Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kokoomuslaiset eivät tunnu olevan koskaan iloisia veronmaksajia

Vierailija
08.08.2025 |

Luulisi sen olevan kunnia, että pystyy osallistumaan isommalla potilla kotimaan rahoittamiseen, ja vielä jää paljon itselle. 

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule ei paljon naurata kun verokortissa on loppuvuodelle lukema 44,5%.... eli alle puolet liksasta tulee itselle. 

Et osaa edes laskea. Tai et tajua laskemaasi. Tai sinulla ei ole verokorttia kun et sellaisella tee mitään :)

Sinä et taida osata. Veroihin menee tuo verokortin lukema. Sen PÄÄLLE tulee vielä ne veroluonteiset maksut eli 7,74 % lisää. Yhteensä 52,24%, eli KÄTEEN JÄÄ palkasta vain 47,76%. 

Tuossa ei sitten varmaan ole mukana mitään sellaista, mikä myöhemmin palautuu itselle korkojen kera henkilökohtaisena eläkkeenä? 

Vierailija
82/113 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kokoomuslainen vaan vientialalla työskentelevä duunari eli persu olen.

Minä en pidä verojen maksamisesta koska maksan paljon veroja enkä saa mitään vastinetta verorahoilleni, maksaisin ilomielin veroja jos meillä olisi laadukas terveydenhoito, meillä olisi tarpeeksi poliiseja ja palomiehiä. Haluaisin myös että heikossa asemassa olevia suomalaisia autettaisi kunnolla mutta ei auteta.

Siksi ytk ja persut

Verovaroilla kustannetaan köyhäinapu ja köyhien terveydenhuolto. Ei veroista hyötyä ole itsensä elättäjälle. Eikä se ole niiden tarkoituskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapeehän se toki on ilmoinen veronmaksaja.

Vierailija
84/113 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule ei paljon naurata kun verokortissa on loppuvuodelle lukema 44,5%.... eli alle puolet liksasta tulee itselle. 

Onneksi olkoon, sulla on hyvät tulot! Ja sijoitustuotoistasi maksat paljon pienempiä veroja, sen vuoksi palkkaverot ovat korkeat. 

26,5 - 34 prosenttia olisi hyvä yläraja myös ansiotuloille. Kenenkään ei pitäisi joutua maksamaan enempää. 

Vierailija
85/113 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en pidä verojen maksamisesta koska maksan paljon veroja enkä saa mitään vastinetta verorahoilleni, maksaisin ilomielin veroja jos meillä olisi laadukas terveydenhoito, meillä olisi tarpeeksi poliiseja ja palomiehiä. Haluaisin myös että heikossa asemassa olevia suomalaisia autettaisi kunnolla mutta ei auteta.

Siksi ytk ja persut

Verovaroilla kustannetaan köyhäinapu ja köyhien terveydenhuolto. Ei veroista hyötyä ole itsensä elättäjälle. Eikä se ole niiden tarkoituskaan.

Eli minun pitää maksaa palkastani,polttomoottoriautoilustani ja kaikesta ostamisesta veroja jotta vassarit ja maahan tunkeu tujat saavat rahaa ja pääsevät terveydenhoitoon? 

Siksi ytk ja persut

Vierailija
86/113 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

verot ovat kuitenkin mahdollistaneet sen, että oli lähtötilanne mikä hyvänsä niin silti voi opiskella itselleen hyvän ammatin ja saavuttaa paljon paremman elintason, mikä oli alunperin

Tätä kutsutaan mahdollisuuksien tasa-arvoksi ja se on kokoomuslaisille tärkeä arvo. Vasemmisto sen sijaan ajaa lopputuleman tasa-arvoa, jossa sama elintaso saavutetaan vaikka vain osa tekee sen eteen työtä. Se ei ole kokoomuslainen arvo enkä pidä itsekään sitä reiluna. 

Ja näiden välissä ei ole mitään? 

(Ja en ole ikinä kuullut kenenkään oikeistolaisen kannattavan mallia, jota voisi aidosti kutsua mahdollisuuksien tasa-arvoksi.) 

Lue kokoomuksen puolueohjelma, siellä siitä kerrotaan. 

