Miksi pitäisi olla riistakamera? Mitä vikaa normaaleissa valvontakameroissa?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Riistakamera toimii, vaikka olisi sähkökatkoja. Mökkien valvontakamerat saa helposti pois päältä katkaisemalla sähköt. Sitä varten ei muuten tarvitse mennä edes mökkitontille.
Rinkirunkkaajat vetää virrat siksi pois asunnosta ennen puuhiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos et tiedä niin ole sinä sit vaikka viikko pois mökiltä ja joku siellä kävi, niin selaa vaan koko viikon videointi,missä vaiheessa siellä käytiin. Riistakameralla tiedät heti millon käytiin.
Sulla on vähän vanhahtava käsitys valvontakameroista. Meillä on mökillä valvontakamerat ja näen kyllä reaaliajassa mitä siellä tapahtuu sekä tapahtumavideot voi katsoa kotona vaikka heti hälytyksen jälkeen. Käytössä on nimittän älypuhelimen sovellus. Videot tallentuvat pilvipalveluun.
Ai "vähän". minulla on yli 10 vuotta vanha valvontakamera ja jo siinä oli liiketunnistimella kuvaaminen, pystyy itse asettamaan alueen millä liiketunnistin on aktiivinen, tunnistaa ihmisen elämestä eikä kuvaile eläimiä (ellei halua) ja esim oksien heilunta ei vaikuta liiketunnistimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riistakameroissa hirveästi järkeä ole, koska kulkija voi heittää sen jorpakkoon ja kuvan laatu on surkea. Ne kun on tarkoitettu eläinten seuraamiseen eikä valvontaan.
Ja ne paremmat riistakamerat ovat kalliimpia kuin televisiokuvan laatuista kuvaa lähettävä Ring ovikamera. Reititin siihen kyllä tarvitaan. Mutta kameran kautta voi puhua kulkijoille tarvittaessa.
Miksi pitäisi puhua varkaalle suoraan? Puhumalla varas paikantaa kameran paremmin. Miksei varas voi valvontakameraa heittää jorpakkoon? Riistakamera on huomaamattomampi, ettei tiedä edes että sellainen alkaa kuvaamaan. Ja se saa kuvata rauhassa kun omistaja soittaa virkavaltaa paikalle ja parempi mahdollisuus saada varkaat kiinni itseteossa.
Siinä vaiheessa kun varas on kameralla, on sen kuvat jo pilvessä ja kännykässä, joten sen kameran heittely ei mitään auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riistakameroissa hirveästi järkeä ole, koska kulkija voi heittää sen jorpakkoon ja kuvan laatu on surkea. Ne kun on tarkoitettu eläinten seuraamiseen eikä valvontaan.
Ja ne paremmat riistakamerat ovat kalliimpia kuin televisiokuvan laatuista kuvaa lähettävä Ring ovikamera. Reititin siihen kyllä tarvitaan. Mutta kameran kautta voi puhua kulkijoille tarvittaessa.
Onhan se hyvä laittaa kuvaamaan sitä valvontakameraa, niin näkee kuka sen ampui ilmakiväärillä sököksi.
Ei valvontakamerat toimi taltioimalla kuvaa levylle kameran sisälle. Kamera on yhteydessä tietokoneeseen ja kuva taltioituu sinne. Toki vähän yhdentekevää, koska ampujan naamari on varmaan niin hyvin peitetty, ettei sitä tunnista kuvasta.
Riippuu täysin mallista. Minulla kuvaa kyllä muistikortille JA lähettää kännykkään JA pilveen tai palvelimelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riistakamera kuvaa vain jos näkee liikettä. Tuohon riittää pelkkä akku. Jatkuvasti kuvaava valvontakamera taas pitäisi saada kiinni verkkovirtaan, mikä taas olisi tulipaloriski (sähkölaite sään armoilla hyvin palavassa maastossa) ja ylipäätään mahdotonta keskellä metsää.
