Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kokoomuslaiset eivät tunnu olevan koskaan iloisia veronmaksajia

Vierailija
08.08.2025 |

Luulisi sen olevan kunnia, että pystyy osallistumaan isommalla potilla kotimaan rahoittamiseen, ja vielä jää paljon itselle. 

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumit on kanootissa, vaikka olikin huonosti muotoiltu lause. :D

3000 euron palkka ja palkkaerittelyllä näkyvä 7,15% eläkevakuutusmaksupidätys on sama asia kuin 3706 euron palkka ja eläkevakuutusmaksu 24,85%, jossa on mukana myös työnantajan maksama osuus. Harmittaa vaan työntekijää vähemmän, kun ei näe koko totuutta. 

Vierailija
102/113 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule ei paljon naurata kun verokortissa on loppuvuodelle lukema 44,5%.... eli alle puolet liksasta tulee itselle. 

Et osaa edes laskea. Tai et tajua laskemaasi. Tai sinulla ei ole verokorttia kun et sellaisella tee mitään :)

Et ole kaiketi ikinä tehnyt töitä, jos et tiedä että verojen lisäksi palkasta pidätetään muitakin maksuja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiin kokeilla sellaista, että työntekijälle maksettaisiin hänen koko palkkansa ilman mitään pidätyksiä. Sitten hän tilittäisi itse eteenpäin työeläkemaksut, verot, sotumaksun ja työttömyysvakuutusmaksun. Hahmottaisi paremmin, että kuinka paljon maksaakaan veroja ja veronluonteisia maksuja.

Iloisia veronmaksajia voisi olla nykyistä vähemmän. 

Vierailija
104/113 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitaisiin kokeilla sellaista, että työntekijälle maksettaisiin hänen koko palkkansa ilman mitään pidätyksiä. Sitten hän tilittäisi itse eteenpäin työeläkemaksut, verot, sotumaksun ja työttömyysvakuutusmaksun. Hahmottaisi paremmin, että kuinka paljon maksaakaan veroja ja veronluonteisia maksuja.

Iloisia veronmaksajia voisi olla nykyistä vähemmän. 

Tämä olisi ihan hyvä, mutta ehkä hankala toteuttaa. Helpompi olisi vain muuttaa asetuksia siten, että palkkakuittiin tulostettaisiin koko maksuketju alkaen työnantajan todellisista kuluista palkan maksamiseksi. ("Työnantaja maksaa" miinus "työeläke, sotu jne." = "työtekijän bruttopalkke" miinus "verot, työntekijän maksut" = "nettopalkka")

Vierailija
105/113 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta esitelkää minulle joskus oikeistolainen taiteilija. Aivan, sellaista ei ole. Ainoastaan vasemmalle päin kallellaan olevat osaavat piirtää ja maalata hyvin.

Mikäs siinä, jos sillä taiteilulla oikeasti pysty elättämään itsensä ilman tukia. Jos ei pysty, taiteilu on vain harrastus, ja leipä pitää tienata muualta. Kyllä moni kokoomuslainen harrastaa esim. maalailua, mutteivät he kuvittele, että sillä voi elättää itsensä. Toki jotkut poikkeukset tulee jopa rikkaaksi taiteilijana, mutta suurin osa vetää tukiaisia. 

Luulen että Cheek on melko oikealla. 

Jaa, vai Cheek se on suurin oikeistolainen taiteilija. En ole vielä törmännyt tämän suuren Cheekin piirustuksiin, maalauksiin, veistoksiin tai sarjakuviin.

Vierailija
106/113 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei verojen maksussa sinänsä ole mitään vikaa, mutta kun se raha käytetään niin huonosti.

Miksi ihmeessä maksan jonku nistin tai elämäntapatyöttömän valinnoista, enkä esimerkiksi siitä että pojat saisivat kunnon koulutuksen?

Vierailija
107/113 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet kokoomuslaiset maksaisivat jopa isompia veroja, jos niitä käytettäisiin järkevästi. Etenkin edellisen hallituksen aikana nyppi kyllä maksella ulkomaille hyvinvointia. 

Kas, vanha tuttu olkiukko? EU-tukipaketti, no sen siunasivat kokkareet itse, persut nyt olivat tuostakin pihalla kuin lumiukot. Kehitysapu? Juu, ollut vuosikymmeniä.

Nin kerrohan nyt mitä ulkomaille maksettiin?

Vierailija
108/113 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko kokoomusideologian pointti on se että muut maksavat ne verot ja he saavat ne tukina yrityksilleen sekä yhteiskunnan palveluina. Ei se sovi että he osallistuvat tavallisen kansan lailla veronmaksuun, he ovat parempaa väkeä, älyllistä ylimystöä, joiden läsnäolosta me tavalliset työmuurahaiset kiitämme veronmaksun lisäksi tekemällä työmme puoli-ilmaiseksi ja itse palvelumme kustantaen. 

Olen tavallinen työmuurahainen ja äänestin viimeksi Kokoomusta. En ymmärrä mitä muutakaan puoluetta työssäkäyvä voisi äänestää? Persuja ehkä? Kokoomusideologian pointti on, että kaikille annetaan mahdollisuus ja palkinto ahkeroinnista annetaan sille, joka ahkeroi. 

Pienyrittäjiä Kok kohtelee törkeästi ja seuraavaksi äänestän todennäköisesti jotain muuta. Mutta mitä?

Kokoomus rajasi lakko-oikeutta oikein mielellään. Ja kiihottaa heitä kovasti ajatus sunnuntailisän poistosta.

Vierailija
109/113 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei verojen maksussa sinänsä ole mitään vikaa, mutta kun se raha käytetään niin huonosti.

Miksi ihmeessä maksan jonku nistin tai elämäntapatyöttömän valinnoista, enkä esimerkiksi siitä että pojat saisivat kunnon koulutuksen?

Mitä väliä on ns. elämäntapatyöttömillä (joita on todellisuudessa todella vähän), kun töihin haluavatkaan eivät töitä saa, vaikka lähettävätkin niitä työhakemuksia?

Vierailija
110/113 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. Sinä itse et maksamistasi veroista hyödy mitään.

Tässä juurikin on se syy miksi kansa äänestää oikeistoa. Vasemmisto ahneuksissaan yrittää kaikkensa tunekakseen työssäkäyvät ulos hyvinvointivaltiosta ja saadakseen itselleen ihan kaiken . Orjuuttaa työssäkäyvät pelkiksi maksajiksi. 

Jos on lapsia, hyötyy paljonkin. Ilmainen peruskoulu, ilmainen toinen aste

Vierailija
111/113 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kokoomuslaiset eivät ole sosialisteja. Ja verotus järkyttävän suuren valtiokoneiston pyörittämiseen on sosialismia. 

Kaikki Suomessa ovat sosialisteja. Myös kokoomuslaiset. Vertaa vaikka brittiläiseen politiikkaan. Ei siellä tukia jaella tuohon malliin, eikä kyllä myöskään puututa ihmisten elämään niin hanakasti kuin Suomessa vaikka lastensuojelu. Lapsiperheiden standardit on paljon alempana, ettei tuilla kukaan elä leveästi - ei edes lapsiperhe. Julkipuolen eläkkeestä voi saada jotain satasia kuussa, mutta käytännössä omat varat ja omat eläkesäästöt on tarpeen. Ei ole ilmaista korkeakoulutusta ja paremmasta peruskoulutuksestakin pitää itse maksaa. Ei ole opintotukia, mutta silti saavat riittävästi korkeakoulutettuja yhteiskuntaan. Jos ei ole rikkaasta perheestä, paiskii töitä opintojen ohessa ja ottaa lainaa. 

Eikä se ole edes mikään kehitysmaa.

Millä sen lainan maksaa, jos ei saakaan töitä? Suomessa kun on EU:n toiseksi korkein työttömyys.

Vierailija
112/113 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää nillittää veroista. Itse maksan tyytyväisenä verot ja tiedän, että veroilla kustannetaan monta tärkeää juttua yhteiskunnassa. En itse hyödy tai käytä kaikkia palveluita, mutta en ole näin ikinä luullutkaan. En tavoittele maksimaalista hyötyä vain itselleni itsekkäästi. Ihan kohtuu hyvin ne verot nykyäänkin käytetään.

Vierailija
113/113 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerää nillittää veroista. Itse maksan tyytyväisenä verot ja tiedän, että veroilla kustannetaan monta tärkeää juttua yhteiskunnassa. En itse hyödy tai käytä kaikkia palveluita, mutta en ole näin ikinä luullutkaan. En tavoittele maksimaalista hyötyä vain itselleni itsekkäästi. Ihan kohtuu hyvin ne verot nykyäänkin käytetään.

Jännä näkökulma. Meillä on yksi maailman kireimmistä verotuksista ja sen lisäksi joudumme ottamaan velkaa miljardin joka kuukausi. Tuhat miljoonaa euroa joka kuukausi. Jokin ei täsmää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi