Mulla on korkeakoulututkinto ja olen menossa kauppaan hyllyttämään
9 euron päiväpalkalla. Mitä ajatuksia tämä herättää?
Kommentit (247)
Mitä ihmettä hyödyt tuosta? Kuinka tuo auttaa sinua saamaan alasi työn?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea. Itsekin olen hakenut, en ole päässyt. T. Korkeakoulutettu
Tämä on työkokeilu, johon ei tarvinnut varsinaisesti hakea.
Ap
Oliko ajatus kouluttautua hyllyttäjäksi? Oikea koulutus tehtävään taitaa olla ammattikoulumerkonomi suuntautumisvalintana asiakaspalvelu.
Ajatus oli saada 180 euroa toimeentulotuen päälle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten onnistuit saamaan tuon paikan? Olen ymmärtänyt että nuokin on ihan kiven takana.
Kysyin kaupasta. Ei kai työkokeilupaikat ole missään vaiheessa olleet kiven alla? Sekoitatkohan nyt palkkatukipaikkoihin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä hyödyt tuosta? Kuinka tuo auttaa sinua saamaan alasi työn?
Hyöty on 180 euroa kuukaudessa.
Ap
Olet löytänyt töitä ?, HIENOA, siitä se lähtee. Häpeätkö muiden ihmisten mielipiteitä / ihmettelyä ? Mitä on 'koulutusta vastaava työ' .... Kaikki tämä on ihmisen luomaa illuusiota, kuten on rahakin .... pääasia on että tulet itsesi kanssa toimeen, on katto pään päällä ja saat syödäksesi. Ystävät ovat bonusta !
Miksi et vaatinut oikeaa palkkatyötä? Työkokeilua suosittelisin vain, jos on päämääränä työkyvyttömyyseläke. Palkkatuki on myös työttömälle mahdollista tietyn ajan jälkeen. Siinä saa oikeaa palkkaa, ja työnantaja saa korvausta työllistämisestä. Oppisopimuskoulutus ja työvoimakoulutus on hyvä reitti työelämään myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minulla on 2 maisterin tutkintoa yliopistolta, ja olen menossa Temun pakettia hakemaan moottoripyörällä ja ruokajakoon hakemaan ruokia, koska en tekisi mitään 9 e tuntipalkalla eikä töitä ole muutenkaan, sossukela maksaa kaiken elämiseni ja ruoka-apu.
ainoa mikä masentaa on yksinäisyys ja toimettomuus.
Varaa maksella moottoripyörän vakuutukset samaan aikaan kun käy ruoka-avussa? Mielenkiintoinen yhtälö. On vissiin todella pieni pyörä?
Mulla on auto, mutta pistin seisontaan kun jäin työttömäksi. En käy ruoka-avussa ja kuljen fillarilla.
ET tajua että nykyään motskarin vakuutukset ei ole niin suuria. mulla on 2 motskaria, toisella ajan nyt ja on autokin. Motskarin ostin 1000 eurolla huutokaupoista, toisesta maksoi 3500 e. auto on 4000 arvoinen mutt
En tajua en, tallissa miehellä vain kuusi pyörää 😂
Mulla FL ja mitä teen? Osa-aikainen chat-moderaattori. Eipä ole löytynyt sitä "oikeata" duunia yli kahteen vuoteen. Että et oo ainoa.
MIetin, tai oikeasti täti sanoi, että oletko kysellyt kaupoista, vaikka hyllyttäjän paikka? Vastasin, et ole. Mietin sitä, ajattelin, että voishan sitä kysyä, vaikka prismasta.
Sitten alkoi korona ja se jäi. Huomasin kaupassa, asiakkaana, kuinka änkyröitä ihmisistä on tullut. Jopa naiset tappelevat keskenään jostain lihapaketista. Päätin, etten kysy/hae - kilahtaisin varmaan päivässä. (juu, maisterinpaperit on, joilla voi vaikka pyyhkiä hanuria ....).
....
Motskareista: mieli teki nuorena, ikää 18-19v. ostaa, äiti oisi antanut rahat. En ostanut. Parempi niin: mulla keskittymiskyvyn häiriö - oisin luultavasti tappanut itseni. ... Tuo nyt muistui mieleen youtuben motskarivideoista
Hyvän ratkaisun olet tehnyt. Tuo voi hyvin todennäköisesti työllistää sinut jatkossa samaan paikkaan kun hoidat hommasi hyvin.
Oikea asenne! Palkkatyö on sukulaisia varten ilman CV:tä ja ilmaistyö muiden maisterismukuloita varten! Nyt olet päässyt jyvälle asioista. Aurinkoista hyllytyspäivän jatkoa sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vaatinut oikeaa palkkatyötä? Työkokeilua suosittelisin vain, jos on päämääränä työkyvyttömyyseläke. Palkkatuki on myös työttömälle mahdollista tietyn ajan jälkeen. Siinä saa oikeaa palkkaa, ja työnantaja saa korvausta työllistämisestä. Oppisopimuskoulutus ja työvoimakoulutus on hyvä reitti työelämään myös.
Jos ei ole tarjolla palkkatyötä, niin ei siihen vaatimiset auta. Palkkatukirahat oli työllisyysalueelta loppu jo alkuvuodesta enkä tiedä mitä mun kannattaisi enää opiskella, kun kaksi tutkintoa jo löytyy. Hoitoalalle en sovellu.
Ap
Koita hakea Ruotsiin, Norjaan tai Tanskaan töihin. Niissä saa töitä aika helposti juuri nyt. Ja on parempi palkka kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
On kuitenkin työpaikka. Alku jollekin.
Upea alku suurelle nöyryytykselle, jota tulee varmasti ihan päivittäin kokemaan.
Moni muukin joutuu, kun potkulaki tulee voimaan tammikuussa ja sairaaloista irtisanotaan saikuttavat hoitajat.
Vierailija kirjoitti:
Koita hakea Ruotsiin, Norjaan tai Tanskaan töihin. Niissä saa töitä aika helposti juuri nyt. Ja on parempi palkka kuin Suomessa.
Jep ja sieltä ei makseta eläkemaksua Suomeen joten kohta ei Suomen 39,1 miljardin eläkkeitä pystytä maksamaan, mutta nyt eläkkeellä olevilta voi leikata eläkkeitä. 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mielestäsi AMK tutkinto korkeakoulututkinto? Jos kyseessä on joku tradenomi tutkinto niin ei yllätä.
Oletko ollut tuollainen syntymästäsi lähtien vai jouduitko onnettomuuteen?
Niin faktahan tuo on, ettei tradenomin tutkinto työllistä nykypäivänä kuin sihteerin töihin. Koulutustaso on Suomessa erittäin korkea ja lähes kaikkeen työhön vaaditaan nykyään tutkinto. Eri asia sitten on, että onko tämä järkevää. Järkevämpää olisi kouluttautua lähihoitajaksi, joissa työtä riittää.
Hullu. Suostut orjasysteemin ja valtion orjapoliitiikan ylläpitäjäksi.
Ehdoton kieltäytyminen 9€ päivän työharjoitteluista.
Jos ei ole palkanmaksuhalukkuutta ei ole työntekohalukkuutta.
"Irtisanomissuojan heikkeneminen on uhkana myös naisvaltaisilla JULKISILLA aloilla, kuten lähi- ja lastenhoitajilla."
Miten onnistuit saamaan tuon paikan? Olen ymmärtänyt että nuokin on ihan kiven takana.