Vierailija
87/113 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta esitelkää minulle joskus oikeistolainen taiteilija. Aivan, sellaista ei ole. Ainoastaan vasemmalle päin kallellaan olevat osaavat piirtää ja maalata hyvin.

Mikäs siinä, jos sillä taiteilulla oikeasti pysty elättämään itsensä ilman tukia. Jos ei pysty, taiteilu on vain harrastus, ja leipä pitää tienata muualta. Kyllä moni kokoomuslainen harrastaa esim. maalailua, mutteivät he kuvittele, että sillä voi elättää itsensä. Toki jotkut poikkeukset tulee jopa rikkaaksi taiteilijana, mutta suurin osa vetää tukiaisia. 

Luulen että Cheek on melko oikealla. 

Vierailija
88/113 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta esitelkää minulle joskus oikeistolainen taiteilija. Aivan, sellaista ei ole. Ainoastaan vasemmalle päin kallellaan olevat osaavat piirtää ja maalata hyvin.

Kyllä meitä oikeistolaisia taiteilijoitakin on. En hirveästi puhu politiikkaa kollegojen kanssa, suurin osa on vasemmistolaisia. En ymmärrä miksi. Osa on jopa sitä mieltä, että taiteen tehtävä on ottaa kantaa! Mielestäni järkyttävää rajoittaa noin taiteen vapautta. 

Vierailija
89/113 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varallisuus harvoin mitään huolettomuutta vaan on tarkkaan pidettävä sitten talous kunnossa.

Vierailija
90/113 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi ytk ja persut

Eli minun pitää maksaa palkastani,polttomoottoriautoilustani ja kaikesta ostamisesta veroja jotta vassarit ja maahan tunkeu tujat saavat rahaa ja pääsevät terveydenhoitoon? 

Siksi ytk ja persut

Juurikin näin. Sinä itse et maksamistasi veroista hyödy mitään.

Vierailija
91/113 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko kokoomusideologian pointti on se että muut maksavat ne verot ja he saavat ne tukina yrityksilleen sekä yhteiskunnan palveluina. Ei se sovi että he osallistuvat tavallisen kansan lailla veronmaksuun, he ovat parempaa väkeä, älyllistä ylimystöä, joiden läsnäolosta me tavalliset työmuurahaiset kiitämme veronmaksun lisäksi tekemällä työmme puoli-ilmaiseksi ja itse palvelumme kustantaen. 

Kenen sinä luulet maksavan ne verot? Sieltähän ne just tulee, rikkailta. Ja kuka muka kustantaa rikkaiden palvelut?

Vierailija
92/113 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et osaa edes laskea. Tai et tajua laskemaasi. Tai sinulla ei ole verokorttia kun et sellaisella tee mitään :)

Sinä et taida osata. Veroihin menee tuo verokortin lukema. Sen PÄÄLLE tulee vielä ne veroluonteiset maksut eli 7,74 % lisää. Yhteensä 52,24%, eli KÄTEEN JÄÄ palkasta vain 47,76%. 

Ne on kyllä kaikki laskettu valmiiksi siihen ennakkopidätysprosenttiin. Ei sinun niitä tarvitse itse keksiä. Tietäisit senkin jos olisit veronmaksaja.

Ei ole laskettu. Katsopa palkkaerittelyäsi.

Se mitä et näe siitä, on työnantajan sinun puolestasi maksama eläkevakuutusmaksu on 18 % palkastasi. Palkkanauhallasi voisi siis näkyä 18% suurempi palkka ja 25% suuruinen eläkevakuutusmaksu veron lisäksi. 

Vierailija
93/113 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin. Sinä itse et maksamistasi veroista hyödy mitään.

Tässä juurikin on se syy miksi kansa äänestää oikeistoa. Vasemmisto ahneuksissaan yrittää kaikkensa tunekakseen työssäkäyvät ulos hyvinvointivaltiosta ja saadakseen itselleen ihan kaiken . Orjuuttaa työssäkäyvät pelkiksi maksajiksi. 

Vierailija
94/113 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus ja RKP vihaa Suomea ja suomalaisuutta. He ovat väestönvaihdon ja islamisaation järjestäjiä. Kun aika on oikea, nämä siirtävät Ruotsista kaikki ma mut Suomeen ja muuttavat itse Ruotsiin.