Ei, valvontakamerassa on myös liiketunnistin
Mistä saa akkutoimisen valvontakameran? Siis jos ei samalla ota mukaan kolmatta osapuolta eli firmaa, joka maksua vastaan huolehtii valvonnasta.
verkkokauppa.com
amazon.de
No tuossa alkuun KAKSI paikkaa joista saa. varmasti löytyy muitakin, mutta ne saat hakea itse.
Valvontakamera vaatii jatkuvan sähkön syötön ja wifi yhteyden ja videokuvan tallennuksen tai nettiyhteyden..
Riistakamera on yksinkertaisempi ja sen voi laittaa toimimaan itsenäisesti kun kameran lähellä on liikettä..toimii pattereilla eikä tarvi toimiakseen verkkoyhteyttä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riistakamera toimii, vaikka olisi sähkökatkoja. Mökkien valvontakamerat saa helposti pois päältä katkaisemalla sähköt. Sitä varten ei muuten tarvitse mennä edes mökkitontille.
Mistä sähköstä sä oikein puhut? Meillä valvontakamera on akulla. Ei niihin mitään sähköä tarvita.
no tarvitaan sähköt, kuten riistakameroihinkin. Se sähkö vaan VOI TULLA paristoista tai akuista... SÄHKÖÄ molemmat tarvitsee, eivät ne ole höyrykäyttöisiäkään.
Ei se akku mahdottoman pitkään riitä jos se valvontakamera systeemi on alun varassa ...siinä pitää olla myös muuta tietotekniikkaa kytkettynä jotka kuluttaa virtaa ja isokin akku alla alle parissa viikossa loppu
Vierailija kirjoitti:
Valvontakamera vaatii jatkuvan sähkön syötön ja wifi yhteyden ja videokuvan tallennuksen tai nettiyhteyden..
Riistakamera on yksinkertaisempi ja sen voi laittaa toimimaan itsenäisesti kun kameran lähellä on liikettä..toimii pattereilla eikä tarvi toimiakseen verkkoyhteyttä
valvontakamera EI VÄLTTÄMÄTTÄ tarvitse wifiyhteyttä. esim minulla on yksi valvontakamera jossa EI EDES OLE WIFIÄ. Kerro mihin helvettiin se kamera sitä wifiä tarvitsisi? ja kyllä se riistakamerakin tarvitsee jatkuvan sähkön syötön. testaa vaikka. Ota patteri pois (jatkuvan sähkön lähde) ja koita kuinka hyvin toimii.
Vierailija kirjoitti:
Ei se akku mahdottoman pitkään riitä jos se valvontakamera systeemi on alun varassa ...siinä pitää olla myös muuta tietotekniikkaa kytkettynä jotka kuluttaa virtaa ja isokin akku alla alle parissa viikossa loppu
ei pidä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riistakamera kuvaa vain jos näkee liikettä. Tuohon riittää pelkkä akku. Jatkuvasti kuvaava valvontakamera taas pitäisi saada kiinni verkkovirtaan, mikä taas olisi tulipaloriski (sähkölaite sään armoilla hyvin palavassa maastossa) ja ylipäätään mahdotonta keskellä metsää.
ihan samat ominaisuudet on saatavilla valvontakameroihinkin.
Valvontakamera vaan vie sähköä enemmän kun kuvaa kokoajan. Riistakamerassa liiketunnistin joka laukaisee kuvan oton.
Ei kuvaa koko ajan. Miten ihmeessä täällä toistetaan samoja virheellisiä väitteitä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa akkutoimisen valvontakameran? Siis jos ei samalla ota mukaan kolmatta osapuolta eli firmaa, joka maksua vastaan huolehtii valvonnasta.
Verkkiksestä vaikka joku Reolink akullinen malli.
