Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut käyvät yksin kapakassa istumassa illalla ja juomassa kaljan tai pari?

Vierailija
08.08.2025 |

Niin, miksi se on parempi kuin vain olla kotona viettämässä iltaa? 

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opin uuden sanan. Alkoholin juominen työpäivän jälkeen on "after work". "Ei en mä mitenkään alkoholia käytä, käyn vain after workillä..."

Opin sen sanan jo parikymmentä vuotta sitten.  Enkä muuten käy after workeilla, kotona silloin tällöin nautin lasillisen tai muutaman hyvää punaviiniä. En katso itseäni alkoholistiksi jos teen niin kuutisen kertaa vuodessa.

Vierailija
42/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka juo kaliaa? Litkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä lause Suomi maailman onnellisin kansa sai taas uusia ulottuvuuksia näitä lukiessa!😄

Vierailija
44/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka juo kaliaa? Litkua.

Olutta on monenlaista. Saksalaiset, belgialaiset panimo- ja luostarioluet eivät ole litkua vaan laatua. Ja tietysti monet muut, muista maista.

Vierailija
45/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä lause Suomi maailman onnellisin kansa sai taas uusia ulottuvuuksia näitä lukiessa!😄

Mitä tarkoitat?

Vierailija
46/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

et oo vissii koskaan käyny pattayalla ? 

Vierailija
47/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkkis on alkkis, lasissa samppanjaa tai kiljua.

Vierailija
48/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

He haluavat olla edes hetken rauhassa perheeltään

Vierailija
49/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette mene salille tai lenkille? Sielläkin näkee ihmisiä ja on paljon parempi vaihtoehto kehoa ja mieltä ajatellen. 

Vierailija
50/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun maikka lähti töistä, meni pubiin, veti kolme kaljaa ja lähti himaansa nukkumaan. Eläköidyttyään alkoholisoitui ja joi eläkkeensä kotisohvallaan.

Huomattavasti parempi tapa viettää aikaansa kuin paskan jauhaminen muista ihmisistä tuntemattomille nettifoorumilla.

Vierailija
51/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummatkohan ovat onnellisempia, ne jotka ottaa joskus omaa aikaa ja menee paikalliseen parille vai ne jotka täällä on haukkumassa heitä alkoholisteiksi? 😉

Vierailija
52/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkkis on alkkis, lasissa samppanjaa tai kiljua.

Se on totta. Mutta miten tämä liittyy ketjun aiheeseen? Jokainen joka joskus juo alkoholia on ilman muuta heti alkkis?

Vierailija
53/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin mä kaverinkin kanssa käydä, jos sellainen olisi.

Olen ns ihan tavallinen,  keski-ikäinen, työssäkäyvä perheenisä.

Kaverin puutteessa on käytävä yksin, tykkään käydä pubeissa katselemassa ihmisvilinää ja juttelemassa ihmisille.

Puoliso ei ole riittävän hyvä kaveri?

Puoliso ei ehkä halua istua baarissa?

Vierailija
54/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut vaikka matkustavat jonnekin yksin, kun voisivat koko lomansa istua kotona neljän seinän sisällä vauvapalstaa selaten? On ne säälittäviä!😄

Vierailija
55/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opin uuden sanan. Alkoholin juominen työpäivän jälkeen on "after work". "Ei en mä mitenkään alkoholia käytä, käyn vain after workillä..."

Opin sen sanan jo parikymmentä vuotta sitten.  Enkä muuten käy after workeilla, kotona silloin tällöin nautin lasillisen tai muutaman hyvää punaviiniä. En katso itseäni alkoholistiksi jos teen niin kuutisen kertaa vuodessa.

Enkä tarkoita että pitäisin alkoholisteina niitä jotka käyvät. Tarkoitin vain että itse viihdyn paremmin kotona, selitin siksi kun selkeästi tuo uuden sanan oppinut katsoo alkoholisteiksi kaikki työpäivän jälkeen lasillisilla käyvät ettei minulla ole ns oma lehmä ojassa.

Vierailija
56/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut vaikka matkustavat jonnekin yksin, kun voisivat koko lomansa istua kotona neljän seinän sisällä vauvapalstaa selaten? On ne säälittäviä!😄

Hyvin hoksattu :D Täytyy pysytellä kotona piilossa koko loma ettei kukaan vaan yksinäiseksi ja masentuneeksi luule.

Vierailija
57/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä muutama vuosi sitten - luetaan, kai kaksikymmentä vuotta sitten - näin kesäisin lähdin terassille mahdollisimman provosoivan nimisen kirjan kanssa, nautin muutaman juoman ja luin kirjaa. Toivoin jonkun tulevan kysymään kirjasta tai ihan mistä vaan. Turhaan. 

Tai, siis, sain luettua kirjaa, nauttia alkoholia ja viettää iltaani Suomen suvessa ja ihan ainakin toiseksi parhaassa seurassa.

Voisin kuvitella, että voisi olla yksi tai ainakin muutama, jotka olisivat parempaa seuraa kuin minä itse. 

Vierailija
58/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette mene salille tai lenkille? Sielläkin näkee ihmisiä ja on paljon parempi vaihtoehto kehoa ja mieltä ajatellen. 

Käyn myös lenkillä ja salilla. Tai uimassa tai museossa. Spontaanius tuo itselle iloa, ja joskus se spontaani teko on piipahtaa oluelle kivan näköiseen kuppilaan. Mielestäni elämästä jää vähän enemmän muisteltavaa, jos tekee välillä vähän eri asioita.

Ja miksi parilla käymistä niin ihmetellään, saako Suomessa juoda vain perskännit?

Vierailija
59/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh. Aika huono vertaus. Juominen on säälittävää, yksin juominen vielä säälittävämpää. Maailma täynnä kaikenlaista paljon mielekkäämpää tekemistä.

Vierailija
60/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja tuntuu olevan aika yksinkertainen ihminen