Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksi vierasta käytti tunnin sisällä lähes kokonaisen vessapaperi rullan!

Vierailija
10.08.2025 |

Siis millä tavalla ihmiset oikein käyttävät wc-paperia!!??

Minun kotona kävi kaksi vierasta tunnin ajan. Kun tultiin mun luokse, menin ekana vessaan ja siellä huomasin, että wc-paperi on melkein loppu ja vaihdoin uuden rullan. Kävin heti Pas*kalla. Vieraista toinen kävi sen tunnin aikana kerran vessassa, toinen kahdesti. Kun he olivat lähteneet, huomasin, että rullasta oli jäljellä joku viidesosa. normaalisti omassa käytössä yksi rulla kestää ehkä pari päivää, riippuen kuinka usein käyn Pas*kalla.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee selvää säästöä, kun käy kaverin luona paskalla. Ehkä arkki tai kaksi vielä kotiin viemisiksi.

Vierailija
62/84 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on IBS ja suolen toiminta vaihtelee: välillä on kovempaa tavaraa ja välillä löysää. Tarvitsen silloin useamman pyyhkimiskerran. Vessapapereissa on eroja: rullassa olevan paperin määrä vaihtelee merkeittäin paljon! Harmittaa kun Lidl poisti valikoimistaan testivoittaja Floralys sinisen. Oli paras ja riittoisin paperi.

Et tarvitse. Voit bideesuihkulla suihkuttaa perseen puhtaaksi kovien ja pehmeiden välissä. Paperia käytetään vain kuivaamiseen

En ole tuo, jolle vastasit, mutta kertaanpahan silti.

Jos on ulkoisia pukamia, bidee ei puhdista, ellei hankaa samalla sormin. Siksi on käytetttävä ensin paperia,sitten vettä.

Olen huomannut,että jos syön perunaa,vihanneksia ja kasviksia, kakka on liisterimäistä savea,jota tulee koko ajan lis

Käytän bideetä aina kun sellainen löytyy. Onneksi kotona on. Kuitenkin joudun sen jälkeenkin pyyhkimään ja kuivaamaan hyvin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos on ulkoisia pukamia, bidee ei puhdista, ellei hankaa samalla sormin. Siksi on käytetttävä ensin paperia,sitten vettä."

Käytätkö samaa logiikkaa muutenkin peseytymiseen? Jos on oikein likainen niin suihkussa käynti ei riitä vaan pitää pyyhkiä itsensä paperilla puhtaaksi.

Vierailija
64/84 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että niillä oli ripulia. Kun noin usein piti käydä. Silloin paperia kuluu enemmän. Toinen mahdollinen syy on kuukautiset, varsinkin jos käyttää siteitä. 

Vierailija
65/84 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vielä yksi syy: jos ostat halpaa ohutta vessapaperia, niinkuin todennäköisesti teet kun vahtaat sen kulumista noin tarkkaan, niin sitä pitää käyttää metrikaupalla että saa hanurin kuivaksi. 

Vierailija
66/84 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vahvaa, hyvälaatuista wc-paperia niin kulutus vähenee.

Vierailija
67/84 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin kerran jotain tarjous vessapaperia ja ne meni nopeesti : rullassa oli vaan muutamia paloja ohutta paperia.

Vierailija
68/84 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt joskus kyläpaikassa, missä vessapaperia suunnilleen säännöstellään. Jos paperi loppuu, sitä ei löydy koko kämpästä, sillä rullan piti kestää viikko.

Jos jostain en säästä, niin siitä. Ei se niin kallista ole. Vien kylään vaikka itse lisää paperia.

Vierailija
69/84 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläisellä vessapaperilla ei olisi noin iso kulutus. Sehän on kuin hiekkapaperia.

