Onko muita ihmisiä jotka ei käytännössä tunne yhtä ainutta suomalaista nykyartistia?
Huomaan kuinka törmään uutisjuttuihin joissa jotkut heistä mainitaan nimeltä, en tunne enkä tiedä yhtä ainutta heidän kappaletta. Sama juttu tveestä tuttujen julkkisten kanssa, ei mitään hajua ketä he ovat.
En kuuntele radiota enkä katso televisiota, lisäksi ei ole missään striimauspalvelussa kiinnostanut suomalainen musiikki, koska se on minusta todella huonoa. Rupesin vain miettimään onko muutkin yhtä pihalla noista ihmisistä kuin minä.
Kommentit (54)
Tunnen moniakin;
Olavi Rautavaara
Seppo Savonlinna
Riitta Benz
Anneli Sillanpää
Mirjami Vartiainen
Erkki Aho
Kaisa K
Eklektinen
Eletään uutta taistolaisuuden aikaa. Pinnalle pääsee vain vasemmistopiireistä ja oikeilla mielipiteillä. Substanssilla ei ole enää mitään väliä. Jos 2000-luvun alussa piti olla mies ja soittaa kitaraheviä, tänä päivänä pitää olla POC ja näkyvästi kaikkia mahdollisia vähemmistöjä, ikuisesti 23v.
Minä! En myöskään kuuntele radiota tai katso juuri televisiota, enkä seuraa ns. lööppiuutisia.
Sekin suomalainen musiikki mitä kuuntelen, on lähinnä 90-luvun ja 2000-luvun alun jytää. :D
Näkee niitä joskus telkusta, mutta minä en niitä kuuntele. Kanava vaihtuu nopeasti. Joten en tunne, enkä tiedä kenenkään niistä "musiikkia".
Se rahtihametyttö jolla on musta mies.
Katson YouTubesta yleensä, jos on joku uusi nimi. Spotifyssa on uutta musiikkia lista.
Pitäähän sitä hiukan seurata, mitä tapahtuu.
Radiota kuuntelen laidasta laitaan. Sieltä tulee uusia kipaleita.
Ainut "uusi" suomalainen artisti/yhtye jonka tiedän ja kuuntelen on KAJ. Nykynaisartistien nimiä on olen kuullut, mutta et oikein tiedä kuka on kukin ja kaikki ne kuulostaa samalta ja kaikki laulavat nenäänsä. Muista uusista artisteista en tiedä senkään vertaa.
Tuntuu, että musiikki on mennyt sellaiseksi massatuottamiseksi, kun sitä on niin helppo tehdä, laitetaan vain kaikenmaailman melusaastaa tietokoneesta ja liimataan ne päällekkäin. Hommataan joku kiljumaan, ei tarvitse osata edes laulaa, kun väännetään autotunet kaakkoon.
Olen myös huomannut, että monet kappaleet on plagioitu, joo ei ehkä suoraan mutta juuri niin ovelasti, että ei voida haastaa oikeuteen ja se menee läpi. Kun on vanha ihminen, niin ei todellakaan jaksa tuollaista hissimuusikkia, lyriikat on nykyään aivan järkyttävän huonoja.
Kaikki luulevat olevansa nykyään muusikoita, kun ennen siihen vaadittiin lahjoja, ei pelkästään jotain copy paste raitojen kopioimista tietokoneella. Siltä se sitten kuulostaakin, melusaasteelta.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että musiikki on mennyt sellaiseksi massatuottamiseksi, kun sitä on niin helppo tehdä, laitetaan vain kaikenmaailman melusaastaa tietokoneesta ja liimataan ne päällekkäin. Hommataan joku kiljumaan, ei tarvitse osata edes laulaa, kun väännetään autotunet kaakkoon.
Olen myös huomannut, että monet kappaleet on plagioitu, joo ei ehkä suoraan mutta juuri niin ovelasti, että ei voida haastaa oikeuteen ja se menee läpi. Kun on vanha ihminen, niin ei todellakaan jaksa tuollaista hissimuusikkia, lyriikat on nykyään aivan järkyttävän huonoja.
Kaikki luulevat olevansa nykyään muusikoita, kun ennen siihen vaadittiin lahjoja, ei pelkästään jotain copy paste raitojen kopioimista tietokoneella. Siltä se sitten kuulostaakin, melusaasteelta.
Ehkä en tiedä asiasta tarpeeksi. En ole huomannut tuollaista. Osa musiikkia on epäkiinnostavaa muutenkin.
Tuntuu että ne nuoret artistit on klooneja, olen kuullut Bessistä ja Behmistä, mutta en tiedä kumpi on kumpi. Sitten on liuta nuoria nättejä tyttöjä ja kaikilla on vain yksi etunimi, Ilta, Sanni, Ellinoora, jos noita jossain näkee tai kuulee niin sekaisin menee, ovat jotenkin niin personattomia kaikki.
En fanita Katri-Helenaa tai Paula Koivuniemeä, mutta ikinä ei ole tarvinnut miettiä että kumpi tämä nyt on.
Heitän hatusta,,varmaan löytyy joku Lumicci tai Nicotiini?
Jos taloudessa ei olisi "oikean ikäisiä" lapsia, en varmaan tietäisi minäkään. Jonkun kappaleen voisin muussa tapauksessa tunnistaa kuulleeni aiemminkin, mutta en luultavastikaan osaisi nimetä kappaletta tai artistia.
Monen nimen ja joitain kappaleita olen kuullut, mutta yhtäkään heistä en tunne.
Mä tunnen idolsista tutun Cristian Forssin, kuka haluaa koskettaa mua?
Vierailija kirjoitti:
Se rahtihametyttö jolla on musta mies.
Oliko Hanna Ekolalla musta mies?!
En tiedä ketään/mitään suomalaista nykymusiikkia esittävää henkilöä tai kappaletta.
Mitä vahingossa olen radiota kuullut (Kuuntelen yleensä autossa Radio Nostalgiaa) siellä känisee tai kuiskailee joku
tyttönen.
Kuuntelen ja harrastan 50-70 lukujen iskelmä- pop- tai rockmusiikkia.
En tunne eikä oikeasti kiinnosta. Sen verran nykymusiikkia olen kuunnelllut, että todennut luokattomaksi roskaksi.
Kuuntelen eppuja, juicea, brucea ja dire straitsia. Rainbow ja muut kasarisukkahousubändit myös ok. Ja dave lindholm ja hassisen kone ja kaikki hyvät.
Nykymusiikki on roskiskamaa
Ulkosuomalaisena olen täysin pihalla.