Mikä oli ensimmäinen palkkatyösi?
Minkä ikäinen olit ja mitä työtehtäviisi kuului?
Aloitan: Olin 13-vuotias ja työni oli sokerijuurikkaan harvennusta.
Kommentit (96)
Kuorin perunoita, tiskasin ja siivosin pöytiä huoltoasemalla. Sain jotain harjoittelupalkkaa. Taisin olla 14-vuotias.
16-vuotiaana kesätöissä kasaamassa voimansiirtovaihteita.
16 vuotias, prostituoitu (tämä ei tapahtunut Suomessa)
15-vuotiaana kesätyö 2 kk marjatilalla. Urakkaa sai painaa niin paljon kuin jaksoi. Hyvät rahat siellä tienasi. Olin samassa paikassa 3 kesää.
13-vuotiaana olin babysitterinä kahdelle lapselle muutaman viikon kesällä. Toinen eskari-ikäinen ja toinen alakouluikäinen.
Olin 15v ja työskentelin kesän ajan hotelli Palacen pesulassa. Oli aivan helvatan kuumaa hommaa, ne jättimäiset pöytäliinat, hotellihuoneiden petivaatteiden mankelointi jne 😮💨🥵.
Sitå aiemmin olin tehnyt naapurustossa lapsenvahtihommia.
Melkein 16-vuotiaana seurakunnan riparilla isosena.
Varmaan 15v? Sairaala-apulaisena psykiatrisessa sairaalassa. Siivoilua, tiskailua, ruokahuoltoa ja muuta pientä vaihtelevasti.
13 vuotiaana myin oreganoa nuoremmille
18-vuotiaana hoitoapulaisena vanhainkodissa. Tuli ainakin selväksi ettei ole mun ala, olin todella huono.
18 v, laboratorion puhtaanapitäjä
Vierailija kirjoitti:
14v minkkitarhalla, pentuverkoista hakkasin paskakasoja irti metalliritilää vasten.
EI turkistarhoille!!!! Eläimet kuuluvat luontoon!
Myymäläetsivät ja ikä 20. ( eri kuin myymälävartija) siviilit päällä. Nainen.
25 vuotiaana siivoamassa festareilla
Vanhainkodissa pesemässä mummojen pyllyjä
6v iässä eli koulunalkua edeltävänä kesänä harventamassa sokerijuurikasta. Oma lapsi sai olla lapsi 12v ikään asti, siinä iässä niitti nurmea (traktorissa oli istuimella rehusäkki painona).