Pää ei kestä työttömyyttä
Nyt reilun vuoden kotona ollut enkä jaksais enää. Koulutuksen hankin työttömänä ollessa vaan eipä sekään ole työpaikkaa tuonut. Mitä ihmettä voisin tehdä kun ei ole mitään tekemistä. Tuntuu turhalta näprätä jonninjoutavia kun kykenisin tekemään hyödyllistä työtäkin.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos alkaisit matkustella? Saisit perspektiiviä elämään.
Kun ei ole rahaa..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai työ voi olla elämän sisältö?
Keskity harrastuksiin ja nauti vapaudesta!
Moni harrastus vaatii rahaa. Esim salilla kävisin mielellään, vaan on hinnoissaan täälä päin. 10x sarjakortti 100e. En tunne olevani vapaa koska rahattomuus tuntuu vankilalta.
Jos sinulla on netti, voit opiskella ja tutkia lähes rajattomasti. Youtubesta dokumentteja, areenasta, wikipediasta, google scholarista, ihmisten henkilökohtaisista blogeista, miksei kirjastoistakin. Kirjat ovat vaan aika hidas media nykypäivään. Opeta tiktokille mistä pidät, niin se työntää nenäsi eteen kaikkea tätä ihan ilman vaivannäköä.
Voit seurailla erilaisia mediavaikuttajia ja heidän tekemisiään, lueskella foorumeita ja vuorovaikuttaa, jne.
Jos olet taiteellinen tai käsityöihminen, voit tehdä näitäkin harrastusluonteisesti hyvinkin säännöllisesti.
Ulkoilu ja kävely ovat hyviä harrasteita, jos tykkää keräilystä niin sitäkin voi nyt harrastaa. Satokausi parhaimmillaan.
SUUNNITTELE ELÄMÄÄSI, haaveile ja tee erilaisia vision boardeja. Manifestoi.
Vierailija kirjoitti:
On todella kummallisia vinkkejä. Matkustele harrasta tee paperimassasta kulhoja.
mä en tajuu tätä suomalaisten pakkomieli johonkin pakkoharrastukseen. Ihan kun niihin edes tosta vaa pääsee. Kursseistakin joutuu niin tapella eivätkä ole edes hyödyllisiä.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä allanut tulee masennusta. Ei todellakaan voi hyvin työttömänä. Maanantait ovat pahimmat, oot eristyksissä, ei oo työyhteisöä. Ei oo mihin mennä, ei tartte käyttää päätä.
Mua surettaa kans aivan valtavasti paljonko meitä haukutaan. Kumpi ihmisten tietäisivät minkä tuskan kanssa ihminen elää kun ei oo töitä, ihan sama vaikka mitä teet.
Oikeastaan ihan sama mitä teet, aina joku haukkuu sinua. Jos ei tyttömyydestä niin sitten siitä että olet nainen, ruma, väärän mallinen, väärän ääninen, väärän värinen, teit työsi väärin, väärään aikaa, jne.
Tämä ei johdu kohteesta vaan haukkujan/kiusaajan luonteesta ja kärsimyksestä. Se kannattaa opetella yksinkertaisesti ignoraamaan ihan kokonaan. Aivan sama millainen kuningas, keisari, missi, neropatti, tai vaikka kaikkia näitä samaan aikaan olet, aina joku haukkuu. On oma valinta keskittyä elämänsä positiivisiin puoliin, kuin siihen inisevään hyttyseen.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitset jonkin projektin? Opettele vaikka uusi kieli duolingolla. Se ilmaisversio on ihan ok. Minä harjoittelen sillä päivittäin ranskaa.
Ainakin ukrainaa tai arabiaa osaamalla paranisi työnsaantimahdollisuudet. Jos opettelet niitä duolingolla, joudut tietty todistamaan kielitaidon maksullisella kielitaitotestillä. Mutta siihen on matkaa jos aloitat nyt alusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä allanut tulee masennusta. Ei todellakaan voi hyvin työttömänä. Maanantait ovat pahimmat, oot eristyksissä, ei oo työyhteisöä. Ei oo mihin mennä, ei tartte käyttää päätä.
Mua surettaa kans aivan valtavasti paljonko meitä haukutaan. Kumpi ihmisten tietäisivät minkä tuskan kanssa ihminen elää kun ei oo töitä, ihan sama vaikka mitä teet.
Oikeastaan ihan sama mitä teet, aina joku haukkuu sinua. Jos ei tyttömyydestä niin sitten siitä että olet nainen, ruma, väärän mallinen, väärän ääninen, väärän värinen, teit työsi väärin, väärään aikaa, jne.
Tämä ei johdu kohteesta vaan haukkujan/kiusaajan luonteesta ja kärsimyksestä. Se kannattaa opetella yksinkertaisesti ignoraamaan ihan kokonaan. Aivan sama millainen kuningas, keisari, missi, neropatti, tai vaikka kaikkia näitä samaan aikaan olet, aina joku haukkuu. On oma val
Tämä on niin totta! Ja paras "kosto" haukkujille on itsekunnioitus ja välinpitämättömyys heitä kohtaan.
Mulla ei pää kestä kun töissä ei ole mitään tekemistä. Olin niin onnellinen kun sain vuoden työttömyyden jälkeen työn, kun kyllähän sitä nyt rahaa tarttee, mut voi kamala kun täällä ei ole mitään tekemistä. Työttömänä sentäs pystyi puuhailemaan omia juttujaan, mutta täällä töissä vaan homehdutaan.