Vierailija
70/84 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos menee päivittäin 1-2 rullaa? Tai aina paskahädällä 1-2 rullaa päivittäin. Täysin normaalia jollekkin, whatevs 

Vierailija
71/84 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistui tuosta mieleen: maalla, pappavainaa kuunteli radion uutiset, ei 'virkkanut' mitään, otti Maaseudun Tulevaisuuden kainaloon ... ja lähti (ulko-) huussiin... :)

Sen verran seurasin, ettei kait vaan ole mikään isompi (hengen-) hätä? .... Tuli takaisin, ilman MT:tä! :)

Mitä ihmeellistä tässä on? Ennen oli ihan tavallista, että ulkohuuseissa oli sanomalehteä paperiksi. Sormeenko pitäisi pyyhkiä?

Vierailija
72/84 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme tuhlausta ja sitte ulistaan että rahat eivät riitä (tarkotan niitä vieraita)! Meillä aikoinaan isä vähensi viikkorahoista jos käytti liikaa vessapaperia. Ja mummolan ulkohuussissa oli vain sanomalehtiä. On nää nykyajan ihmiset kyllä ihmeellisiä.

Mitä?! Eikö teillä oltu ulkohuussissa yhtään edistyksellisiä ja käytetty koukussa roikkuvia paperiarkkeja, joista toinen puoli oli sileä ja toinen karhea kuin hiekkapaperi?

Antoiko teillä isä rahaa vastaan rullasta paperinpalasia? Kulki varmaan rulla taskussa, ettei kukaan vaan saa ilman maksua  arkkeja :D Älä vaan loukkaannut, tämä oli vitsi.

Vierailija
73/84 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vuoraavat ensin pöntön paperilla ja istuvat sitten. Pyyhkiminen tapahtuu käden ympärille rullatulla paperimytyllä. Kyllä tähän saa paperia kulumaan. 

Jos sinä ja muut pskalla kävijät olisivat käyttäneet bideetä, olisitko silmä kovana vahtinut vesimittaria?

Vierailija
74/84 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rullat on erikokoisia ja noi halpisrullat ei sisällä niin paljon paperia kun kalliimmat. Coopilla mennään mutta paperia saa käyttää niin paljon kun haluaa.

Vierailija
75/84 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rulla parissa päivässä? Miten helvetin paljon sä sitä käytät?

Meillä menee kolmelle rulla vajaassa viikossa.

Mutta joo, sukulaislikka sai kulumaan rullan päivässä kun oli viikon meillä. Mä olin ihan varma että vessa on tukosss ennenkuin likka lähtee :)

Mulla yhtenä päivänä työkaveri kävi kuumana ja hoki kaikille, jotka juttusille yrittivät, että kaksi palaa vessapaperia PITÄÄ RIITTÄÄ! (Hänellä oli kolme lasta eli viisi käytti veskiä, voi perheparka.)

Vierailija
76/84 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:)))

Isä kertoi: oli käynyt naisvieras kylässä, mennyt vessaan ja huutanut: Onko näin köyhä talo, ettei ole edes vessapaperia??? .... Isä kertoi tuon myöhemmin, et vasta oli vienyt täyden rullan; mihin se hävisi? Lie tunkenu sen tissiliiveihinsä :)))

Huomasiko isäsi, että toinen tisu on huomattavasti suurempi ja oli että vauuu?!

Vierailija
77/84 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se riittää kun ison hädän jälkeen pari-kolme arkkia ottaa vessapaperia.

Ja sormet menee läpi. Hih hih!

Vierailija
78/84 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapää valuu kun nainen on kiihottunut.

Vierailija
79/84 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin veljentyttäreni opetetun tosi kummallisesti pyyhkimään: hän repäisee piiitkän pätkän paperia, ruttaa sen sellaiseksi epämääräiseksi aksaksi, jolla ei oikeastaan saa mitään pyyhittyä, ja sitten seuraava rytty ja seuraava. Hän sai kyllä yhden rullan helposti menemään siis pelkällä pissakäynnillä..

Vierailija
80/84 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vuoraavat ensin pöntön paperilla ja istuvat sitten. Pyyhkiminen tapahtuu käden ympärille rullatulla paperimytyllä. Kyllä tähän saa paperia kulumaan. 

Näppärä keino tukkia viemärit! Suosittelen kokeilemaan etenkin vanhemmissa taloissa ja ulkomailla.

Kreikka on hyvä maa kokeilla :D