Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihme valitusta ylisuurista eläkkeistä ja vaatimuksia eläkekatosta

Vierailija
11.08.2025 |

Ette valittajat varmaan ymmärrä, että nämä suuria eläkkeitä saavat ovat maksaneet työuransa aikana enemmän eläkemaksuja kuin moni duunari maksaa veroja. He ovat pitäneet eläkejärjestelmää pystyssä ja maksaneet aikanaan monen Pihtiputaan mummon ja sokean Reetan eläkkeet.

Ette varmasti myöskään tiedosta sitäkään, että maksavat tälläkin hetkellä korkean progression lisäksi lähes 6 prosenttiyksikön verran raippaveroa, joka sotii ihmisten tasavertaista kohtelua vastaan.

Kommentit (214)

Vierailija
1/214 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sä vitsin murjaisit. Suuret ikäluokateivät juuri itse ole eläkkeitään maksellut. Se jätettiin lasten lapsien huolehdittavaksi.

Vierailija
2/214 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sä vitsin murjaisit. Suuret ikäluokateivät juuri itse ole eläkkeitään maksellut. Se jätettiin lasten lapsien huolehdittavaksi.

Kyllä jo 1980 luvulla työntekijät maksoivat noin 5% palkastaan eläkemaksuja, kun nyt se on 7,15%, joten ihan reilusti on maksettu jo tuolloin. Työnantajat sensijaan maksoivat 'vain' noin 10%, kun nykyään maksu on noin 18%.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/214 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo raippavero on kyllä aivan posketon, normaalin progression tulisi kyllä riittää.

Vierailija
4/214 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhuuseläkkeellä on muitakin kuin suuria ikäluokkia, idiootti.

Vierailija
5/214 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja aika moni 1946-1955 syntyneistä on siirtynyt jo taivaalliseen laulukuoroon.

Vierailija
6/214 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin monimiljonääri tarvitsee eläkettä?

Eläke 30-60 tuhatta euroa vuodessa ja tileillä on miljoonia sekä osinkoja 10-100 tuhatta vuodessa.

Vierailija
7/214 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jo 1980 luvulla työntekijät maksoivat noin 5% palkastaan eläkemaksuja, kun nyt se on 7,15%, joten ihan reilusti on maksettu jo tuolloin. Työnantajat sensijaan maksoivat 'vain' noin 10%, kun nykyään maksu on noin 18%.

Maksoin 30 vuoden ajan lakisääteistä YEL-vakuutusmaksua joka on yli 20 % työtuloista. Repikää siitä. Enkä ole edes yrittäjä vaan taiteilija.

Vierailija
8/214 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Kuten kehitysvammaiset joita edustat palstalla.

Aika harva heistä elää vanhuuseläkkeen ikäiseksi ja muutenkin kommenttisi oli varsin asiaton.

Vierailija
9/214 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa sitten maksaa omat hoidot ja palvelut vanhuksena, minä en ala vapaaehtoisesti ja ilmaiseksi auttamaan edes omia perheenjäseniäni. 

Vierailija
10/214 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Well, äitini on syntynyt 1936. Valitettavasti hän elää vielä, saa pientä työeläkettä eläkettä ja maksaa siitä veroa.

Vierailija
11/214 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri nyt Suomessa kuolee eniten 1920- ja 1930-luvulla syntyneitä. Nuorimmat suurten ikäluokkien edustajat ovat seitsemänkymppisiä.

Vierailija
12/214 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun argumentit loppuu ja joutuu alakynteen, mennään henkilökohtaisuuksiin. Primitiivireaktio.

Vierailija
13/214 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti oikein kunnollinen sota olisi ainut joka korjaisi Suomen tilanteen. Heikot kaatuisivat vahvojen tieltä. Vahvat uudelleenrakentavat ja laittavat Suomen kuntoon.

Vierailija
14/214 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites ne eläkeyhtiöiden mirjardit, ovatko kadonneet jonnekin ?

Vierailija
15/214 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Well, äitini on syntynyt 1936. Valitettavasti hän elää vielä, saa pientä työeläkettä eläkettä ja maksaa siitä veroa.

Ei kovin pientä eläkettä saa, jos veroa joutuu maksamaan. 1.150 e/kk on vero pyöreä 0 ja 1.300 e/kk eläkkeestä menee huimat 4% veroa.

Vierailija
16/214 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites ne eläkeyhtiöiden mirjardit, ovatko kadonneet jonnekin ?

Niitä on nyt noin 270 miljardia ja kestävä taso olisi 400 - 500 miljardia, jotta tuotoilla pystyttäisi kattamaan vastuut, kun eläkkeitä maksavat ikäluokat pienenevät koko ajan. Viimeisen vuosikymmenen aikana eläkeyhtiöiden laskennallinen varallisuus on kasvanut kyllä kiitettävästi ja toivottavasti tuotot jatkossakin pysyvät korkealla. Eläkejärjestelmä pysyy kasassa niin kauan, kun eläkeyhtiöiden sijoitusten tuotot ovat merkittävästi suuremmat, kuin varoista ulos maksetut eläkkeet. Varoista joudutaan täydentämään maksettuja eläkkeitä, kun nykyisten työntekijöiden ja työnantajien eläkemaksut eivät riitä maksamaan kaikkia työeläkkeitä.

Vierailija
17/214 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin monimiljonääri tarvitsee eläkettä?

Eläke 30-60 tuhatta euroa vuodessa ja tileillä on miljoonia sekä osinkoja 10-100 tuhatta vuodessa.

Jenkeissä on matala verotus. Isotuloiset antaa siellä paljon rahaa hyväntekeväisyyteen, joka osin korvaa siellä puuttuvan verorahoilla kustannetun sosiaaliturvan. Esim. Elon Musk lahjoitti viime vuonna 5 miljardia hyväntekeväisyyteen.

Myös Euroopassa varakkaat ihmiset lahjoittavat vapaaehtoisesti. Edesmennyt ruotsalainen kirjailija Henning Mankell keräsi kirjoillaan satojen miljoonien omaisuuden, josta maksoi muhkeat verot ja sen jälkeen antoi suurimman osan hyväntekeväisyyteen. Hän oli myös hyvinvointivaltion vankkumaton kannattaja. Hän sanoi, että ilman hyvinvointivaltiota paljon lahjakkuutta jäisi käyttämättä, koska kaikilla ei olisi mahdollisuutta opiskella. 

Suomessa taas ylisuuria eläkkeitä nostavat itkevät, kun eläkekatto edes mainitaan. Hurstin perhe sentään yrittää pyörittää hyväntekeväisyyttä.

Vierailija
18/214 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun argumentit loppuu ja joutuu alakynteen, mennään henkilökohtaisuuksiin. Primitiivireaktio.

Tämä on todella kyllästyttävää. Lähes jokaiseen ketjuun ilmestyy näitä nimittelijöitä ja kiroilijoita, joiden viestien informaatioarvo on olematon.

Vierailija
19/214 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli se todellinen ero on 25 % ja 15 %, koska tuo kaikki raha tulee työnantajalta.

Vierailija
20/214 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti oikein kunnollinen sota olisi ainut joka korjaisi Suomen tilanteen. Heikot kaatuisivat vahvojen tieltä. Vahvat uudelleenrakentavat ja laittavat Suomen kuntoon.

Sodassa kaatuu yleensä nuoret ja keski-ikäiset miehet. Jäljelle jää pääasiassa vanhukset, lapset ja naiset. Sota on kyllä tehokas väestönvähennyskeino.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän