Pää ei kestä työttömyyttä
Nyt reilun vuoden kotona ollut enkä jaksais enää. Koulutuksen hankin työttömänä ollessa vaan eipä sekään ole työpaikkaa tuonut. Mitä ihmettä voisin tehdä kun ei ole mitään tekemistä. Tuntuu turhalta näprätä jonninjoutavia kun kykenisin tekemään hyödyllistä työtäkin.
Kommentit (71)
Kk-kortti salille 35€. Halvemmallakin saa. Liiku, harrasta, lue, tee vapaaehtoistyötä (työkkäriltä salaa tietysti).
Mene välillä pätkiksi palkattomaan harjoitteluun, vaikka se väärin onkin. Saat pidettyä yllä ammattitaitoa ja luotua suhteita.
Opiskele kotona jotain uutta, opettele vaikka uusi kieli, siitä ei joudu pois työttömyysrahoilta, kun itse opiskelee.
Jos olet koulussa lukenut ruotsia tai englantia, ala parantaa niiden taitoasi vaikka hakemalla kirjastosta sen kielisiä kirjoja. Netissä on helppo tarkistaa vaikka sanojen ääntäminen.
Kun aikoinaan mulla oli sukulainen Puolassa ja kävin silloin tällöin siellä, niin opiskelin huvikseni puolaa. Siitä on ollut nyt hyötyä esim. ukrainalaisten kanssa keskustellessa.
Paperimassa töiden tekeminen on myös hauskaa, tarvitsee vain tapettiliisteriä ja sanomalehtiä. Jos haluaa voi työnsä maalata.
Itse aloitin tekemällä kulhon ja siihen hedelmiä.
Mitäs jos alkaisit matkustella? Saisit perspektiiviä elämään.
On todella kummallisia vinkkejä. Matkustele harrasta tee paperimassasta kulhoja.
Katsele ulkomailta töitä, jos,ei muuta niin vaikka aupairin hommia.Siinä saa kielitaitoa kuitenkin lisää. Parempaa sekin kuin joutenolo työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Katsele ulkomailta töitä, jos,ei muuta niin vaikka aupairin hommia.Siinä saa kielitaitoa kuitenkin lisää. Parempaa sekin kuin joutenolo työttömänä.
Mulla on lapsia. En voi lähteä ulkomaille au pairiksi
Taas uusi aamu työttömänä. Olen sängyssä pitkään, muu perhe on lähtenyt kouluun ja töihin. Voisin siivota pari kaappia tänään ja käydä kävelyllä , muuta ohjelmaa ei täksi päiväksi ole.
Vierailija kirjoitti:
Erilaiset kansalaisopiston kurssit.
Vapaasta sivistyksestäkin on leikattu todella paljon eikä paikkoja ole kuin muutama per kurssi. T. Kansalaisopiston ex-opettaja.
Mikä on koulutuksesi? Joku amkki vai?
Jos olet asiantuntija niin voit kirjoittaa vaikka kirjan tai edistää osaamistasi, alaasi ja suomen asiantuntijapääomaa muutoin. Firmoissa ei ole säilytyspaikkoja edistyneille henkilöille. Mutta älä paljasta työkkärille, että teet mitään hyödyllistä.
Pahinta on rahattomuus työttömyydessä
Vierailija kirjoitti:
Erilaiset kansalaisopiston kurssit.
Avoin AMK
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan kyykytys. Hyppi ja pomppi kaikkee turhaketta.
Vierailija kirjoitti:
Minulle hyödyttömyys ja tylsyys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lapsia. En voi lähteä ulkomaille au pairiksi
Miksi et? Mies voi hoitaa lapset.
Kehitä myös järkevät rutiinit. Itsellä on esim. tällainen
- herääminen n. klo 6-7. Rento aamiainen, makuuhuoneen siistiminen, päiväkuntoon laittautuminen, jne. Uutiset, some, ym. aamiaisen yhteydessä.
- "Työaika" 10-17. Tarkistan sähköpostit, suoritan kansalaisvelvoitteeni, hoidan asioita, verkostoidun ja ylläpidän verkostoja, seuraan alaani, ylläpidän ammattiaitoani, teen mahdollisesti hakemuksia tai muita kontaktointeja.
- 17-21 muut harrastukset, shoppailu, ulkoilu ja liikunta, kaupassa käynti, jne. Peseytyminen, peseytyminen, spa, nautinto.
- 21 olen sängyssä ja teen jotain ehkä puhelimella, nukkumaan viimeistään klo 23.
Joustavasti näin. Päivät kuluvat rattoisasti, osaaminen pysyy yllä ja kasvaa, elämä on järkevää ja mukavaa.
Tarvitset jonkin projektin? Opettele vaikka uusi kieli duolingolla. Se ilmaisversio on ihan ok. Minä harjoittelen sillä päivittäin ranskaa.
Asutko yliopistokaupungissa? Jos, niin googlaa studia generalia.
+ ainakin ammattikorkeilla on muutamia maksuttomia verkkokursseja.
Keksi harrastuksia, kiinnostuksia ja mielikuvitusta. Rahan puute voi olla suurin ongelma, ei muu. Ihmisiäkin on muualla. Älä roiku toimistojen listoilla, jos se tuo paineita.