Mitä teininä tehtiin aamuisin, kun ei ollut vielä kännyköitä?
Miten sun aamut meni, muistatko? Itse en oikein muista. Olenko vain tuijotellut kattoa tunnin? Tuskin olen heti sännännyt sängystä ylös. Vai oltiinko silloin niin reippaita, että heti ylös ja aamupalalle? Teini olin ysärillä.
Kommentit (272)
Vierailija kirjoitti:
Veivasin varmaan kinttaaseen hymy-lehden kuville
Hei, nyt ei ollut kyse siitä mitä sinä teit, vaan mitä normaalit nuoret teki.
Ysärillä viikonloppuisin 9-11 tuli piirrettyjä 👍
Nukuttiin, luettiin lehtiä, kuunneltiin radiota, meikattiin, katsottiin aamutv:ta, MTV:ta (Music television) ja syötiin aamupalaa. Kesäisin tuli aamuisin Summeria ja Jyrkiä, muina aikoina ylen ja mtv3:n aamulähetyksiä ja sitä MTV:ta.
Voin paljastaa yhden jutun, kun ei ollut omia kännyköitä. Lähdettiin eräänä aamuna kaverin kanssa ryyppäämään heti aamusta. No miksi heti aamusta? No siksi ettei me voitu jäädä siitä kiinni, kun vedettiin aamukännit. Oltiin sit illalla kiltisti kotona. Mä jäin kiinni seuraavana päivänä, koska oksensin niin rajusti.
Mä kaipaan niitä radion iltaohjelmia. Anssia ja Salovaaran härdelliä ym.
Katsoin anttilan alusasukuvastoja ja vedin lapaan. Nykyään tosiaan kuvastot vaihtuneet luuriin.
Vierailija kirjoitti:
Panin pikkusiskoa tai käskin ottaa suihin. Toimi
Minä panin isosiskopuolta. Tykkäsi.
Vierailija kirjoitti:
Nousitteko siis heti ylös? Kun nuo nykyteinit, no ainakin omani, lojuvat varmaan pari tuntia herättyään sängyssä, kun selaavat puhelinta.
Tottakai, kun aamu-unisena nukkui niin kauan kuin oli mahdollista. Kasin aamut olivat yhtä tuskaa.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin anttilan alusasukuvastoja ja vedin lapaan. Nykyään tosiaan kuvastot vaihtuneet luuriin.
Tosiaan, varsinkin lapsena katsottiin niitä lelukuvastoja joulun alla. Muistatteko lelukuvastot?
Vierailija kirjoitti:
Silloin juontajat ja toimittelijat oli hauskoja ja syvällisiä, toisin kuin nykypäivänä. Kaikki puheohjelmat oli hyviä Ylellä ja muut kanavat. 35
Kuuntelin nuorten iskelmäraatia 1960-luvulla.
Luin kirjaa. Arkisin joku 15-30 min, viikonloppuisin helposti pari tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Panin pikkusiskoa tai käskin ottaa suihin. Toimi
Minä panin isosiskopuolta. Tykkäsi.
Antoiko annelia?
luettiin eri medioiden valheita ilman mahdollisuutta kritisoida niitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin juontajat ja toimittelijat oli hauskoja ja syvällisiä, toisin kuin nykypäivänä. Kaikki puheohjelmat oli hyviä Ylellä ja muut kanavat. 35
Timpe oli paras.
Söin aamupalaa,valitsin vaatteet,jos oli viikonloppu pistin kasetin soimaan (kouluaamuina en ollut musiikin kuuntelu tuulella).
Sängystä ylös, mankka soimaan, meikkaus ja vaatteet päälle. Alakertaan: kahvia, sanomalehti ja rööki. Ja siitä sitten kävellen bussille jos koulupäivä. Laukussa mukana kannettava kasettisoitin tai cdsoitin, yleisemmin toi kasetti koska se söi vähemmän pattereita. Bussissa napit korviin ja ikkunasta maisemien kattelua. Koulun pihassa toine rööki... ja niin edelleen.
Ei eroa hirveesti nyky aamuista muutoin ku toi röökin poltto on jääny. Sanomalehdet/uutiset luen koneelta.
Heräsin, laitoin itseni kuntoon, vaatteet, hiukset ja meikit ja ajoin pyörällä kouluun, jossa sitten juoruilua ja kotitehtävien tekoa nopsaan. Viikonloppuna kaverien luona ja puhumista, ja kotona luin kirjoja, ja katsoin TV-sarjoja esim sunnuntaina Beverly Hills 90210. Mtv:ltä musiikkivideoita.
Nousin ylös, tein aamupuuhat (pesut yms) ja lähdin koirani kanssa ulos, sen jälkeen söin aamupalan ja lähdin kouluun. Jos oli viikonloppu/loma niin koiralenkin jälkeen luin kirjaa huoneessani/piirtelin//pelasin nintendolla/soitin jollekin kaverille ja kysyin huvittaisko tavata ja tehdä jotain.
Hä. Toiset nukkui pitkään. Toiset katsoi aaamuteeetä. Yhdellä kanavalla piirrettyjä, kahdella aaamuteevee ja uutisia.