Suomesta tehdään kaikkien ma mujen oma siirtovaltio. Suomalaisten tulevaisuudesta ei tarvitse välittää, koska nämä ovat alhaisempaa rotua. 

Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen puoluepoliittisesti sitoutumaton, mutta muutamana vuonna ollut niiden joukossa, jotka marraskuun alussa löytyi iltapäivälehtien verokoneista. Ja muutenkin ollut vuosikymmeniä hyvätuloinen, vaikken ihan joka vuosi sinne yli sadan tonnin vuosituloihin päässytkään. Mulle verojen maksu ei ole ollut mikään ongelma, mutta se on, että se ei näy yhtään missään. En tarkoita, että just mun pitäisi saada verorahoilleni vastinetta, mutta kun sitä vastinetta ei verorahoilleni tunnu saavan oikein kukaan muukaan. Kaikki palvelut, joita verovaroin kustannetaan, on mennyt koko ajan vain huonompaan suuntaan. Ei siis vain tämän hallituksen aikana vaan jo pidempään. Kaikki sellaiset julkisen sektorin tehtävät, joita itse pidän tärkeinä, tuntuu poliitikoille ja muille päättäjille olevan yhdentekeviä ja rahaa lapataan sitten jonnekin, mistä tavallinen veronmaksaja ei välttämättä edes tiedä. Tai sitten jotkut - kyten esimerkiksi hoivapalveluyritykset - vetäisee messevän siivun välistä. Jos omaishoidontuki on suurimmillaankin alle tonnin ja hoivakodeille maksetaan 5000-6000€/kk, niin miksei omaishoidontuki sitten voisi olla vaikka 3500-4000€/kk? Tulisihan tuostakin yhteiskunnalle säästöä ja aika monelle olisi jopa kannattavampaakin alkaa hoitaa omaistaan kuin tehdä omia palkkatöitään. Ja eläkekertymäkin kasvaisi. 

Mutta kuten nro 20 jo sanoikin, niin Kokoomuksen idea on, että muut kuin he maksaa verot ja he sitten itse käärivät ne rahat yritystensa kautta omiin taskuihinsa. 

Vierailija
96/113 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska he ovat usein syntyneet vaurauteen, saaneet kaiken helpolla, ja uskovat etteivät tästä syystä voi koskaan vaikkapa sairastua, joutua rikoksen uhriksi tai onnettomuuteen, tai muuten vaan kohdata vaikeuksia. Eli kaikki on omissa käsissä ja itse voi vain päättää miten elämä menee. Tukiverkkoja ei myöskään tarvita, koska kyllähän pappa betalar jos vaikeita aikoja tulee.

Ja morfar ja farfar jättävät jälkeensä messeviä perintöjä barniensa lisäksi barnbarneilleen. 

Vierailija
97/113 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä, jos sillä taiteilulla oikeasti pysty elättämään itsensä ilman tukia. Jos ei pysty, taiteilu on vain harrastus, ja leipä pitää tienata muualta. Kyllä moni kokoomuslainen harrastaa esim. maalailua, mutteivät he kuvittele, että sillä voi elättää itsensä. Toki jotkut poikkeukset tulee jopa rikkaaksi taiteilijana, mutta suurin osa vetää tukiaisia. 

Luulen että Cheek on melko oikealla. 

Kyllä, siitä päätellen, millaisen auton se mälläsi rusinaksi. Ihan huvikseen vielä. 

Vierailija
98/113 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se johtuukin siitä, että Kokoomusta äänestävät osaavat laskea paremmin? 

He ymmärtävät millainen verokiila on palkassa, kuinka iso osa asunnon hinnasta onkin oikeastaan veroja ja ovat ottaneet selvää miten paljon valtion budjetissa on hölynpölyä.

Vierailija
99/113 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on kyllä kaikki laskettu valmiiksi siihen ennakkopidätysprosenttiin. Ei sinun niitä tarvitse itse keksiä. Tietäisit senkin jos olisit veronmaksaja.

Ei ole laskettu. Katsopa palkkaerittelyäsi.

Se mitä et näe

Sulla ei ole kaikki muumit kanootissa.

Vierailija
100/113 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

muut maksavat verot heidän puolestaan?

Ihan just joo, köyhäthän ne maksaa rikkaitten verot. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi