Miksi jotkut käyvät yksin kapakassa istumassa illalla ja juomassa kaljan tai pari?
Niin, miksi se on parempi kuin vain olla kotona viettämässä iltaa?
Kommentit (98)
Minusta oli kiva kaupungissa asuessani käydä silloin tällöin kapakassa yhdellä. Istua hiljaa omissa ajatuksissa ja välillä katsella maailman menoa. Enää en käy kun muutin maalle ja lähikapakka on yli 25 kilometrin päässä. Tulisi turhan kallis reissu taksilla, yli sata euroa yhdenparin lasin takia on aika hurjan paljon liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin kapakassa ryyppääminen on älyttömän kallista. Tarvitaanko muita perusteluita?
Moni asia maksaa, vaikka teatterissa käynti. Onneksi mulla on työpaikka. Eikä tarvitse juoda niin paljon, siitä tulee huono olokin.
Aloituksessahan paheksuttiinkin/kummeksuttiinkin niitä yhden-kahden(-kolmen) ottajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka juo kaliaa? Litkua.
Olutta on monenlaista. Saksalaiset, belgialaiset panimo- ja luostarioluet eivät ole litkua vaan laatua. Ja tietysti monet muut, muista maista.
Kaljahan onkin vähäalkoholinen lähinnä ruoka- tai janojuomaksi tarkoitettu oluentapainen juoma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin mä kaverinkin kanssa käydä, jos sellainen olisi.
Olen ns ihan tavallinen, keski-ikäinen, työssäkäyvä perheenisä.
Mites perheenisä yksin sinne tallustaa. Eikös vaimokin ole olemassa ja lapset. Vai onko.
Kaverin puutteessa on käytävä yksin, tykkään käydä pubeissa katselemassa ihmisvilinää ja juttelemassa ihmisille.
Ai vaimon ja lasten pitäisi lähteä baariin mukaan? Vaikka olisi puoliso ja lapsia niin ei aina tarvitse kaikkea yhdessä tehdä, ei miehen, ei vaimon.
Miksi mies vetää lärvit? Koska olet niin onnellinen vai 😂
Eikö nyt ollut puhe yhdellä-kahdella käymisestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka juo kaliaa? Litkua.
Olutta on monenlaista. Saksalaiset, belgialaiset panimo- ja luostarioluet eivät ole litkua vaan laatua. Ja tietysti monet muut, muista maista.
Kaljahan onkin vähäalkoholinen lähinnä ruoka- tai janojuomaksi tarkoitettu oluentapainen juoma.
Mutta ne jotka eivät ymmärrä oluiden päälle puhuvat aina kaljasta vaikka se olisi kuinka hyvää ja laadukasta artesaaniolutta.
Voivoi.. pidin kovasti kunnon oluesta aikoinaan. Nyt olen jo useamman vuoden sairastanut keliakiaa enkä tietenkään voi enää olutta juoda. Maistoin muutamaa gluteenitonta olutta mutta ne ovat kaukana siitä miltä kunnon olut maistuu ja tuoksuu.
Kyllä mulle tulee mielikuva että kun mies on yksin oluella baarissa, naiset katsoo että hän on potentiaalista seuraa. Sama myös toisin päin. Onko muut eri mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Luin just tänää tekstin jossa sanottiin, että ihminen joka on niin sinut itsensä kanssa, että pystyy käymään yksin syömässä ravintolassa, on ihminen, jota ei pysäytä mikään. Siinä mietittävää ap:lle.
Hah! On täysin eri asia mennä ravintolaan syömään kuin jonnekin rupubaariin juomaan!
Ei ap
Vierailija kirjoitti:
Pilluhan se on aina mielessä mutta juodaan pari bisseä ensin.
Taidat olla persu. Ole onnellinen Purra laski sun kaljan hintaa velkarahalla ja samalla nosti lääkkeiden hintoja. 😝
Vierailija kirjoitti:
Luin just tänää tekstin jossa sanottiin, että ihminen joka on niin sinut itsensä kanssa, että pystyy käymään yksin syömässä ravintolassa, on ihminen, jota ei pysäytä mikään. Siinä mietittävää ap:lle.
Mielenkiintoinen kommentti. Käyn pari kertaa vuodessa ihan itsekseni syömässä (mysteerisoppauskeikkoja, muuten ei olisi varaa 50 e ruokailuun).
Tuo ajatus, että tällaista ihmistä ei pysäytä mikään auttoi nyt henkisesti huimasti. Oma rahatilanne paska - lainat otettu kun olin hyväpalkkaisessa työssä, irtisanottu tal/tuot syistä, avokki kuoli, korot nousi noin 500 e per kuukausi.
Näitten kanssa nyt olen mählinyt, pankilta onneksi sai toisen lyhennysvapaan. Nyt vakkari yötyö toivottavasti löytynyt, haastattelu maanantaina.
Tsemppiä kaikille, kun jaksaa jaksaa niin kyllä se helmi löytyy!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle tulee mielikuva että kun mies on yksin oluella baarissa, naiset katsoo että hän on potentiaalista seuraa. Sama myös toisin päin. Onko muut eri mieltä?
Jos noin on, niin kaukaa ovat katsoneet, eivätkä sen enempää tehneet tutustuakseen.
T: En minä mikää ajatustenlukija ole
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän näin naisena kun menee yksin baariin bisselle niin seksiseuraa saa hyvin helposti. On joskus alkanut vakavampikin suhde näin. Huomattavasti helpompaa ja mukavampaa kuin jotkut Tinder-leikit eikä tarvitse arvailla kuvista ja teksteistä minkälaisen tyypin kanssa on tekemisissä. Suosittelen kokeilemaan jos on miestä vailla, mihin vaan tarkoitukseen.
Helvetinmoinen kateuden pistos tuli näin miehenä tuon luettua.
Vierailija kirjoitti:
Voivoi.. pidin kovasti kunnon oluesta aikoinaan. Nyt olen jo useamman vuoden sairastanut keliakiaa enkä tietenkään voi enää olutta juoda. Maistoin muutamaa gluteenitonta olutta mutta ne ovat kaukana siitä miltä kunnon olut maistuu ja tuoksuu.
Minä pidän Suomenlinnan panimon chapman-lagerista.
On kyllä taas niin suomalainen avaus. Miksi et mökötä kotona vaan käyt jossain ulkona? Pakko olla alkoholisti.
Onkohan kukaan käynyt koskaan ulkomailla?
Muutama vuosi sitten lähdin saunan jälkeen lähibaariin yhdelle.
Englannissa pubi on jokamiehen olohuone. Tuskinpa ne on sen enempää alkkiksia kuin muutkaan.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä taas niin suomalainen avaus. Miksi et mökötä kotona vaan käyt jossain ulkona? Pakko olla alkoholisti.
Onkohan kukaan käynyt koskaan ulkomailla?
Kyllä, alkoholistiksihan se on heti leimattava. Toinen on, jos suomalainen maksaa euronkin enemmän jostain, jonka olisi voinut kotona saada halvemmalla, on suomalainen epäonnistunut ihmisenä. Mikään ei saa maksaa mitään, eikä mihinkään kannata laittaa rahaa koskaan.
Jotenkin hassua että moralisoidaan niitä jotka pubissa juo yhden pari eikä ajatella että huolestuttavampaahan se on jos neljän seinän sisällä juo vaikka 12-24 kaljaa joka ilta.
Samoin se sormi pystyssä "älä koskaan juo yksin!" (koska muuten olet alkoholisti/alkoholisoidut) on höperöä, moni viihtyy paremmin yksin. Esim minulle on nautinto kotona yksin lukea hyvää kirjaa, kuunnella musiikkia tai vain istua hiljaisuudessa ja juoda yksi tai kaksi viinilasillista. Samaa nautintoa en koe baareissa enkä hälyssä ihmisten keskellä.
Kaikista ei ikinä tule alkoholisteja vaikka joskus joisivatkin, ovat sitten kotona tai kapakassa, yksin tai porukassa ja jotkut alkoholisoituvat vaikka eivät koskaan joisi kotona eivätkä yksin.