Niiden myyntinimike näkyy olevan riistakamera. Joo, Verkkokauppa myy niitä valvontakamerana, mutta kun paneutuu asiaan vähän paremmin, niin kysees
Kun ostin Ringin noin neljä vuotta sitten, ei silloin ainakaan ollut vastaavilla ominaisuuksilla olevia riistakameroita myynnissä yhtä halvalla. Ringin hinnat ovat tuostakin vielä tulleet alas, jos ottaa halvimman mallin. Alle satasellakin saa vanhempia malleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
valvontakamera EI VÄLTTÄMÄTTÄ tarvitse wifiyhteyttä. esim minulla on yksi valvontakamera jossa EI EDES OLE WIFIÄ. Kerro mihin helvettiin se kamera sitä wifiä tarvitsisi? ja kyllä se riistakamerakin tarvitsee jatkuvan sähkön syötön. testaa vaikka. Ota patteri pois (jatkuvan sähkön lähde) ja koita kuinka hyvin toimii.
Olen eri, mutta en minä tee sellaisella valvonnalla mitään, josta ei tule reaaliaikainen tieto kännykkään siitä mitä tontilla tapahtuu. Siis äppi lähettää ilmoituksen ja voin katsoa heti kuka siellä on.
Vierailija kirjoitti:
Kyselin aikaisemmin jo niiden riistakameroiden hintoja, joissa on vastaavat toiminnoit kuin valvontakameroissa ja ennen kaikkea samaan hintaan. Mutta eipä taida auttaa, jos akut eivät kestä ja hinnat ovat alk. 400.
Mökillä on kesällä reititin, mutta talvisin se viedään pois, muuten käyttäisin Ringiä kuten kotonakin.
Kuten myyjä minulle sanoi: tekniikka on sama, kuvanlaatu on sama (hintaluokassaan) ja käyttö on samanlaista, mutta riistakameran on tarkoitus olla piilossa, valvontakameran näkyä. Siksi kameroilla on erilaiset käyttötarkoitukset, vaikka molemmat ovat käytännössä samanlaisia valvontakameroita. Valkoinen kamera männyn kyljessä on huomattavasti näkyvämpi kuin ruskeanvihreä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta en minä tee sellaisella valvonnalla mitään, josta ei tule reaaliaikainen tieto kännykkään siitä mitä tontilla tapahtuu. Siis äppi lähettää ilmoituksen ja voin katsoa heti kuka
mutta siihen reaaliaikaiseen tiedon tulemiseen ei tarvitse JUURI WIFIÄ! Tiedon saa siirtymään myös 4g/5g liittymän, tai kuten tuossa vanhimmassa kamerassani ihan ethernetkaapelin kautta (vaikka 4g laitteeseen ja sitä kautta nettiin)
Minulla on valvontakamerana lte eli 4g kamera jossa aurunkokenno huolehtii virrasta. Voi käännellä joka suuntaan, 6 kertainen optinen zoom, lähettää hälytyksen kännykkään liikettä havaitessaan. Tunnistaa ihmisen ja seuraa ihmistä kuvaten tekemiset. Loistava kamera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta kuluttajille myytävät valvontakamerat ovat juuri sitä varten, ettei tarvita mitään kolmansia osapuolia valvomaan, vaan hälytys kulkijasta tulee omaan kännykkään. Akkukäyttöisistä valvontakameroista en tiedä. Mahtaako akku kestää kolme kuukautta lataamatta. Emme talvella juuri käy mökillä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on valvontakamerana lte eli 4g kamera jossa aurunkokenno huolehtii virrasta. Voi käännellä joka suuntaan, 6 kertainen optinen zoom, lähettää hälytyksen kännykkään liikettä havaitessaan. Tunnistaa ihmisen ja seuraa ihmistä kuvaten tekemiset. Loistava kamera.
Tuo vaikuttaa kätevältä. Onko sulla ollut käytössä kuinka pitkään, onko akku kestanyt aurinkokenno lataamassa? Hintaa on kuitenkin noin 300, jos ei toimikaan luvatusti.
Mistä sähköstä sä oikein puhut? Meillä valvontakamera on akulla. Ei niihin mitään sähköä tarvita.