Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on aika työmuurahaisenkin höllätä ja myös tyhjentää sukanvarsi ajoissa. Muuten maksat oman ja heinäsirkkojenkin hoivan.

Vierailija
10.08.2025 |

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011418603.html

"Viimeisimpänä asiaan toi oman ehdotuksena Finanssiala ry:n toimitusjohtaja Arno AhosniemiTiedotteessa Ahosniemi ehdottaa, että jatkossa ikääntyneiden olisi maksettava hoivastaan nykyistä enemmän omista varoistaan."

Oman varallisuuden hyödyntämiseen täytyy kannustaa, sillä meillä on keskimäärin entistä varakkaammat ikääntyneet, vaikkei kaikilla toki merkittäviä varoja olekaan, Ahosniemi kirjoittaa.

Hän katsoo, ettei ole tarkoituksenmukaista, että suomalaiset ovat vauraimmillaan kuolinpäivänsä aamuna.

Itse olen päättänyt järjestää niin, että olen varaton kun hoivan tarve alkaa. Rukkaset putos, jo ajat sitten samasta syystä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, suunnitelmat on selkeät täälläkin.

Vierailija
2/7 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ettei ketään jätetä heitteille, vaan kaikille raha vaikka perustulo riittävänä. Ja heinäsirkatkin saavat vanhana suojan, kodin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varautunut ostamaan tarvittavat palvelut kotiin lähialueen suomalaiselta yrittäjältä, En ole lähdössä vanhainkotiin, enkä todellakaan aio käyttää säästöjäni ylikansallisten riistoformojen hoivamaksuihin. 

Vierailija
4/7 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan hyvissä ajoin pojalle kodin ja menen vuokralle sekä muutakin.

Vierailija
5/7 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen ettei ketään jätetä heitteille, vaan kaikille raha vaikka perustulo riittävänä. Ja heinäsirkatkin saavat vanhana suojan, kodin.

Kyllä, varattomille heinäsirkoille asiallinen pieni asunto ja perustulo harkinnan mukaan. Ketään ei saa jättää heitteille. Eivät kuitenkaan mitään eläkkeitä tarvitse, jos eivät ole koskaan töitäkään tehneet.

Vierailija
6/7 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kotona niin kauan kun pystyy mutta hoivakoti on en rahaa Anna, saa riittää eläke.

Vierailija
7/7 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varattomille heinäsirkoille löytyy ilmaiset kämpät maaseudulta, jossa asuminen ei maksa mitään. metsästä saa marjat ja riistat ja omilta viljelyksiltä potut, lantut, porkkanat, omenat ja viinimarjat.