Miksi koirien annetaan hyppiä päin?
Pelkään koiria ja en kestä, kun hyppivät täysillä päälle ja raapivat vaatteista. Miksi omistajat eivät pidä koiriaan aisoissa? Menee mihin tahansa koiralliseen kyläpaikkaan tai jos tuovat koiriaan lähelleni, niin joka koiran annetaan hyppiä ikuisuuksia päin ja raapia. Todella raivostuttavaa varsinkin koirapelkoisena.
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira on ihmisrakas ja haluaa pussata sinua. Se ei siis raavi vaatteista, vaan yrittää ylemmäs, kasvojasi kohti. Ellet olisi koirapelkoinen, kyykistyisit ja tervehtisit koiraa tai istuisit sohvalle tervehtimään, niin homma olisi sillä ohi. Painaisitte poskenne hetkeksi vastakkain. Nyt sinun tapauksessasi koiran omistajan pitäisi estää koiraa yrittämästä tervehtiä. Joillekin koirille tämä valitettavasti aiheuttaa väärinkäsityksen, että olet vaarallinen ja siitä voi seurata sitten haukkumista yms.
Kumman oikeudet tässä täytyisi huomioida, minun, joka ei pidä koirista, vai koiran? Minä en halua koiran pussaavan minua, enkä halua edes koskea koiraan, saati kyykistyä painamaan poskeani sen poskeen. Oksettava ajatuskin.
Mohammed sulle näin opetti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totean lyhyesti, ettei koirani lähesty ketään julkisella paikalla, ellei ihminen itse tule kädet ojossa vastaan läperrellen, kuten useimmiten käy.
Minun kotiini ei sitten taas tarvitse sellaisen henkilön tulla jonka mielestä tuo spanieli pitäisi teljetä häkkiin hänen vierailunsa ajaksi. Jos koirani ärsyttää, suosittelen vetämään johtopäätökset ja pysymään poissa. Minun kotiini ei tarvitse tulla arvostelemaan mitään mitä minä olen kotiini valinnut, jo kai tuon järkikin sanoo :D
Kannattaa ehkä mainita sitten että sinulla on koira asunnossa vapaana ennen kuin ihminen on sinne tulossa.
tottakai, jokaiselle vieraalle kerron, että asunnossa on koira. Ihmettelen mitä tekee ihminen joka tulee toistuvasti yllätetyksi asunnoissa koiran toimesta? Jehova?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira on ihmisrakas ja haluaa pussata sinua. Se ei siis raavi vaatteista, vaan yrittää ylemmäs, kasvojasi kohti. Ellet olisi koirapelkoinen, kyykistyisit ja tervehtisit koiraa tai istuisit sohvalle tervehtimään, niin homma olisi sillä ohi. Painaisitte poskenne hetkeksi vastakkain. Nyt sinun tapauksessasi koiran omistajan pitäisi estää koiraa yrittämästä tervehtiä. Joillekin koirille tämä valitettavasti aiheuttaa väärinkäsityksen, että olet vaarallinen ja siitä voi seurata sitten haukkumista yms.
Mee vit-tuun noine koirapusuines ja haleines. Oon yks, joka vihaa yli kaiken sinunlaista kusipäätä. Huudan aina pyörätiellä isoon ääneen, vie vit-tuun se rakkis!
tää ketju antaa kivasti perspektiiviä sille minkälaiset ihmiset palstalla notkuu. Vihaiset, katkerat, yksinäiset ihmiset, joiden yksinäisyyden syykin on melko selvä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen ihmisrakas ja haluan pussata naisia varsinkin ollessani humalassa. Jostain syystä tämä ei käy edes koiran omistaville naisille.
Vierailija kirjoitti:
Koiran ei pitäisi koskaan antaa nuolla ihmisen naamaa, varsinkaan suuta. Inhottaa, kun näkee, että koirien annetaan nuolla vauvankin naamaa ja jopa suuta. Koiran ei pidä antaa nuolla rikkoutunutta ihoa.
Onni olla osa perhettä jossa kellään ei neljännessäkään polvessa ole allergioita, astmaa, ihottumia, mielenterveysongelmia, autoimmuunisairauksia tai infektiokierteitä.
Kiitos koirat, kissat ja kanit <3
Ja olkaa hyvä te enemmän meidän verovaroillamme maksettuja terveydenhuollon palveluita tarvitsevat.
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilijänä turhauttavaa hidastaa vauhti olemattomaksi koiranulkoiluttajaa ohittaessa kun koira on niin pitkällä narulla ja omistaja ei seuraa ympäristöään yhtään, jolloin koira voi ihan hyvin hypätä halutessaan eteen. Ihmiset ovat itsekkäitä eivätkä ajattele miltä heidän toimintansa näyttäytyy muille ja mitä haittaa siitä voisi olla. Eräs keskellä pyörätietä seisova mies käski minua kiertämään hänet jalkakäytävän kautta, josta kyllä mahtuu ohi. Hän ei tietenkään tullut ajatelleeksi sitä, että ensinnäkin joudun hidastamaan tarpeettomasti vauhtiani ja jalkakäytävällä kulkevat säikähtävät kun yhtäkkiä pyöräilenkin jalkakäytävällä heitä kohti. Valtaosa ihmisistä nyt vaan on ajattelukyvyltään sitä tasoa, ettei heidän pitäisi antaa kulkea kadulla ilman omaishoitajaa.
Pyörässä pitää lain mukaan olla kello. 1 sadasta sitä osaa käyttää.
Minä en pyöräile mutta napsuttelen sauvoja yhteen luistellessani kun lähestyn ihmistä takaapäin. Koiraa tai ei. Ihan peruskohteliaisuutta varoittaa että tulen kovaa vauhtia kohti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee vit-tuun noine koirapusuines ja haleines. Oon yks, joka vihaa yli kaiken sinunlaista kusipäätä. Huudan aina pyörätiellä isoon ääneen, vie vit-tuun se rakkis!
tää ketju antaa kivasti perspektiiviä sille minkälaiset ihmiset palstalla notkuu. Vihaiset, katkerat, yksinäiset ihmiset, joiden yksinäisyyd
Mettään meni! Olen perheellinen, ystäviä sopivasti, katkeruudelle ei sijaa. Kaikesta huolimatta vihaan koiranomistajia, jotka luulevat, että vastaantulijaa kiinnostaa joku vi-tun koira. Ei se tämän kummempaa ole. Kissoja rakastan 🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiran ei pitäisi koskaan antaa nuolla ihmisen naamaa, varsinkaan suuta. Inhottaa, kun näkee, että koirien annetaan nuolla vauvankin naamaa ja jopa suuta. Koiran ei pidä antaa nuolla rikkoutunutta ihoa.
Onni olla osa perhettä jossa kellään ei neljännessäkään polvessa ole allergioita, astmaa, ihottumia, mielenterveysongelmia, autoimmuunisairauksia tai infektiokierteitä.
Ja olkaa hyvä te enemmän meidän verovaroillamme maksettuja terveydenhuollon palveluita tarvitsevat.
Onnea sinulle! Muista tuon kaiken onnesi keskellä, että muilla voi olla mainitsemiasi sairauksia. Törkeän ja itsekeskeisen sinusta tekee ihmiarvon alentava kommentti. Ja tämä siitä syystä, että kaikki nyt vaan ei pidä eläimistä. Tiedän, että sinä et niin paljon veroja maksa, että terveydenhoitokuluihin yltää, ei edes omiisi.
Minua allergisena ärsyttää sama. Sitten omistajat vaan sano että kyllä se siitä, voit vaan työntää koiran pois. No en halua työntää toisten koiria eikä ne edes pysy pois kun tulevat hyppimään heti uudestaan.
Vaikea uskoa, että kadulla päälle hyppivät koirat olisivat mikään iso ilmiö. Itselläni on todella innokas pentukoira, joka todellakin kotona hyppii herkästi aina innostuessaan, esim. leikkiessään, ruokaa odottaessaan, lenkille lähtöä odottaessaan jne. Sitä koulutetaan koko ajan pois tästä käytöksestä, mutta yleensä ehtii hypätä kerran ennen kieltämistä ja rauhassa odottamista. Ei tulisi mieleenkään päästää koiraa lenkillä lähestymään ketään vieraita ihmisiä, saati sitten hyppiä niiden päälle. Tarvittaessa väistetään hihna tiukalla ojan puolelle, jos joku ohittaa meidät liian läheltä. Jos meille tulee kotiin kylään, valitettavasti hyppivä koira on vastassa. Aina, kun tilanteet ovat ennakoitavissa, koira on joko koiraportin takana tai muuten hallinnassa, mutta tätä ärsyttävää käytöstä on silti ihan mahdoton 100% välttää. Kälyni vihaa ja pelkää koiria, ja olen pyrkinyt välttämään hänen tapaamistaan niin kauan, kun koiramme on pentumainen koheltaja, jolla ei vielä peruskäytöstavat ole aina mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisen hyppimisen pystyy kouluttamaan koiralta pois helposti jos vain omistajalta viitsimistä löytyy. Pikkukoirien hyppiminen ei tunnu miltään mutta Labradorinnoutajaa isompien koirien kyllä.