Saisinpa jonkun työn jossa pääsisi tekemäänkin jotain.
Olen köyhtynyt, nykyään pienipalkkaisissa osa-aikatöissä kun muuta ei löydy. Olen joutunut ottamaan etäisyyttä keskiluokkaisiin ihmisiin, jotka puhuvat rivien välissä rumasti köyhistä ja työttömistä. Ajattelen että he ovat toksisia ihmisiä enkä halua olla läheisesti tekemisissä heidän kanssaan
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei pää kestä kun töissä ei ole mitään tekemistä. Olin niin onnellinen kun sain vuoden työttömyyden jälkeen työn, kun kyllähän sitä nyt rahaa tarttee, mut voi kamala kun täällä ei ole mitään tekemistä. Työttömänä sentäs pystyi puuhailemaan omia juttujaan, mutta täällä töissä vaan homehdutaan.
Missä töissä tuollaista on? Viimeiset 10 vuotta olen työpaikassa kuin työpaikassa juossut työpäivät läpi kuin pieni eläin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On todella kummallisia vinkkejä. Matkustele harrasta tee paperimassasta kulhoja.
mä en tajuu tätä suomalaisten pakkomieli johonkin pakkoharrastukseen. Ihan kun niihin edes tosta vaa pääsee. Kursseistakin joutuu niin tapella eivätkä ole edes hyödyllisiä.
Aika harva jaksaa olla tekemättä mitään.
Tämä on itse asiassa testattukin, ihmisten piti olla hiljaisessa huoneessa 15min tekemättä mitään. Pois pääsi aiemmin jos otti kivuliaan sähköshokin. Miehistä suurin osa otti tuon shokin, eivät kestäneet omaa seuraansa 15 minuuttia.
Palkkatyön historia on aika lyhyt. Työ on ihmiskunnan historiassa tarkoittanut kaikkea hyödyllistä tekemistä.
Ja kohta miehenne ei kestä työttömyyttänne. Alkaa alistaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusta yritys joka kurssittaa ihmisiä niissä aiheissa joissa sinulla on ammattitaitoa. Aina parempi jos on omalla osaamisalueella sellaisia aiheita joissa ammatinharjoittamisessa vaaditaan jonkin sortin leima paperiin. Tämä takaa jatkuvan kysynnän. Ei mitään maailmoja mullistavaa mutta vaikka esimerkiksi hygieniapassi. Kurssilaiset saavat tietoa mitä pitää tietää jotta ko. lapun saa ja käyvät sitten sen hankkimassa omin päin kun ovat saaneet laadukasta valmennusta kurssilta.
Ei rahaa = ei alkupääomaa = ei yritystä.
Ei yritykseen tarvitse mitään alkupääomaa. Tai no sen rekisteröimismaksun verran tarvitsee, mutta thats it. Toki silloin jos alkupääomaa ei ole, niin pitää olla luovempi, mutta rahattomuus ei ole este kaikelle yritystoiminnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä töissä tuollaista on? Viimeiset 10 vuotta olen työpaikassa kuin työpaikassa juossut työpäivät läpi kuin pieni eläin.
Mä on oo koskaan ollut kiireisessä työssä. Nyt oon myymälässä, jossa ei käy asiakkaita. Aiemmin sama työnpuute on ollut tehtaassa (ei tilauksia, sittemmin meni konkkaan) ja eräässä toimistossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusta yritys joka kurssittaa ihmisiä niissä aiheissa joissa sinulla on ammattitaitoa. Aina parempi jos on omalla osaamisalueella sellaisia aiheita joissa ammatinharjoittamisessa vaaditaan jonkin sortin leima paperiin. Tämä takaa jatkuvan kysynnän. Ei mitään maailmoja mullistavaa mutta vaikka esimerkiksi hygieniapassi. Kurssilaiset saavat tietoa mitä pitää tietää jotta ko. lapun saa ja käyvät sitten sen hankkimassa omin päin kun ovat saaneet laadukasta valmennusta kurssilta.
Ei rahaa = ei alkupääomaa = ei yritystä.
Tänne kirjoittavilla on tietokone ja internetyhteys, se riittää kunhan järki juoksee.
Mitä sinä haluat ostaa? Mitä palveluita, mitä tuotteita? Kun niin hanakasti muita kannustat yrittämään, varmasti olet valmis myös kuluttamaan rahaa uusiin yrityksiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai työ voi olla elämän sisältö?
Keskity harrastuksiin ja nauti vapaudesta!
Varsinkaan sellainen työ, johon koulutus kestää alle vuoden, kun hän oli kouluttautunut työttömänä ja on ollut työttömänä vuoden.
Tai sitten on joku super poikkeus, jolle jokin näistä pee-hommista onkin kutsumus työ.
Terveisin perversionsa kullakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahinta on rahattomuus työttömyydessä
Ei vaan kyykytys. Hyppi ja pomppi kaikkee turhaketta.
Mulla ees työvoimapalvelut ottanu yhteyttä kertaakaan. Eli rahattomuus haittaa
Vierailija kirjoitti:
mites alapää kestää?
Mites persujen kummatkin päät kestää kun persujen kannatus romahti rökääleesti kolmissa vaaleissa peräkkäin kaksikolmasosaa ja tippuu edelleen kuin vanhan äijän yrpä. Vituttaako??? 🤣🤣🤣🤣🤣
Kokoaikatyö kuluttaa viikosta vain noin 23 %. Lopuksi aikaa on ihan itse kaikkien keksittävä tekemistä.