Mikä oli ensimmäinen palkkatyösi?
Minkä ikäinen olit ja mitä työtehtäviisi kuului?
Aloitan: Olin 13-vuotias ja työni oli sokerijuurikkaan harvennusta.
Kommentit (124)
Sama duuni kuin aloittajalla ja on muuten palkkakuittikim edelleen olemassa.
Täytyykin se kaivaa jossain vaiheessa esiin. Muistaakseni olin tuolloin 12-13 vuotias.
Maatalouslomittaja kotona 14v. Hirmu summa kertyikin, ja samoista töistä, mitä muutenkin kesäisin tein :)
Olin 14-vuotiaana pienen ruokakaupan myyjänä. Ei kysytty siitä eteenpäin, mutta 15-vuotiaana oli makkaratehtaalla pussittamassa makkarasiivuja koneen ääressä. 16-vuotiaana olin apteekin teknisenä apulaisena. 17-vuotiaana olin palkatta nimismiehen konttorilla yhtenä sihteereistä. 18- ja 19-vuotiaana olin palkallisena samassa paikassa. 20-vuotiaana olin terveyslautakunnan sihteerinä. Seuraavana kesänä olin sosiaalitarkkailijan sijaisena, sitten sanomalehden toimittajana ja niin edelleen. Kun valmistuin yliopistosta, olin kesäisin kesälomalla. Nyt olen koko ajan lomalla eli eläkkeellä. Noista kesätöistä ei kertynyt eläkettä ennen täysi-ikäisyyttä, mutta kertyihän työkokemusta.
porkkanan nostoa, ne meni Saarioisille
olin varmaan 12-13, en sen tarkemmin muista
Myin pillua poliitikoille jo 16-vuotiaasta lähtien.
Anna Kontula/ vasemmistohippi
Vierailija kirjoitti:
Myin pillua poliitikoille jo 16-vuotiaasta lähtien.
Anna Kontula/ vasemmistohippi
Ps. Demarit oli kovimpia nus-ijoita mutta nehän onkin muutenki mul-kkuja ja aina käsi toisten taskuilla
Vierailija kirjoitti:
Olin 13-vuotias, kesätyössä olin Elannon maitokaupassa.
Miksi "maitokauppa"?? Ei kai kukaan osta pelkkää maitoa.Isänikin sanoi noin?
About 14-15 Ja mainosten/lehden jakaja, muutama sata markkaa sai vissiin kuukaudessa.... ei ollut kovin paljoa edes sen ajan mittapuun mukaan.
16-vuotiaana ruohon leikkuuta ja kaikennäköistä sekalaista hommaa paikallisella tehtaalla.
12v mansikan poiminta. Tienasin 120mk kesästä, en muista montako päivää olin.
12v mansikanpoimijana, olisiko ollut 3 viikkoa.