Hei koska mun äly ja muisti palaa normaaleiksi, vai palaako koskaan? (ov)
Raskausaikana ennen loistava muistini alkoi hiipua ja synnytyksen jälkeen älykkyysosamäärä laski varmaan kymmeniä pisteitä. Olen nyt imetellyt vuoden verran ja tuntuu, että jotain on palaamassa mutten vieläkään ihan täysillä käy. Ei kai tämä ole pysyvä muutos? Olisi mulle ihan hirveää jäädä tällaiseksi :(
Kommentit (8)
Olin 5 vuotta kotona lasten kanssa.
Ja oikeastaan huonompaan suuntaan oon koko ajan menossa. Täytynee kai vain hyväksyä, ettei aina käy ihan täysillä.
ei ole vielä kumpikaan palautunut ennalleen. lapsi nyt vuoden, imetys loppui 4 kk sitten. toisaalta " korvauksena" organisointikyky, empatiakyky, itseluottamus, itsetunto, riippumattomuus ja vastoinkäymisten sietokyky on huomattavasti paremmat kuin ennen raskautta.
Mieskin on vähän huomautellut, etten ihan normaali ole ollut :/ (kuulemma joskus kuunnellut hieman hymyssä suin mun selityksiä). Olisi kamalaa, jos jäisi tällaiseksi ja vielä itse tiedostaisi muuttuneensa tyhmäksi (vaikken mikään ydinfyysikko aiemminkaan ole ollut).
Kiitos lohdun sanoista, muutosta odotellen:
Ap
Mulle on kerrottu, että lasten muuttaessa pois kotoa elämäsi ja sitä myöten muistisi palaa normaaliksi. Viimeistään saadessasi lastenlapsia mieleesi suorastaan vyöryy vanhoja hyviä aikoja je erityisesti hienoja lastenhoitotapoja, miten silloin ennen toimittiin.
eli mulla oli sitten raskauden johdosta puhjennut kilpirauhasen vajaatoiminta
Been there, done that