Otin eilen iltapäivällä Diflucan-tabletin ja siitä lähtien ollut hirveä nälkä. Mistä johtuu?
Tällä hetkellä hiivasienitulehdus eikä ennen lääkkeen ottoa tuntunut tältä. Haittavaikutuksissa ei ole mainittu, että lisäisi näläntunnetta. Toivottavasti tulee auttamaan lääke eikä ainakaan pahenna hiivaa :(
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti joku tietäisi.
Jos vaikka nyt aikasi kuluksi lukisit haittavaikutukset -kohdan.
Mulla on jatkuva nälkä ja kokoajan kova jano. Vaikka juon juon ja juon. Minä poika tykkään olla kännissä.
Täällä vain ihmiset pilkkaavat ap:ta vaikka selvästi huolissaan. Yksi ei lukenut kunnolla aloitusta että haittavaikutukset lukenut läpi. Idioottia porukkaa aamusella liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukenut olen ja vielä monta kertaa. Kirjoitin jo alkutekstiin.
Mulla oli suolistossa hiivaa (innostuin 'ginger-bug' juomasta johon tulee inkivääriä (paloina) vettä ja hunajaa. Monta päivää kesti että lähti käyntiin ja hienosti pöhisi. Jonkun päivän sitä juotuani alko öisin tuntuun semne hiiva-närästys, niinku ois kotikaljaa juonu). Löysin netistä suolistohiivaa karkottavan lääkkeen tuoteselosteen, haittavaikutuksina oli mm. että iho irtoo. Niin päätin että sitä en halua. Pidin neljän päivän paaston, ja se autto. Marikka Brunilan ohjeiden mukaan, yrttitee-mehu-juuresliemi paasto. Laihduinkin vähän siinä hommassa, kun söin tosi pieniä annoksia paaston jälkeen, useemman päivän. Hapankaalia joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli suolistossa hiivaa (innostuin 'ginger-bug' juomasta johon tulee inkivääriä (paloina) vettä ja hunajaa. Monta päivää kesti että lähti käyntiin ja hienosti pöhisi. Jonkun päivän sitä juotuani alko öisin tuntuun semne hiiva-närästys, niinku ois kotikaljaa juonu). Löysin netistä suolistohiivaa karkottavan lääkkeen tuoteselosteen, haittavaikutuksina oli mm. että iho irtoo. Niin päätin että sitä en halua. Pidin neljän päivän paaston, ja se autto. Marikka Brunilan ohjeiden mukaan, yrttitee-mehu-juuresliemi paasto. Laihduinkin vähän siinä hommassa, kun söin tosi pieniä annoksia paaston jälkeen, useemman päivän. Hapankaalia joka päivä.
Kiitos vinkeistä. Olet ainoa asiallinen tässä ketjussa. En ymmärrä ovatko ihmiset heränneet tänään väärällä jalalla vai muutenko vain keljuilevat juhlittuaan läpi yön. Yhtenä Diflucanin haittavaikutuksena on ruokahaluttomuus, mutta ei sitä, että aiheuttaisi päinvastaisesti näläntunnetta. Oon huolissaan senkin takia, kun lähdössä kahden viikon päästä ulkomaan matkalle ja toivoisin saavani tulehduksen pois ennen sitä.
Redditin puolella joku kertoo näläntunteesta hiivatulehduksen aikana ja arvelee sen ehkä tarkoittavan, että elimistö taistelee hiivaa vastaan.
https://www.reddit.com/r/Candida/comments/bbipop/candida_and_hunger/?tl…
Vierailija kirjoitti:
Pitääkin kokeilla inkivääriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkin kokeilla inkivääriä.
Cayenneapas!
valitettavasti av -lääkäri ei ole juuri nyt paikalla, otapa yhteyttä paikkakuntasi arvausasemaan
toinen vaihtoehto on että syöt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukenut olen -väärä sanajärjestys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukenut olen -väärä sanajärjestys.
Viisastelija.
Ginger-bug -kokeilija tässä. Just sanoin lapselle että monet on niin ilkeitä, näissä ketjuissa. Ois niin kiva että yritettäs olla avuks eikä yritettäs saada toiselle paha mieli. Itekki mietin että viittinkö kirjottaa vai annanko olla. Enkä tiijä oliko sulla suolistossa se hiiva. Mun (alaa opiskellu) kaveri sano että hiiva kuuluu suolistoon, mutta sinne loppupäähän. Jos se alkaa närästää niin se on väärässä paikassa.
Sinällään tohon lääkkeen sivuvaikutuksiin en osaa sanoa, niistä ei kokemusta.
Ja oli kyllä itellä vähän tyhmä olo kun enmä siitä ginger-bug juomasta niin ees pitäny ja sitten siitä tulikin ihan huono olo. Itseaiheutettu.
Vierailija kirjoitti:
Ginger-bug -kokeilija tässä. Just sanoin lapselle että monet on niin ilkeitä, näissä ketjuissa. Ois niin kiva että yritettäs olla avuks eikä yritettäs saada toiselle paha mieli. Itekki mietin että viittinkö kirjottaa vai annanko olla. Enkä tiijä oliko sulla suolistossa se hiiva. Mun (alaa opiskellu) kaveri sano että hiiva kuuluu suolistoon, mutta sinne loppupäähän. Jos se alkaa närästää niin se on väärässä paikassa.
Sinällään tohon lääkkeen sivuvaikutuksiin en osaa sanoa, niistä ei kokemusta.
Ja oli kyllä itellä vähän tyhmä olo kun enmä siitä ginger-bug juomasta niin ees pitäny ja sitten siitä tulikin ihan huono olo. Itseaiheutettu.
Ilkeitä tosiaan ja vain pahentaa ennestään oloa. Mulla on hiivatulehdus sisäreisissä, vaikka kuulostaakin erikoiselta. Ilmenee ihottumana. Kävin tällä viikolla uusimassa terveysasemalla vanhentuneen Diflucan-reseptin, jolla saa ostettua neljä kapselia. Tiskin takana kysyi onko oireita ja kerroin, että tulehdus on jaloiassa ja sanoi, ettei ole koskaan kuullutkaan, että jalkoihin tulisi. Sanoin, että sairaanhoitaja tunnisti hiivaksi jo vuosia sitten. Eilen kävin ostamassa yhden Diflucan-kapselin eli en vielä ostanut reseptillä lääkettä, kun haluan kokeilla riittäisikö jo yksi kappale. Turhaan rahatkin voisi mennä hukkaan, jos ostaisin kerralla neljä eikä edes tiedä auttaako. Toivon tosiaan, että alkaisi tehoamaan. Joka päivä katson jalkojani ja tänään näyttää siltä kuin ihottuma olisi mennyt pahemmaksi, toivottavasti vain turhaan kuvittlen :( Tämä on yhtä piinaa joka kesä, kun ei tiedä mitä oikein söisi pahentamatta tulehdusta, vaikka jättänyt kaikki makeat pois. Vain kesäisin aina tulee ja erityisesti tänä kesänä ollut paha, kun helteet kestivät niin kauan. Yhden kerran, kun tein virheen vuosia sitten enkä vaihtanut heti uimapukua pois uinnin jälkeen niin nyt joudun kärsimään :(
Pahin pelkoni on, ettei lääke tehoa ollenkaan. Mitä sitten teen, kun matka lähestyy enkä tiedä miten hoitaa ulkomailla? Erityisesti huolettaa saako lääkäriaikaa enää ennen sitä, kun pakko saada pois tulehdus.
Onko tuo se jota otetaan vain yksi, aika isl tabletti? Minulta lähti antibioottikuurin aiheuttama hiiva ihan sillä. Ensin kestin toista viikkoa kutinaa ennenko menin lääkäriin.
Opin myös sen että saman tabletin olisin saanut ilman reseptiä apteekista suoraan. Oli poikafarmaseutti ja kovasti opasti minua.
Nyt menee ihan maalaisjärki-arvuutteluks, mutta tota olisin itsekin ehdottanu että jättää ruokavaliosta pois kaikkee 'hiivan-ruokaa' (=sokereita). Ja lisää kaikkee missä on eläviä hyvis-bakteereja (hapankaali, kimchi, homejuusto, kombutcha, kefiiri...) Josko se suoliston bakteeritaso vaikuittais iholle asti?
Jugurttia tai piimää vois laittaa iholle? Eikö niissä oo just hyvä happamuus.
Menin polttaan naamani aurigossa, aloevera ei tuntunu missään, siivutin (jääkaapissa ei ollu kurkkua) kesäkurpitsaa ja laitoin naamaani (kannattaa muuten leikkaa juustohöylällä, saa ohuita siivuja) muta eniten helpotusta toi piimä. Se tuntu viileeltä ja rauhottavalta ja jätti jälkeensä rasva-kerroksen. (Anoppi sano että hajun takia hän ei pystyis, ei ole piimä-fani)
Ginger-bug
Onko jollakin ollut samaa? Toivottavasti en ole ainoa.