Onko muita ihmisiä jotka ei käytännössä tunne yhtä ainutta suomalaista nykyartistia?
Huomaan kuinka törmään uutisjuttuihin joissa jotkut heistä mainitaan nimeltä, en tunne enkä tiedä yhtä ainutta heidän kappaletta. Sama juttu tveestä tuttujen julkkisten kanssa, ei mitään hajua ketä he ovat.
En kuuntele radiota enkä katso televisiota, lisäksi ei ole missään striimauspalvelussa kiinnostanut suomalainen musiikki, koska se on minusta todella huonoa. Rupesin vain miettimään onko muutkin yhtä pihalla noista ihmisistä kuin minä.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä Sannin ja Ellinooran pystyn erottamaan. Räppärit on ihan tuntemattomia. Jos pitäisi tietää varmasti kumpi on JVG tai Elastinen niin en osaisi sanoa.
Ei ole kovin nykymusaa nuokaan, JVG aloitti 10-luvun taitteessa ja Elastinen jo 90-luvulla.
Ei paskankaan hajua. Ainoa jonka osaan määrittää on haloohelsinki. Paskaa iskelmähumppaa. Sit on useita nuorrmia naisartisteja jotka laulaa pikkutytön äänellä ja sillee espoon s-kirjaimella. Eii voi kuin ihmetellä että miten ihmiset elää teininä viiskymppisiksi?
Missä on seija simola? Tai noh, ei enää keskuudessamme.
Moni artisti mitä täällä sanotaan nykyartisteiksi ovat keikkailleet jo 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävää, että porukka täällä kehuskelee yleissivistyksen puutteella. Kyllä nyt vähän pitää nykyajastakin tietää vaikka olisikin jo henkisesti kangistunut.
Minusta ei tarvitse tietää paljoakaan nykyajasta. Tärkeämpää on tuntea vanhaa musiikkia ja kirjallisuutta.
Niinpä. Yleissivistykseen ei kuulu esim. Suomen tämänhetkinen istuva presidentti.
En tunne edes ulkomaista artistia. Musiikki on jäänyt täysin.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että ne nuoret artistit on klooneja, olen kuullut Bessistä ja Behmistä, mutta en tiedä kumpi on kumpi. Sitten on liuta nuoria nättejä tyttöjä ja kaikilla on vain yksi etunimi, Ilta, Sanni, Ellinoora, jos noita jossain näkee tai kuulee niin sekaisin menee, ovat jotenkin niin personattomia kaikki.
En fanita Katri-Helenaa tai Paula Koivuniemeä, mutta ikinä ei ole tarvinnut miettiä että kumpi tämä nyt on.
Eivät ole nättejä edes.
Radiossa kun oli vielä kaksi kanavaa niin kaikki kappaleet tuli sitten tutuksi.Vaikea kuvitella että nykylapset tuntisi jotain jätkän humppaa tai tahdon olla hyvin hellä olisi tänä päivänä lähinnä Iskelmä väen tietoisuudessa.Eli hehkutettu suosikki artisti sitten tänä päivänä vain pienen piirin tiedossa.
Trollitehdas taas koolla. Sen huomaa osasta kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkosuomalaisena olen täysin pihalla.
Ulkosuomalaisilla on täysin sama internet kuin sisäsuomalaisilla. Sillä pääset kaikkiin radiokanaviin, kaikkiin uutisiin, kaikille striimauspalveluille.
Paitsi Yle Areenaan
Marella, averagekidluke, Sara Tiippo, Behmi, Bessi ja turisri. Yhtään biisiä en heiltä osaa
Mä tiedän Ege Zulun, koska se on Herttoniemestä.
En tiedä minäkään. Olen kolmekymppinen. Tosin kuuntelen paljon metallia, jossa sentään soitetaan jotain ja lauletaan (örinä on oikeasti vaikea taiteenlaji, jota harva ymmärtää).
Suomalaiset naispopparit ovat vähän masentavia. Joku kehui minulle kovasti Behmiä, no minä kuuntelin ja totesin, että osaahan laulaa joo, mutta ihan yhtä persoonaton ääni kuin kaikilla muillakin. Nykyään ei uskalleta nostaa persoonallisia ääniä listaykkösiksi, johtuu ihan siitä, että isot levy-yhtiöt eivät halua ottaa riskejä. Mennään sillä mikä myy ja tuutataan omat mediat ja festarit täyteen sitä, jotta se sitten on mikä myy.
Suomi-indie on sentään kuuntelemisen arvoista. Listapoppi tuntuu olevan samaa kuin 10v sitten.
Vierailija kirjoitti:
En tunne eikä oikeasti kiinnosta. Sen verran nykymusiikkia olen kuunnelllut, että todennut luokattomaksi roskaksi.
Kuuntelen eppuja, juicea, brucea ja dire straitsia. Rainbow ja muut kasarisukkahousubändit myös ok. Ja dave lindholm ja hassisen kone ja kaikki hyvät.
Nykymusiikki on roskiskamaa
Nykyään ei vissin ole edes uusia suomirock bändejä, kaikki on kai vain artisteja ja mennään sellaisella iskelmä asenteella, että biisit tekee joku ulkoupolinen, sanat joku toinen ulkopuolinen ja sovituksen vielä joku 3 ulkopuolinen jne.
90 luvulla tuli vielä ainakin kymmeniä tunnettuja suomibändejä Apulannasta alkaen, mutta 2000 luvulta en taida muistaa yhtään, on vaan jotain Jukka Poikia ja Chisuja siis artisti tyyliin?
Oisko kaikki käsin soitettu musiikki ja soittajat sitten menneet noihin vähän rankempiin metallijuttuihin, siellä näytti edelleen teknistä osaamistakin sentään olevan?
joitakin tunnen nimeltä, mutta yhtään biisiään en osaisi sanoa, kuten jvg tai ellinoora, sannilta tiedän yhden biisin, sen jossa lauletaan jostain kahdeksankytluvusta. somettajia en tunne. En vain yksinkertaisesti jaksa seurata somea. nykybiiseistä en pidä. ne ovat niin huonoa laatua, että se on kertakuuntelu ja sillä selvä.
elämme kertakäyttökulttuurissa