Monoa leuan alle niin kyllä se siitä oppii.
Tuo mono kuuluu sille omistajalle, joka antaa koiran hyppiä tuntemattomien päälle. Viatonhan se koira tuossa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkaa te vaan hyvä meidän verovaroillamme esim. ilmaisesta koulutuksesta sukupolvi toisensa jälkeen kun sikiätte
Vierailija kirjoitti:
Minähän en elukoiden kanssa rupea mihinkään poskihommiin. Eikä moni muukaan. koiranomistajien pitäisi srn verran älytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen ihmisrakas ja haluan pussata naisia varsinkin ollessani humalassa. Jostain syystä tämä ei käy edes koiran omistaville naisille.
Saman olen huomannut. Ei pysty edes tervehtimään kun jo saa käsilsukusta.
Vierailija kirjoitti:
Samaa havainnut. Loppunut kun aloin runttaamaan fifin maahan voimalla että huutaa kivusta. Loppui hypittäminen!
Et sitten osaa suutasi avata ja kieltää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea sinulle! Muista tuon kaiken onnesi keskellä, että muilla voi olla mainitsemiasi sairauksia. Törkeän ja itsekeskeisen sinusta tekee ihmiarvon alentava kommentti. Ja tämä siitä syystä, että kaikki nyt vaan ei pidä eläimistä. Tiedän, että sinä et niin paljon veroja maksa, et
Kun olen lääkäriperheestä ja itsekin lukutaitoinen, tiedän, että varhaislapsuuden mikrobikuormalla on aivan suora yhteys kaikkiin paitsi yhteen mainitsemistani sairauksista. Se taasen on noussut varsin selvästi esille esimerkiksi tässä keskusteluketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa, että kadulla päälle hyppivät koirat olisivat mikään iso ilmiö. Itselläni on todella innokas pentukoira, joka todellakin kotona hyppii herkästi aina innostuessaan, esim. leikkiessään, ruokaa odottaessaan, lenkille lähtöä odottaessaan jne. Sitä koulutetaan koko ajan pois tästä käytöksestä, mutta yleensä ehtii hypätä kerran ennen kieltämistä ja rauhassa odottamista. Ei tulisi mieleenkään päästää koiraa lenkillä lähestymään ketään vieraita ihmisiä, saati sitten hyppiä niiden päälle. Tarvittaessa väistetään hihna tiukalla ojan puolelle, jos joku ohittaa meidät liian läheltä. Jos meille tulee kotiin kylään, valitettavasti hyppivä koira on vastassa. Aina, kun tilanteet ovat ennakoitavissa, koira on joko koiraportin takana tai muuten hallinnassa, mutta tätä ärsyttävää käytöstä on silti ihan mahdoton 100% välttää. Kälyni vihaa ja pelkää koiria, ja olen pyrkinyt välttämään hänen tapaamistaan niin kauan, kun ko
Itsellä myös alle puolivuotias pentu, joka on varmasti monen mielestä lelumaisen suloinen. 80% vastaantulijoista aiheuttavat itse sen, että 2% kokee että heidän pitää käyttäytyä korostuneen vihamielisesti, heilutella jotain keppiä, kierrellä ojaa pitkin tai puskea raivokkaasti vastaan, ettei vastaantuleva koira vain osoittaisi ainakaan positiivista kiinnostusta heitä kohtaan.
Mutta edelleenkään en koe tuon 2% vuoksi tarpeelliseksi suhtautua torjuvasti noihin 80 prosenttiin jotka oma-aloitteisesti haluavat osallistua pentuni sosiaalistamiseen.
Sorry vaan koiravihaajat, olette häviävän pieni vähemmistö, ainakin täällä Vantaan-Espoon ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkaa te vaan hyvä meidän verovaroillamme esim. ilmaisesta koulutuksesta sukupolvi toisensa jälkeen kun sikiätte
Koulutukset on muutamassa vuodessa maksettu veroissa takaisin. Mutta hyvä yritys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harhainen uskomus, että lemmikin omistaminen estää kaikki nämä. Mitä sitten, jos koira nuolee haavaa ihmisen jalassa, ja siitä seuraa niin paha tulehdus, että ihminen menettää raajansa?
Kannattaa ehkä mainita sitten että sinulla on koira asunnossa vapaana ennen kuin ihminen on sinne tulossa.