Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin lenkkarien käytöstä tuli sosiaalisesti hyväksyttyä?

Vierailija
09.08.2025 |

Nykyään 95% käyttää lenkkareita, vaikka eivät ole urheilemassa. Milloin tämä alennustila on päässyt vallalle? Tuulipukukansasta tuli lenkkarikansaa.

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivista vaan mun mielestä, mukavuus edellä. Olispa ollut jo nuoruudessani. Joskus 2010 jälkeen tämä trendi mielestäni on vahvistunut koko ajan.

Vierailija
2/94 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennäänhän niillä Linnan juhliinkin. Minusta tuntuu, että kävelykengät ovat lopullisesti vähän out. Toimistopukeutuminen taitaa olla vanhoillisinta, siellä kävelykenkiä vielä näkee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Surkeaa on, kun naisetkaan eivät enää tärvele jalkojaan piikkikorkokengissä.

Vierailija
4/94 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivaa päätäsi oikeilla ongelmilla. 

Et ymmärtäisi kuitenkaan järkevää totuudellista vastausta vaikka sellaisen kirjoittaisin.

Kysyn sinulta kuitenkin että oletko sinäkin nyt sitä mieltä että niitä ei olisi tullut hyväksyä sosiaalisesti vaan jättää esimerkiksi urheilu- ja työkengiksi?

Sitten kerron sinulle että älä pilaa maailmaa haluamalla että kaikki tekevät sinun mielipiteidesi mukaisia ratkaisuja.

Olet vastuussa kaikesta mitä sinä teet.

Vierailija
5/94 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Positiivista vaan mun mielestä, mukavuus edellä. Olispa ollut jo nuoruudessani. Joskus 2010 jälkeen tämä trendi mielestäni on vahvistunut koko ajan.

On ollut ennenkin suosittuja ihan aina ja syystä.

Vierailija
6/94 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuun neljäs, 2009, klo 14.35.

Vierailija
7/94 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mennäänhän niillä Linnan juhliinkin. Minusta tuntuu, että kävelykengät ovat lopullisesti vähän out. Toimistopukeutuminen taitaa olla vanhoillisinta, siellä kävelykenkiä vielä näkee.

Ei nyt ihan linnaan kuitenkaan, rajansa kaikella huumorillakin on oltava.

Vierailija
8/94 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee nopeammin juoksemaan karkuun kuin nahkalipokas jalassa. Ihan turvallisuustekninen kysymys tuolla kaikenlaisten hiippareiden seassa.

Vierailija
9/94 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo kymmenisen vuotta sitten. Odotin silloin kyseessä olevan ohimenevän muotiaallon. Mutta todella väärässä olin.

Vierailija
10/94 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat mukavat jaloille. Ei ole autoa persiin alla.

Vierailija
11/94 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään juuri katsoin upean iäkkäämmän rouvan vaatetusta kun hänellä oli vaalea roosa kaunis vartalonmyötäinen pellavamekko jonka kanssa valkoiset lenkkarit. Sopi todella hienosti yhteen, harmaa polkkatukka. Nainen vaikutti olevan menossa ihan vain kauppaan niin ajattelin siinä että onpa hienon arkinen asu ja itsekin goolglailin samanlaista mekkoa sitä kuitenkaan löytämättä 

Vierailija
12/94 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Surkeaa on, kun naisetkaan eivät enää tärvele jalkojaan piikkikorkokengissä.

Läskit tantat korkokengissään on mitä kuvottavin näky.

Vierailija
13/94 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iloinen tästä koska tässä pystyy todella erottaa jyvät akanoista. Chelsea-bootsit kun pistää aikuisena miehenä jalkaan niin yllättävän paljon kehuja saa naisilta. Samaan aikaan miehet menevät lenkkareillaan salille toisten miesten hinkattavaksi, ei siinäkään mitään pahaa siis ole.

Vierailija
14/94 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läskit tantat korkokengissään on mitä kuvottavin näky.

Kovin läski ei pysty tuohon. 

Vierailija
15/94 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jenkkihapatusta. Eivät pysty tottumattomuuttaan ja lihavuuttaan muuten kävelemään. Heidän tyyliä voi kuvailla sanoilla: yksinkertainen sporttinen.

Vierailija
16/94 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pitkä aika siitä, kun monien ravintoloiden ovelta käännytettiin pois, jos yritti sisään lenkkareilla rai tennareilla.

Vierailija
17/94 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkarit ja farkut vaan toimii👍

Vierailija
18/94 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika myöhään rantautui Suomeen, sillä olin 90-luvun lopulla New Yorkissa töissä, ja työkaverit pitivät pukujen ja jakkupukujen kanssa tennareita. Aloin käyttää itsekin, koska tunsin oloni ulkopuoliseksi korkkareineni, ja ne ihmetteli että enkö halua pitää jaloistani hyvää huolta ettei jalat ja selkä ole pilalla eläkeikään mennessä. Jotkut luuli minua venäläiseksi kun aina korkkarit jalassa ja kysyttiin että onko Suomessa venäläinen pukeutumistyyli. Otin sen loukkauksena, mutta olin hiljaa.

Merkkitennarit nykyään kalliimpia kuin merkkikorkkarit. Kertoo suosiosta.

Vierailija
19/94 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika myöhään rantautui Suomeen, sillä olin 90-luvun lopulla New Yorkissa töissä, ja työkaverit pitivät pukujen ja jakkupukujen kanssa tennareita. Aloin käyttää itsekin, koska tunsin oloni ulkopuoliseksi korkkareineni, ja ne ihmetteli että enkö halua pitää jaloistani hyvää huolta ettei jalat ja selkä ole pilalla eläkeikään mennessä. Jotkut luuli minua venäläiseksi kun aina korkkarit jalassa ja kysyttiin että onko Suomessa venäläinen pukeutumistyyli. Otin sen loukkauksena, mutta olin hiljaa.

Merkkitennarit nykyään kalliimpia kuin merkkikorkkarit. Kertoo suosiosta.

Olinkin juuri tulossa sanomaan, että jenkkileffoissa naiset käytti lenkkareita hameen kanssa jo 80-luvulla.

Aika vanha ilmiö.

Vierailija
20/94 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkit ei kävele mihinkään huvikseen. Eivät jaksa muuten kävellä. Lenkkarit ei välttämättä ole hyvät jaloille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi