Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotko hoitaa omat vanhempasi / odotatko hoivaa lapsiltasi tulevaisuudessa?

Vierailija
10.08.2025 |

Nyt kun vaihtoehtoja ei kuulemma ole. 

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen suunnitellut perustavani yksityisen vaivaiskodin, johon sijoitan kaikki kontolleni laskeutuvat sukulaiseni. Niitä kun on enemmän kuin omat vanhemmat. Saavat siellä puuroa ja hernekeittoa, koska ei mun rahat enempään riitä ja riitelevät keskenään.

oma lapseni ei valitettavasti tule hoitamaan minua vanhana, sillä on on pitkäaikaissairas ja luultavasti kuolee ennen minua.

Hauska ajatus. Mutta haluavatko kaikki sukulaisesi muuttaa sinne sinun vaivaiskotiin? 

Eihän nytkään vanhukselta kysytä, mihin hoivakotiin ja keiden kanssa haluaa vaan sinne menee,  mistä paikka sattuu löytymään 

- eri -

Vierailija
22/71 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti kuoli äkillisesti työikäisenä. Veli huolehti isästä mutta lopulta heikon näön ja liikkumisen vaikeuksien vuoksi oli loppuajan palvelutalossa. Halusi itsekin sinne. Lapsista toinen tarvitsee apua jonkin verran itsekin vaikka voikon asua itsenäisesti. Toivon ettei yhdelle jäisi kolmesta tai jopa neljästä huolehtiminen kun sitten on vielä eno joka on ollut aina poikamies. Toivon pysyvän hyväkuntoisena ja lähteväni saappaat jalassa. Muuten pyrin siihen että voin ostaa ne palvelut mihin en joskus pysty. Miehellä samat ajatukset. Koetetaan pitää itsemme kunnossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio hoitaa vanhempiani. Olen onneksi muuttamassa pois Suomesta ensi vuonna, joten ei haittaa vaikka tulisi jokin lakisääteinen pakko maksaa esim. osa hoivamaksuista.

Vierailija
24/71 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on kuollut ja äitini vakavasti sairas, jolla on kotiin apuja yhteiskunnalta, mutta ei niillä pärjää, joten olemme sisarukset apuna arjessa jatkuvasti. 

Itsellä on 3 lasta. Joutuvat jo nyt mua esim digipulmissa ja netin asioissa neuvomaan. Toivon eniten, että en olisi heille niin yhdentekevä, että katkaisivat välit, sillä ovat rakkaita.

Olen optimisti ja toivon, että eutanasia-asiat etenevät niin, että en jää kituuttelemaan kenenkään kannateltavaksi, kun elämäni on enää autettavana olemista. Eläimille sallitaan kärsimysten loppuminen. Ehkä minullekin se sallitaan, kun tarvitsen sitä.

Vierailija
25/71 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En odota. Minulla on säästöjä, joilla aion ostaa palveluja kotiin, jos elän niin pitkään. 

Tuo on hyvä asenne. Aika monilla vanhuksilla on säästöjä tai rahaa kiinni omaisuudessa, mutta ovat nuukia eivätkä osta palveluja. 

Vierailija
26/71 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani hoitivat, ruokkivat, kouluttivat minut ja nyt on minun vuoroni auttaa heitä minkä voin. Tytär 50+

Vierailija
27/71 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen suunnitellut perustavani yksityisen vaivaiskodin, johon sijoitan kaikki kontolleni laskeutuvat sukulaiseni. Niitä kun on enemmän kuin omat vanhemmat. Saavat siellä puuroa ja hernekeittoa, koska ei mun rahat enempään riitä ja riitelevät keskenään.

oma lapseni ei valitettavasti tule hoitamaan minua vanhana, sillä on on pitkäaikaissairas ja luultavasti kuolee ennen minua.

Hauska ajatus. Mutta haluavatko kaikki sukulaisesi muuttaa sinne sinun vaivaiskotiin? 

Eihän nytkään vanhukselta kysytä, mihin hoivakotiin ja keiden kanssa haluaa vaan sinne menee,  mistä paikka sattuu löytymään 

- eri -

Kyllä, jos on jo niin pahasti dementoitunut, ettei voi enää itse päättää, niin silloin voi määrätä menemään jonnekin. Mutta ei kaikilla ole dementiaa. Suurimmalla osalla ei ole. Silloin ei voi määrätä muuttamaan yhtään mihinkään. Moni pysyy loppuun asti omassa kodissaan.

Vierailija
28/71 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio hoitaa enkä odota lapseni hoitavan minua. Toivottavasti kuolen ns. Saappaat jalassa. 

Vierailija
29/71 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- eri -

Kyllä, jos on jo niin pahasti dementoitunut, ettei voi enää itse päättää, niin silloin voi määrätä mene

Mutta silloin ei myöskään tarvitse omaistaan hoitamaankaan. 

Vierailija
30/71 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun tuhansien kilometrien päässä enkä aio jättää elämääni täällä hoitaakseni vanhempiani.

Omia lapsia ei ole mutta asuinmaassani eutanasia on sallittu.

Vierailija
31/71 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin haluavat, mutta onko heillä yhtään enempää vaihtoehtoja kuin minullakaan?

Vierailija
32/71 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat eronneet, asuvat satojen kilometrien päässä minusta ja toisella on uusi puoliso. Olemme vähän alta viisikymppisiä ja meillä on kolme pientä lasta. Käymme töissä. 

En hoida, jätän sen ilon veljelleni.

Vierailija
33/71 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odota hoivaa lapseltani. Oma äitini syyllistää koko ajan, kun lapsensa eivät auta häntä. Ymmärrän sukupolvien välisen eron ajattelussa. Yritän antaa oman lapseni elää omaa elämäänsä. 

Vierailija
34/71 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdin vanhemmistani. Ovat 80. Minä 50. Olen yh. Paljon huolehdittavaa. Mutta niin ovat vanhempani huolehtineet minusta ja lapsistanikin.

Hommaan itselleni hoitopaikan vanhempana, että lapseni voivat käydä minua katsomassa siellä, kun heille sopii. Siihen on oltava säästöjä.

Vierailija
35/71 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ei enää tarvitse ja äiti pääsi palveluasumiseen joten hällä asiat hyvin ja me lapset autamme asioinnissa yms. 

Vierailija
36/71 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin haluavat, mutta onko heillä yhtään enempää vaihtoehtoja kuin minullakaan?

Meidän suvussa ei ole vielä kukaan ollut hoivakodissa, vaan ovat nimenomaan halunneet asua kotonaan. Osa on kuollut ihan saappaat jalassa pellolle, ja osa on ollut sairaalassa yhdestä päivästä joihinkin viikkoihin. Eli riippuu, pelaako pää, mitä muita sairauksia on, jos mitään, ja saako itse päättää asioistaan.

Vierailija
37/71 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En odota hoivaa lapseltani. Oma äitini syyllistää koko ajan, kun lapsensa eivät auta häntä. Ymmärrän sukupolvien välisen eron ajattelussa. Yritän antaa oman lapseni elää omaa elämäänsä. 

Mun vanhemmat eivät hoitaneet päivääkään omia vanhempiaan ja äiti on mieltä että jonkun lapsista pitäisi asua hänen kanssaan tai ottaa luokseen. Ei riitä että käydään vaikka niin tehtiin aikanaan isovanhempien kanssa. 

Vierailija
38/71 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä varten me tätä maata rakensimme sodan jälkeen. Nyt vain v,, uilevat. Mihin meni kaikki.kuka vei. Onneksi nykynaiset ei lisäänny tuotantoeläimen lailla. Viisaampia ovat, eivät höynäytettävissä. 

Vierailija
39/71 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hoivavelvoite tulee, se muuttaa merkittävästi myös itsemääräämisoikeutta. Eipä niiltä vanhuksilta paljon kysellä. Esim niissä Euroopan maissa, joissa hoivavelvoite on, on tavallista ostaa hoivapaikka ihan toisesta maasta, jossa hoiva on halpaa. 

Vierailija
40/71 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan sen minkä pystyn, mutta jos pitää pakosta hoitaa kokonaan niin vero-% nollille ja minulle vanhempieni omaisuuden siirto. Ei niin, että valtio vie vanhempieni omaisuuden, maksan korkeat maksut saamatta mitään vastineeksi ja uhraan 10 % eliniästäni maksutta. Aika vtun huono diili olisi itselleni. Voimafantasioita noiden ukkojen höpinät, että pitäisi pakolla hoitaa ilmaiseksi. Se kaatuisi kuitenkin NAISTEN niskaan. Ei kiitos!

Itse en halua olla taakka, rahat löytyy tarvittaessa Sveitsin matkaan eli eutanasiaan.