Miksi jotkut käyvät yksin kapakassa istumassa illalla ja juomassa kaljan tai pari?
Niin, miksi se on parempi kuin vain olla kotona viettämässä iltaa?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Voisin mä kaverinkin kanssa käydä, jos sellainen olisi.
Olen ns ihan tavallinen, keski-ikäinen, työssäkäyvä perheenisä.
Mites perheenisä yksin sinne tallustaa. Eikös vaimokin ole olemassa ja lapset. Vai onko.
Kaverin puutteessa on käytävä yksin, tykkään käydä pubeissa katselemassa ihmisvilinää ja juttelemassa ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
No esim minä jos haluan pitää itsekseni miniloman ja lähden johonkin, esim Turkuun, tykkään käydä muutamalla jossain kivassa baarissa. En sieltä ketään tunne ja yksin menen. Joskus istun itsekseni koko sen ajan, joskus joku tulee juttelemaan, molempi parempi. Juon sen yhden tai pari ja kävelen hotellille lukemaan. Kivaa on. Mikäli jotkut masentuvat siitä niin voi voi.
Nukkumaan, ei lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaverin puutteessa on käytävä yksin, tykkään käydä pubeissa katselemassa ihmisvilinää ja juttelemassa ihmisille.
Puoliso ei ole riittävän hyvä kaveri?
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän näin naisena kun menee yksin baariin bisselle niin seksiseuraa saa hyvin helposti. On joskus alkanut vakavampikin suhde näin. Huomattavasti helpompaa ja mukavampaa kuin jotkut Tinder-leikit eikä tarvitse arvailla kuvista ja teksteistä minkälaisen tyypin kanssa on tekemisissä. Suosittelen kokeilemaan jos on miestä vailla, mihin vaan tarkoitukseen.
Ai jaa. Itse naisena en ole huomannut samaa. Yksin omissa ajatuksissani istun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites perheenisä yksin sinne tallustaa. Eikös vaimokin ole olemassa ja lapset. Vai onko.
Ai vaimon ja lasten pitäisi lähteä baariin mukaan? Vaikka olisi puoliso ja lapsia niin ei aina tarvitse kaikkea yhdessä tehdä, ei miehen, ei vaimon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoliso ei ole riittävän hyvä kaveri?
Kyllä siitäkin pitää välillä "eroon" päästä. Tekee hyvää molemmille.
Semmoinen on in-celin baari-ilta. Rahat riitä niillä edes känneihin tai tarjoamaan juomisia naisille.
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen on in-celin baari-ilta. Rahat riitä niillä edes känneihin tai tarjoamaan juomisia naisille.
Niin mitä sitten?
Juo vain hyvässä seurassa ja iloon. Älä koskaan yksin, älä varsinkaan suruun, huoliin tai masennukseen. Siinäpä hyvä neuvo kaikille. Lisäisin vielä, että älä koskaan juo kahta annosta enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa masentavalta.
Miksi olis vähemmän masentavan kuuloista juoda se kalja tai kaksi yksin kotona? En käy baareissa, en juo kaljaa mutten silti ymmärrä mikä tuossa masentavaa on.
Juominen elämäntapana. Alkoholismiahan se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai vaimon ja lasten pitäisi lähteä baariin mukaan? Vaikka olisi puoliso ja lapsia niin ei aina tarvitse kaikkea yhdessä tehdä, ei miehen, ei vaimon.
Miksi mies vetää lärvit? Koska olet niin onnellinen vai 😂
Mä pääsin aikoinaan töistä klo 23 viikonloppuisin eikä heti nukuttanut sen hälinän jälkeen niin kävin usein lähikuppilassa juomassa muutaman. Luin iltikset ja joskus joku tuli rupattelemaan. Usein joku mies tuli kyselemään miksi istun yksin ja jutteli hetken. Jos olisin etsinyt seuraa, niin olisi ollut ihan hyvät mahdollisuudet varmaan siihenkin. Sit ku aivot rauhoittui niin oli mukava lähteä nukkumaan. Niin ja mäkin tykkään vaan katella mitä muut puuhailee ilman että tarvii sen enempää osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Olimme kerran porukalla juhlimassa jotain kilpailumenestystä tms, ja meitä (naisia) tuli jututtamaan meitä vanhempi ressukkamies, joka sanoi tulleensa baariin yhdelle töiden jälkeen.
No, viimeinenkin arvostukseni häntä kohtaan katosi, kun näin hänen ostavan toisen tuopin ja olevan paikalla vielä silloinkin, kun minä lähdin pois: valehtelija, alkoholisti.
Miten onnistuitkin antamaan itsestäsi harvinaisen tympeän kuvan yhdellä ainoalla lyhyehköllä viestillä.
Opin uuden sanan. Alkoholin juominen työpäivän jälkeen on "after work". "Ei en mä mitenkään alkoholia käytä, käyn vain after workillä..."
Kyllä minä sinkkuna välillä kävin yhdellä tai kahdella lasillisella, yleensä perjantaisin töiden jälkeen. Useammin yksin kuin kenenkään seurassa. Pari kantapaikkaa oli. Joskus juttelin baaritiskillä ihmisten kanssa, joskus en. Bussilla lähdin kotia kohti yleensä klo 19 tai joskus klo 20. Tuttujakin tuli. Siis siinä toisessa kantapaikassa kävi usein vakioporukkaa, esim. eräs Make oli lähes joka perjantai siellä kahvilla. Aina vaihdettiin muutama sana. Hänellä oli myös työkavereita, jotka kävivät kahvilla tai kaljalla. Heidänkin kanssaan tulin tutuksi.
Minullehan sillä tavalla ei ole väliä, vaikka pari viinilasia juo yksinkin, tai pari lonkeroa. Mukava, kun on ihmisiä ympärillä. En ole koskaan tykännyt yökerhoista. Mahdollisesti tuo lasillisella käymisen tapa on peräisin siltä ajalta, kun asuin vuoden Brightonissa, opiskelin yliopistossa. Siellä on hyvin yleistä mennä joko työpäivän tai opiskelupäivän jälkeen pubiin ennen kotiin lähtöä. Ei siellä kukaan biletä, vaan se on rentoutumista, mistä kukin lähtee kotiaan kohti. Bileporukat on liikkeellä vasta myöhään illalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies vetää lärvit? Koska olet niin onnellinen vai 😂
Sanoiko mies vetävänsä lärvit?
Vierailija kirjoitti:
Selvinpäin kapakat on masentavia mutta kun istuu alas ja juo sen yhden kaljan niin ymmärtää mistä siinä on kysymys.
Riippuu kapakasta.
Mies jätti 30v avioliiton jälkeen löysi uuden.sen jäljeen oon yksi yrittänyt selvitä.selviytymiskeinona tehdä kaikkee mitä haluun myös yksin.Muutin työn perässä toiselle paikakunnalle.Tottakai teen kaikkee mitä haluun myös yksin.tää on henkisesti niin rankkaa kun menetti parisuhteen ja on yksin et tosiaan oon ylpeekin siitä et käyn yksin syömässä ravintolasss..käyn yksin karaokessa siis kuunteleen jos siltä tuntuu ja .jos en oo töissä.
Aikoinaan reissasin työhommissa paljon. Eipä sitä paljon muuta tekemistä ollut kun käydä töiden jälkeen hotellin saunassa ja sitten lähteä jonnekin syömään ja parille kaljalle, ettei ihan hotellikuolemaa tullut. On tullut muuten käytyä parin vuosikymmenen aikana aika monen suomalaisen kaupungin baareissa. Enää en noita reissuhommia tee.
Minusta on mukavaa käydä silloin tällöin töiden jälkeen tai illalla lasillisella jossain mukavassa, rauhallisessa paikassa. Voi samalla katsella ihmisiä, ja välillä jopa jutella jonkun kanssa. Saa sitä kotona istua ihan tarpeeksi.