Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pää ei kestä työttömyyttä

Vierailija
08.08.2025 |

Nyt reilun vuoden kotona ollut enkä jaksais enää. Koulutuksen hankin työttömänä ollessa vaan eipä sekään ole työpaikkaa tuonut. Mitä ihmettä voisin tehdä kun ei ole mitään tekemistä. Tuntuu turhalta näprätä jonninjoutavia kun kykenisin tekemään hyödyllistä työtäkin. 

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On todella kummallisia vinkkejä. Matkustele harrasta tee paperimassasta kulhoja. 

mä en tajuu tätä suomalaisten pakkomieli johonkin pakkoharrastukseen. Ihan kun niihin edes tosta vaa pääsee. Kursseistakin joutuu niin tapella eivätkä ole edes hyödyllisiä.

Aika harva jaksaa olla tekemättä mitään.

Tämä on itse asiassa testattukin, ihmisten piti olla hiljaisessa huoneessa 15min tekemättä mitään. Pois pääsi aiemmin jos otti kivuliaan sähköshokin. Miehistä suurin osa otti tuon shokin, eivät kestäneet omaa seuraansa 15 minuuttia.

Tämä onkin ihmiskunnan suurin ongelma. Meditoikaa ja oppikaan sietämään itseänne ja ajatuksianne.

Vierailija
62/71 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On todella kummallisia vinkkejä. Matkustele harrasta tee paperimassasta kulhoja. 

mä en tajuu tätä suomalaisten pakkomieli johonkin pakkoharrastukseen. Ihan kun niihin edes tosta vaa pääsee. Kursseistakin joutuu niin tapella eivätkä ole edes hyödyllisiä.

Aika harva jaksaa olla tekemättä mitään.

Tämä on itse asiassa testattukin, ihmisten piti olla hiljaisessa huoneessa 15min tekemättä mitään. Pois pääsi aiemmin jos otti kivuliaan sähköshokin. Miehistä suurin osa otti tuon shokin, eivät kestäneet omaa seuraansa 15 minuuttia.

Tuollaiset ihmiset eivät todennäköisesti pidä esim. lukemista tekemisenä. Tai käsitöitä, tai kävelemistä/juoksemista tai montaa muutakaan asiaa.

On väärin väittää, ettei työttömällä ole koskaan mitään tekemistä. Hyvin harvalla on sellaista tilannetta, ettei voisi tehdä yhtään mitään vaan pitäisi olla täysin liikkumatta ja hiljaa. Työtönkin syö välillä, peseytyy, kävelee, sotkee ja siivoaa ym. Ongelma on se just, että moni ei vaan tykkää niistä asioista, joista toiset tykkäävät, ja siksi väittävät ettei heillä ole mitään tekemistä. Ongelma on heillä pään sisällä. Enkä nyt tarkoita sitä, etteikö työtön saisi turhautua olemiseensa, rahan puutteeseen tai vaikka koko maailmaan. Totta kai saa, mutta yksinkertaisesti väite siitä, ettei voi tehdä MITÄÄN, on valetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai työ voi olla elämän sisältö?

Keskity harrastuksiin ja nauti vapaudesta!

Minä käytän aikani ulkonäköni virittämiseen. Urheilen ja treenaan meikkausta ja hiusten laittamista YouTube-tutoriaaleista. Kynnet on aina mintissä. Kirjastosta luen kaikki ilmestyvät lehdet ja lainaan kirjoja.

Pihan istutukset on myös viimeisen päälle kitketty, kaapit järjestyksessä ja asunnon siisteys viimeisen päälle. On myös itse leivottuja herkkuja pöydässä.

Vierailija
64/71 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos alkaisit matkustella? Saisit perspektiiviä elämään.

Lehdessä oli juttu miehestä, kuka polki vanhalla polkupyörällä pitkin Eurooppaa.

Vierailija
65/71 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos alkaisit matkustella? Saisit perspektiiviä elämään.

Lehdessä oli juttu miehestä, kuka polki vanhalla polkupyörällä pitkin Eurooppaa.

Ja nukkui teltassa. Reissaaminen ei ole rahasta kiinni.

Vierailija
66/71 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja pahinta on, että yhteiskunnassa on kaikki työt tekemättä.

Vierailija
67/71 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on onneks kirjekavereita, ystäviä ei muuten oo eikä töitä 

Vierailija
68/71 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa on nykyään törkykallista. Ryhdyt omavaraisemmaksi. Kasvikset omasta puutarhasta, leivät leivot itse.

Vierailija
69/71 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suunnittelen itsemurhaa. Vihaan ihmisiä eikä roolin vetäminen eikä pienellä rahalla kituuttaminen enää kiinnosta. 

Vierailija
70/71 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala tekemään linnunpönttöjä. 

Vierailija
71/71 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

alapää ei kestä työttömyyttä kun on pakko hankkia lisätuloja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän