Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jääkö sinulla rahaa säästöön?

Vierailija
10.08.2025 |

Erityisesti pienituloisilla esim työttömänä?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 800€/kk jää säästöön.

Vierailija
2/40 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000€/kk jää säästöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää, koska kaksi on hankkeessa.

Vierailija
4/40 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää välillä, mutta aina jossain vaiheessa joudun käyttämään säästetyt rahat esim. sähkölaskun maksamiseen tai ruuan ostamiseen. Minulla on provisiopalkka, joten en saa joka kuukausi samaa rahamäärää.

Vierailija
5/40 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset 40 vuotta säästin, nyt elän ja nautin.

Vierailija
6/40 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen jo niin vanha, ettei tarvitse säästää. Elelen työmarkkinatuella niin, ettei myöskään säästöihin tarvitse juurikaan kajota. Ainoastaan talven matkan ostan säästöistäni.

Vierailija
7/40 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää. Toki perheessä kaksi työssä käyvää aikuista. Jos tilanne muuttuisi ja toinen jäisi työttömäksi, niin tekisi tiukkaa.

Vierailija
8/40 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää. Mutta joskus ne säästöt menee esimerkiksi jäätelöön tai irtokarkkeihin.

Joskus sain säästettyä useamman kuukauden mutta ostin lopulta niillä 5 tölkkiä energiajuomaa.

Vierailija
9/40 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoisesti laitan 500 euroa joka kuukausi rahastoon ja säästötilille, mutta jää multa enemmän lojumaan joka palkasta käyttötilille. En ole pienituloinen, tosin. 

Vierailija
10/40 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3000€/kk indeksirahastoihin, etf:iin, osakkeisiin ja korkorahastoihin. Loput wiinaan.

Vierailija
11/40 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt 4 vuodessa noin 4000 euroa työttömyysrahoja työttömänä. Olen tehnyt pimeitä hommiakin ja niistä jäänyt joku 11000 euroa säästöön. Olen käynyt yhdellä hevostalleilla töissä monta kertaa ja tienannut sieltä 8000 euroa mut olen tuhlannutkin rahaa.

Vierailija
12/40 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 000e jo osakkeissa ja rahastoissa. Summa on kasvanut 50 % viimeisen 3 vuoden aikana.

Vierailija
13/40 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen duunaritöissä ja velaton omistusasunto. 2200€/kk nettopalkasta jää reilu tonni kuukaudessa säästöön. Olen nuuka poikamies joka sijoittaa rahat 😅

M38

Vierailija
14/40 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää, vaikka olen matalapalkka-alalla ja minulla on kotona alaikäinen huollettava. Syömme kuitenkin ravitsemuksellisesti hyvin, vaatteet päivitämme säännöllisesti tarpeen mukaan ja mistään emme sinänsä kärsi puutetta. Joka kuukausi säästän rahastoon tietyn summan ja jos käyttötilille on jäänyt kuun lopussa vielä sopivasti rahaa, niin siirrän siitä aina muutaman kympin ns. puskuritilille yllättäviä äkillisiä menoja varten.

Tämä on tietoista talouden hoitoa ja olen päättänyt jo ajat sitten, etten ostele yleisesti huvin vuoksi mitään, mille ei todellisesti ole tarvetta. Siinä olen pysynyt. Kotona on jo tietenkin kaikki huonekalut ja sisustukselliset asiat, mitään turhaa sälää en halua. Tällä talouden pidolla olen pystynyt aina välillä tarjoamaan meille lapseni kanssa ravintolaruokailuja, hotelliöitä palveluineen, lomareissuja yms., kun pidän muun arjen talouden hoidon raameissa.

Vierailija
15/40 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jää mitään. 

Vierailija
16/40 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään jää. Erosin pari vuotta sitten ja en silloin ehkä ihan ymmärtänyt kuinka kalliiksi vaimon ylläpito tuli. Jo pelkkä vesilaskukin pieneni merkittävästi, saati sitten raha mikä meni vaatteisiin ja ruokakauppaan. 

Vierailija
17/40 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tonnia (+/-) jää kuussa säästötilille. 23 vuotta olen nyt säästänyt eli sinne on kertynyt yli 500 000 nyt. Kun täytän 45, jään eläkkeelle.

Vierailija
18/40 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain työsuhteen päättyessä puolen vuoden palkan erokorvauksena. Koska olen kuitenkin alkanut heti elämään säästeliäämmin niin laskin että niistä rahoista tulee olemaan vielä noin 10000€ jäljellä siinä vaiheessa kun siirryn ansiosidonnaiselle. 

Vierailija
19/40 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään jää. Erosin pari vuotta sitten ja en silloin ehkä ihan ymmärtänyt kuinka kalliiksi vaimon ylläpito tuli. Jo pelkkä vesilaskukin pieneni merkittävästi, saati sitten raha mikä meni vaatteisiin ja ruokakauppaan. 

Vaimot on kalliita pitää. Hyvän ratkaisun teit.

Vierailija
20/40 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaisella jäi, mutta nyt työmarkkinatuella ei jää mitään. Säästöihinkään ei tarvitse kajota, paitsi siirtää ne pois pankista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi