Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä jotenkin vaikeaa ymmärtää sitä, että joitain vuosisatoja sitten normaali mies saattoi olla alle 160cm pitkä?

Vierailija
08.08.2025 |

Historialliset elokuvat ja tv-sarjat antavat kyllä ihan tosi epärealistisen kuvan ihmisten, varsinkin miesten, ulkonäöstä. Tv-sarjoissa, jotka sijoittuu 700-luvulle viikingitkin ovat 190-200cm kehonrakentajia ja muut kansat ihan perus 180cm heiveröisiä. Todellisuudessa ihmiset olivat ihan h#lvetin pieniä ennen ja joku 180cm ihminen oli muihin verrattuna todella pitkä.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse mennä niin kauas. Talvisodassa muistaakseni sotilaiden keskipituus oli 162cm. 

Vierailija
2/37 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napoleonia pidetään nykyaikana pienenä miehenä, mutta tuskin oli sen pienempi kuin moni aikalaisensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuota olisi vaikea ymmärtää?

Vierailija
4/37 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mitä se meitä kiinnostaa, kuinka pitkä joku oli parisataa vuotta sitten?

Vierailija
5/37 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiri

Vierailija
6/37 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä päivänäkin esim. Pohjois-Koreassa monet miehet ovat alle 160 senttisiä. Huono ja niukka ravinto pysäyttää pituuskasvun nuorena.

Vierailija
7/37 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ihmiset olivat aiemmin pieniä ja siroja.

Vierailija
8/37 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikea.

Onko ap:n vaikea ymmärtää, ettei nyt eletä muutama vuosisataa sitten, vaan vuotta 2025?

Vierailija
9/37 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ihmetyttä se miten vähän ovat muuttuneet mielikuvat ja toiveet siitä millainen on unelmien mies viimeisen muutaman tuhannen vuoden aikana. - Naisten asena ja mielikuvat siitä mitä on olla jelää naisena sen sijaan on samassa ajassa muutunut aikas paljon. - Hieman huolestuttavaa on, että osa haluaisi palata ajassa naiten osalta taakse päin ainakin muutaman sadan vuoden verran. - Ikäänkuin miesten (tai niseten) elämä muuttuisi sillä tavoin paremmaksi,  

Vierailija
10/37 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se erikoiselta tuntuu. Hauskaa olisi mennä aikakoneella sellaiseen aikaan ja olla hervoton hevosenpuolikas.

Vierailija
11/37 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen pituusrasisti mamma voi tappaa itsensä

Vierailija
12/37 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ihmiset olivat aiemmin pieniä ja siroja.

Ne oli riisitautisia ja niillä oli kölirinta, kuten ap:lla.

Vierailija
13/37 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen pituusrasisti mamma voi tappaa itsensä

Jokainen aivoton incel voi ihan vaikka heti uida (ajautua) merelle ja upota.

Vierailija
14/37 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Napoleonia pidetään nykyaikana pienenä miehenä, mutta tuskin oli sen pienempi kuin moni aikalaisensa.

Napoleon oli 173 cm. Pitempi kuin se yksi manletti.

Vierailija
15/37 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita piippalakki päähän. Pitenet 50 cm.

Vierailija
16/37 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hämmästytä yhtään, kun päivittäin tulee ihan kantasuomalaisia lyhyitä miehiä vastaan.

Ihan kävellessäni pääkaupunkiseudulla ostoskeskuksissa tai ihan ruokakaupassa lättänissä kengissä, vastaan joka reissulla tulee kymmenittäin minua lyhyempiä miehiä ja olen vain 168 cm pitkä. Heillä on usein paljon lyhyempi kumppani mukana, arvioisin heidän pituudekseen hieman alle 160 cm. Lyhyet naiset eivät tajuakaan, kuinka paljon on miehiä, jotka ovat lyhyitä, sillä ovat itsekin niin lyhyitä.

Aina hämmästyttää ihmisten lyhyys, varsinkin naisten. Tuntuu, että olen suurinta osaa naisista pidempi, mihin tahansa menen. Aina välillä mittaan itseni, että olenko todellakin vain 168 cm pitkä, kyllä olen. 

Vierailija
17/37 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isoisäni (syntynyt 1910) oli tasan 160 cm. Erittäin kovakuntoinen fyysisen työn tekijä. 

Vierailija
18/37 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä merkitystä? AP, mitä haluat sanoa? Joku oli jotain joskus, mitä väliä nykyään? Oletko itse ehkä alle 160cm pituinen mies? Tai siis ''mies''.

Vierailija
19/37 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman eri kcal määrä silloin ja nyt ollut tarjolla lapsille..

Vierailija
20/37 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä merkitystä? AP, mitä haluat sanoa? Joku oli jotain joskus, mitä väliä nykyään? Oletko itse ehkä alle 160cm pituinen mies? Tai siis ''mies''.

Manlet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme