Otin eilen iltapäivällä Diflucan-tabletin ja siitä lähtien ollut hirveä nälkä. Mistä johtuu?
Tällä hetkellä hiivasienitulehdus eikä ennen lääkkeen ottoa tuntunut tältä. Haittavaikutuksissa ei ole mainittu, että lisäisi näläntunnetta. Toivottavasti tulee auttamaan lääke eikä ainakaan pahenna hiivaa :(
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo se jota otetaan vain yksi, aika isl tabletti? Minulta lähti antibioottikuurin aiheuttama hiiva ihan sillä. Ensin kestin toista viikkoa kutinaa ennenko menin lääkäriin.
Opin myös sen että saman tabletin olisin saanut ilman reseptiä apteekista suoraan. Oli poikafarmaseutti ja kovasti opasti minua.
Sama lääke, vain yksi lääke otetaan. Tehosiko heti seuraavana päivänä? Onko huono merkki, kun ei ole mitään vaikutusta ollut eilisen jälkeen?
Kyllä mulla kutina lakkasi seuraavana päivänä. Eikä tullut takaisin. Oli siis kahden antibioottikuurin seuraus, ensin hammasleikkaus, sit tuli vti kun vatsa sekaisin niistä. Kierre loppui tohon isoon tablettiiin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt menee ihan maalaisjärki-arvuutteluks, mutta tota olisin itsekin ehdottanu että jättää ruokavaliosta pois kaikkee 'hiivan-ruokaa' (=sokereita). Ja lisää kaikkee missä on eläviä hyvis-bakteereja (hapankaali, kimchi, homejuusto, kombutcha, kefiiri...) Josko se suoliston bakteeritaso vaikuittais iholle asti?
Jugurttia tai piimää vois laittaa iholle? Eikö niissä oo just hyvä happamuus.
Menin polttaan naamani aurigossa, aloevera ei tuntunu missään, siivutin (jääkaapissa ei ollu kurkkua) kesäkurpitsaa ja laitoin naamaani (kannattaa muuten leikkaa juustohöylällä, saa ohuita siivuja) muta eniten helpotusta toi piimä. Se tuntu viileeltä ja rauhottavalta ja jätti jälkeensä rasva-kerroksen. (Anoppi sano että hajun takia hän ei pystyis, ei ole piimä-fani)
Ginger-bug
Pitää laittaa tänään taas piimää jalkoihin. Ja niin kuin luulin, ettei tarvitsisi enää, jos lääke niin tehokas. Toissapäivänä lopetin piimän juonnin ja piimän laittamisen jalkoihin, jos sitten osaltaan pahentanut hiivaa. Pitää siis silti vielä jatkaa lääkkeen lisäksi. Mietin myös, että voisiko olla, että piimän juonnin korvaaminen maidolla aiheuttanut nälän tunteen ja sen, kun tänään huomasin, että ihottuma näyttää pahemmalta? En vain tykännyt, kun piimän juonnista tulee välillä turvottava olo, mutta pakko kai on jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo se jota otetaan vain yksi, aika isl tabletti? Minulta lähti antibioottikuurin aiheuttama hiiva ihan sillä. Ensin kestin toista viikkoa kutinaa ennenko menin lääkäriin.
Opin myös sen että saman tabletin olisin saanut ilman reseptiä apteekista suoraan. Oli poikafarmaseutti ja kovasti opasti minua.
Sama lääke, vain yksi lääke otetaan. Tehosiko heti seuraavana päivänä? Onko huono merkki, kun ei ole mitään vaikutusta ollut eilisen jälkeen?
Kyllä mulla kutina lakkasi seuraavana päivänä. Eikä tullut takaisin. Oli siis kahden antibioottikuurin seuraus, ensin hammasleikkaus, sit tuli vti kun vatsa sekaisin niistä. Kierre loppui tohon isoon tablettiiin.
Kutina ei yhtään muutaman jo kuukauden ajan ottamieni maitohappobakteerien ansiosta, mutta ihottumaa edelleen. Luulin, että maitohappobakteerit estäisivät kokonaan hiivatulehduksen. Toivottavasti ei ole aihetta huoleen, vaikka ei heti seuraavana päivänä näy vaikutus. Lääkkeestä lukee, että oireet helpottuvat muutaman päivän kuluessa eli kai voi olla yksilöllistä.
Lisäksi nukuin viime yönä huonommin, kun stressaan matkaa ja stressikin voi pahentaa tulehdusta.
Jos se piimä mitä juot ei tunnu hyvältä, niin kokeile jotain muuta merkkiä. Mun ehdoton lemppari on Heikkilän juustolan tuotteet. (www.juustola.fi) Ne on kyllä täys-rasvasia, mutta oon syöny sit pienempää määrää. Ruohonjuuresta ostin pakkauksen 'kefiirin siementä' (https://www.ruohonjuuri.fi/products/the-kefir-company-kefiirihapate-mai…) aika puljaaminen purkkien kanssa oli, mutta oletan että on laaja ja ilonen bakteerikanta. Laps ei tykänny mausta, tuputin sille kuiten lusikallisen päivässä kun sillä oli ollu antibioottikuuri.
-Gingerbug
Vierailija kirjoitti:
Jos se piimä mitä juot ei tunnu hyvältä, niin kokeile jotain muuta merkkiä. Mun ehdoton lemppari on Heikkilän juustolan tuotteet. (www.juustola.fi) Ne on kyllä täys-rasvasia, mutta oon syöny sit pienempää määrää. Ruohonjuuresta ostin pakkauksen 'kefiirin siementä' (https://www.ruohonjuuri.fi/products/the-kefir-company-kefiirihapate-mai…) aika puljaaminen purkkien kanssa oli, mutta oletan että on laaja ja ilonen bakteerikanta. Laps ei tykänny mausta, tuputin sille kuiten lusikallisen päivässä kun sillä oli ollu antibioottikuuri.
-Gingerbug
Pitää kokeilla ja tuskin ainakaan haittaa on, vaikka jatkaisin piimäkuuria lääkkeen lisäksi.