeakoulututkintoa ja istun kotona alusvaatteissa koneella +100e/h "palkalla".

Vierailija
86/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tehdä töitä joka tapauksessa ja katsoa koko ajan parempaa. Minäkin suoritin korkeakoulututkinnon, tein hanttihommia seitsemän vuotta, pesulassa, satamassa, kirjastossa. Sitten osui sopiva kurssi ja lopulta olin Nokian pääkonttorissa. 

Olen myös ollut haastattelemassa työnhakijoita. Jos maisteri on ollut kaksi vuotta Hesessä töissä ja toinen kaksi vuotta työttömänä, niin heseläinen palkataan ilman muuta.

Miksi näinpäin? Luulisi että se jatkuvasti töissä ollut on jo valmiiksi uupunut, kettuuntunut ja negatiivinen, odottaa vain palkkapäivää ja vuosilomaa. Kun taas pitkään työttömänä ollut olisi levännyt ja erittäin motivoitunut, joutenoloon kyllästynyt, työntekijä, valmiina joustamaan ja tekemään enemmän. Näin ainakin omalla kohdallani on aina ollut. Olen ihan pitelemätön kun saan töitä pitkän tauon jälkeen. Vaikka en koskaan jouten kotona olekaan. Kun vaihdoin työstä toiseen ilman päivänkään väliä, olin uupunut valmiiksi ja kun joulukuussa aloitin, ketutti kun ei ollut talvilomaa eikä kesälomaa ollenkaan.

Vierailija
87/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on korkeakoulututkinto ja voisin hyvin osa-aikaisesti hyllyttää, mutta en 9 eurolla.

Vierailija
88/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tehdä töitä joka tapauksessa ja katsoa koko ajan parempaa. Minäkin suoritin korkeakoulututkinnon, tein hanttihommia seitsemän vuotta, pesulassa, satamassa, kirjastossa. Sitten osui sopiva kurssi ja lopulta olin Nokian pääkonttorissa. 

Olen myös ollut haastattelemassa työnhakijoita. Jos maisteri on ollut kaksi vuotta Hesessä töissä ja toinen kaksi vuotta työttömänä, niin heseläinen palkataan ilman muuta.

Tämä on täyttä roskaa. Ei ketään kiinnosta työhistoria, jos se ei liity haettavaan työhön. Töitä saa jos haastattelija pitää sinusta ja ehkä osaat jotain töihin liittyvää. Nämä "kannattaa jakaa lehtiä nuoresta pitäen" -jutut ovat vain tarinoita joita työttömät ja kouluttautumattomat toistelevat keskenään.

Vierailija
89/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on täyttä roskaa. Ei ketään kiinnosta työhistoria, jos se ei liity haettavaan työhön. Töitä saa jos haastattelija pitää sinusta ja ehkä osaat jotain töihin liittyvää. Nämä "kannattaa jakaa lehtiä nuoresta pitäen" -jutut ovat vain tarinoita joita työttömät ja kouluttautumattomat toistelevat keskenään.

Jos on tehnyt töitä, on todennäköisesti ihminen joka pystyy tekemään töitä. Heräämään kellonsoittoon, tulemaan työpaikalle, tekemään määrättyjä tehtäviä työpäivän ajan. Hyvä alku. Niin yksinkertaista se on. 

Vierailija
90/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näinpäin? Luulisi että se jatkuvasti töissä ollut on jo valmiiksi uupunut, kettuuntunut ja negatiivinen, odottaa vain palkkapäivää ja vuosilomaa. Kun taas pitkään työttömänä ollut olisi levännyt ja erittäin motivoitunut, joutenoloon kyllästynyt, työntekijä, valmiina joustamaan ja tekemään enemmän. Näin ainakin omalla kohdallani on aina ollut. Olen ihan pitelemätön kun saan töitä pitkän tauon jälkeen. Vaikka en koskaan jouten kotona

Hyvä teoria, mutta eihän se niin mene. 

Vierailija
91/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on tehnyt töitä, on todennäköisesti ihminen joka pyst

Jokainen osaa herätä kellonsoittoon. 

Osa istuu kahvitauolla yli 30 miinuttia eli 15 minuuttia yli lakisääteisen kahvitauon. 

Vierailija
92/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvä koulutus ja hyvä kielitaito. Olen tällä hetkellä ulkomailla töissä suuressa kansainvälisessä firmassa  esihenkilö tehtävissä. Päivääkään en ole ollut työttömänä. (Nykyisessä työpaikassanikin olen ollut töissä jo n.5 vuotta)

N.30+

Vierailija
93/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on tehnyt töitä, on todennäköisesti ihminen joka pyst

Jos on suorittanut korkeakoulututkinnon, niin kykenee heräämään aamulla. Ei sen osoittamiseksi tarvitse täyttää cv:tä jollain lattianlakaisulla.

Vierailija
94/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jokaisen pitäisi olla ruokakaupassa töissä jonkin aikaa. Kummasti saisi perspektiiviä ihmisiin ja miten käyttäytyvät. Vaikka se tuntuisi kuinka "lattialla" olemiselta, kuten joskus joku yritysjohtaja sanoi johonkin asiaan liittyen .

Vierailija
95/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miltä alalta korkeakoulututkintosi on?

Vierailija
96/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on korkealoulututkinto (ammattikorkeasta) sekä myös ylempi korkeakoulututkinto. Olen opiskeluaikanani hyllyttänyt kaupassa ja muistan sen mukavana työnä.

Juuri yhtenä aamuna menin aikaisin kauppaan kun se aukesi- siellä oli täysihyölytystohina päällä ja hyvä tuoreen leivän tuoksu sekä hiljaiset käytävät kun kovin montaa muuta asiakasta ei vielä ollut. Tuo kauppareissu herätti lämpimiä muistoja niistä hyllytystöistä.

Vierailija
97/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mielestäsi AMK tutkinto korkeakoulututkinto? Jos kyseessä on joku tradenomi tutkinto niin ei yllätä.

AMK on lyhenne sanasta ammattikorkeakoulu, joten kyllä. En ole tradenomi.

Ap

AMK on entinen opisto. AMK on kaukana akateemisista opinnoista. 

Vierailija
98/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulla on 2 maisterin tutkintoa yliopistolta, ja olen menossa Temun pakettia hakemaan moottoripyörällä ja ruokajakoon hakemaan ruokia, koska en tekisi mitään 9 e tuntipalkalla eikä töitä ole muutenkaan, sossukela maksaa kaiken elämiseni ja ruoka-apu. 

ainoa mikä masentaa on yksinäisyys ja toimettomuus. 

Valehtelet. Sen näkee jo kirjoituksesi kielioppivirheistä. 

Vierailija
99/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapauttaako työkokeilu ja 9 euron päiväpalkka siitä vankilasta, ettet voisi tehdä talkootöitä tai opiskella tai mikä kaikki onkaan kiellettyä työttämältä?

Vierailija
100/247 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mielestäsi AMK tutkinto korkeakoulututkinto? Jos kyseessä on joku tradenomi tutkinto niin ei yllätä.

Itse olen fil. maisteri, siis akateeminen. Ammattikorkeakoulun läpäisseet ovat vanhan koulumuotoisen opistotason perillisiä. Siis opistotason. Fakta, ei millään pahalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan