Kulkeeko kirjeet ja kortit oikeesti viikossa perille? Siis Suomen sisällä.
Kommentit (33)
Netissä luki, että 4 arkipäivää. t.ap
Oman kokemukseni mukaan kyllä kulkee, asun Pohjois-Pohjanmaalla.
Pääkaupunkiseudulla asuva sukulainen valittaa, että ei kulje, mutta siellä on ilmeisesti pula työntekijöistä, tai jakajilla liikaa työtä, ja jos ei tee ylitöitä, posti myöhästyy.
No kai se viikossa pitäisi mennä. Mutta riippuu myös päivästä ja minne menossa Jos laittaa kirjeen maanantai iltana laatikkoon, se noudetaan tiistaina. Kohteessa voi olla että vaikka että torstai ei ole jakopäivä, joten se on perillä perjantaina tai seuraavana maanantaina .
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla asuva sukulainen valittaa, että ei kulje, mutta siellä on ilmeisesti pula työntekijöistä, tai jakajilla liikaa työtä, ja jos ei tee ylitöitä, posti myöhästyy.
Työntekijäaines,ei osata lukea on 1 syy
Koita lähettää kirje itsellesi, niin tiedät.
Suomessa on mennyt pilalle ennen niin hyvin toimivat posti, taksi ja sähkön siirto. Kiitos kaikille hallituksille, jotka ovat syypäitä. Ainakin Sipilän hallitus? Muita?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on mennyt pilalle ennen niin hyvin toimivat posti, taksi ja sähkön siirto. Kiitos kaikille hallituksille, jotka ovat syypäitä. Ainakin Sipilän hallitus? Muita?
Kaikki ennen vuotta 2018 vallassa olleet hallitukset, on ollut demareita, kokkareita, keskustaa ja lisänä kaikki muut puolueet.
Lähetimme kaverini kanssa samana päivänä postia toisillemme. Hän lähetti minulle postia Hämeenlinnasra Helsinkiin ja se tuli perille kolmessa päivässä. Minun Helsingistä Hämeenlinnaan lähetetty posti tuli perille kahdeksassa päivässä. Samoin Helsingin sisällä lähetetty posti kestää todella kauan. Nopeammin viet postin itse perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ennen vuotta 2018 vallassa olleet hallitukset, on ollut demareita, kokkareita, keskustaa ja lisänä kaikki muut puolueet.
Sipilä, Stubb, Katainen, Kiviniemi, Vanhanen, Vanhanen, Jäätteenmäki ...nämä 2000 luvulla.
Suomalainen palasi maitojunalla Thaimaasta, kun asiat eivät suju niin kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Viikossa tai parissa yleensä jos ei huku matkalla.
MIHIN ne muka hukkuu, katoavat!
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei osata lukea! Mulle tuli monta vuotta vanha joulukortti viime helmikuussa, 15kilometrin päästä!
Minulle lähetettiin perjantaina 27.9. kirje eikä ole vielä tullut. Tilaan aina saksasta meikkejä ja ne tulee 2 arkipäivässä. Weird?
Jos on osoite kokonaan niin helposti kulkee viikossa perille. Jos se on puutteellinen (esim. pelkkä katu kirjoitettu) niin kortti katoaa selvityslimboon ja voi mennä viikkoja.
Kirje Tampereelta Helsinkiin, kahdeksan päivää.
Jokin aika sitten posti siirtyi täällä päin jakeluun jossa joka toinen viikko vain tiistai ja torstai ja toisella maanantai, keskiviikko ja perjantai jaetaan posti. Sekin jo hidastaa paljon. Eikä ennenkään mitään salamapostia ole ollut.
Kortti Tampereelta Lahteen kesti 3 viikkoa vaikka osoite oli oikein...
Jos laittaa paketissa, voi olla perillä jo seuraavana päivänä.
Viikossa saattaa tulla perille. Mutta viikoilla, joilla posti jaetaan vain tiistaina ja torstaina, voi mennä liki pariin viikkoon.
Viikossa tai parissa yleensä jos ei huku matkalla.